האם חגורה לגב עוזרת לעקמת?

עד לפני מספר שנים, הייתה סברה רווחת כי עקמת אינה ניתנת לשינוי, וזאת מפני שמדובר במבנה של עמוד השדרה. כיום, רופאים רבים ממליצים על חגורות גב ואימונים נכונים, אופציה נהדרת עבור מי מאיתנו המעוניין לנסות ו”ליישר את הגב”.

בדרך כלל, כשאנשים סובלים מעקמת עמוד השדרה, רופאים ימליצו להם ללכת ולשחות בבריכה או בים, אך אנשים רבים אינם יודעים לשחות ו\או לא אוהבים את הספורט. השנים עברו והמדע התפתח ושינה את גישתו, מה שהוביל לכך שאנשים כיום מעדיפים לנסות ולהתמודד עם עקמת באמצעות תרגילים נכונים, לבישת חגורת גב ועוד. חגורת גב בעצם מספקת לאדם את האפשרות לחזק את שרירי הגב, מה שעשוי להוביל עם הזמן ליציבה טובה יותר. ישנן חגורות גב מסוגים שונים, וניתן לבחור חגורת גב ארגונומית לפי מידה והתאמה אישית עבורכם. גם אם אתם מזינים חגורת גב און ליין, תמיד תוכלו קודם כל להתייעץ עם בית בריאות הגב בצ’אט האון ליין וגם דרך הטלפון. בשורה התחתונה, אם אתם סובלים מעקמת עמוד השדרה, עדיף לנסות מאשר להתייאש ולהחליט שזה בלתי ניתן לשינוי.

עמוד שידרה

חגורת גב – כל היום לובשים אותה?

מומלץ ללבוש חגורה לגב במשך שעתיים ביום, תוך כדי שאתם גם מבצעים תרגילי אימון שונים. עם הזמן, היציבה שלכם עשויה להשתפר באופן משמעותי, שרירי הגב יתחזקו, ואף אחד בכלל לא יידע שאתם לובשים חגורת גב המותאמת ללבישה נוחה מתחת לבגדים.

במקרים מסוימים ועל פי המלצת מומחים או רופא בתחום, אנשים לובשים חגורת גב במשך יותר משעתיים, אך חשוב להבין כי חגורות גב ארגונומיות אינן נועדו ללבישה במשך 7\24. הגב צריך לדעת “להחזיק את עצמו”, והוא לא יידע לעשות זאת אם אנחנו נספק לו תמיכה במשך כל שעות היממה. לובשים חגורת גב, במשך שעתיים בממוצע, מתאמנים נכון, אוכלים מזון בריא, ואחר כך נותנים לגב את החופש להחזיק את עצמו מבלי תמיכה של חגורה. באופן הזה, השרירים יתחזקו עם הזמן, והיציבה של הסובל מעקמת בדרך כלל תשתפר.

עקמת – יש תרגילים מומלצים יחד עם חגורה לגב?

בהחלט ישנם תרגילים מומלצים לעקמת, ותוכלו לקבל תכנית אימונים אישית ברגע שתקבעו תור אצל הגורם הרלוונטי, תוכלו להתייעץ עם אורתופדים, פיזיותרפיסטים, רופאים ועוד. אגב, גם באינטרנט תוכלו למצוא רשימות תרגילים מצוינות עבור עקמת.

בכל מקרה, כשאתם מתאמנים בביתכם או בחדר כושר, כדאי להסתייע גם בלבישת חגורה לגב. לבישת החגורה תאפשר לכם לבצע תנועות נכונות יותר וקורקטיות, למזער סיכונים לפגיעות גב ועוד. עם הזמן, אתם עשויים להבחין כי היציבה שלכם משתפרת גם ללא החגורה עצמה, אך מומלץ להמשיך ולהתאמן, מפני ששרירים גם נחלשים עם הזמן (אם לא מאמנים אותם).

אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

מוצרים בריאים

צרו איתנו קשר