יוגה – סוגים שונים לה

את המילה יוגה ודאי כבר שמעתם הרבה, בין אם אתם כבר מתרגלים, מעוניינים להתחיל או שמעתם על כך מכל מדיה אפשרית כיוון שהיוגה נעשתה טרנד סוחף עולם בעשור האחרון.

היוגה מקורה לפני 5000 שנה בהודו, וכתוצאה מכך שהיוגה קיימת כבר כל כך הרבה שנים התפתחו סוגי יוגה שונים.

ישנם 4 זרמים כללים אשר מתוכם התפתחו סוגי היוגה השונים:

האטה יוגה (השם שוודאי שמעם הכי הרבה כיוון שממנו רוב זרמי היוגה הידועים בארץ התפתחו), ראג’ה יוגה, קארמה יוגה ובהקתי יוגה.

בארץ ישנם 9 סוגי יוגה שונים אשר תפסו תאוצה, אך כמובן שהם רק חלק קטן מכל סוגי היוגה הקיימים בעולם, ותמיד תוכלו לחפש יוגה המתאימה לכם יותר אם לא התחברתם לאף אחד מסוגי היוגה האלה. גם במקומות אחרים בעולם שבהם מלמדים יוגה, קרובים או רחוקים, תשעת סוגי היוגה האלו הם הנפוצים ביותר.

 

אלו הם תשעת סוגי היוגה שתוכלו למצוא בקלות בארץ ובמקומות רבים בעולם:

אשטנגה יוגה

זהו אימון יוגה מהיר יחסית בו יש 6 סדרות של תנועות העולות ברמת הקושי והמעבר ביניהם מהיר. אשטנגה יוגה מתאימה למי שנהנה מהמאמץ ומקבל את הזיעה כחלק בלתי נפרד מפעילות גופנית.

 

איינגר יוגה

בניגוד לאשטנגה יוגה, איינגר יוגה הוא אימון סטטי ואיטי המתמקד בעיקר בביצוע התנוחה באופן הנכון ביותר – מיקום השרירים בתנוחה באופן הרצוי, לעיתים על ידי שימוש בחפצי עזר. איינגר יוגה מתאים למי שרק מתחיל עם יוגה, או לאנשים עם פציעות וקשיים.

 

ביקראם יוגה

החשיבות של הביקראם יוגה הוא החלל בו מתבצע האימון אשר להיות בחום של 30 מעלות צלזיוס ו-70 אחוז לחות. בביקראם יוגה עוברים בין 26 תנוחות, כאשר בתנאי החדר האלו הגוף מזיע ומנקה רעלים בזמן האימון.

 

טנטרה יוגה

אימון של מדיטציות ונשימות נכונות העובדות עם האנרגיה המינית של הגוף כדי להפוך אותה לחיבור עם הרוח. אין חובה בלהיות בזוג בביצוע הטנטרה יוגה, ניתן ואף רצוי גם לתרגל לבד.

 

קונדליני יוגה

זהו תת זרם של הטנטרה יוגה העובד גם על חיבור האנרגיה המינית לרוח על ידי מדיטציות ונשימות בהוספת תנוחות ושירת מנטרות.

 

בריגהו יוגה

יוגה המשלבת מדיטציות בעיניים פתוחות וסגורות, עם תרגילי נשימה הנקראים פראנאימה ותנוחות יוגה קבועות.

 

ויג’נאנה יוגה

אימון הכולל תנועה זורמת בין התנוחות, אך לא מהירה כמו אשטנגה יוגה. זהו אימון למי שרוצה שהיוגה תיגע לו בכל פינה בחיים, ולא רק בזמן שהוא על מזרן היוגה, והיא כוללת מלבד התנוחות מדיטציות, נשימות והקראת טקסטים המלמדים איך לקחת את פילוסופיית היוגה לכל מקום בחיים.

 

שיבהננדה יוגה

אימון עדין הכולל 12 תנוחות ומשלב שירת מנטרות, מדיטציה ונשימות בדגש חזק על לימוד ההרפיה הפיזית והמנטלית.

 

ויני יוגה

אימון עדין העוסק בחיבור של הגוף לנשימה בהתאמה לצרכים האישיים של המתרגל.

 

אישה עושה תרגיל

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
מוצרים בריאים
צרו איתנו קשר