מהן הסיבות הנפוצות לכאבי ברכיים ודרכי מניעה טבעיות

כאבי ברכיים הם כאבים שיכולים לשבש את שגרת החיים של כל אדם, כדי לטפל בכאבים בברכיים צריך להבין מהן הסיבות הנפוצות לכאבי ברכיים ודרכי מניעה טבעיות, כאבי הברכיים לרוב נגמרים כתוצאה משחיקה של הסחוס או כתוצאה מלחץ מוגבר על הברכיים.

 

מבנה הברך והופעת כאבים

מבנה הברכיים של בן האדם הוא מיוחד ומעניין, בברך יש מספר רצועות שמייצבות את הברך ומסייעות לה לשמור על הברך במקום. בברך יש בסה”כ שמונה רצועות, ארבע בכל צד, הרצועות שומרות על הברך במקומה ומונעות פגיעה בהן תחת לחץ.

אחת הסיבות הכי נפוצות לכאבי ברכיים היא פגיעה ברצועות, כאשר תנועה לא מתאימה יכולה להוביל לקרע ברצועות וכתוצאה מכך לכאבי ברכיים חמורים.

כמו בברך יש סחוס שמונע שחיקה של המפרק, יש שני סוגים של סחוסים, הסוג הראשון מסייע לשמור על העצמות מלפגוע אחת בשנייה והן שמאפשרות תנועה חלקה, הסוג השני מוכר לציבור בסחוס המיניסקוס, סחוס זה משמש כבולם הזעזועים הטבעי של הגוף והוא משמעותי בעת פעילות ספורטיבית.

שחיקה של אחד מהסחוסים הללו יכול להביא לתחושת כאב מוגברת, שחיקה של הסוג הראשון תוביל לפגיעה של העצמות אחת בשנייה ותקשה מאוד על פעילות יום יומית, פגיעה במיניסקוס תוביל לכאב מוגבר בעת תנועה ובמיוחד היא משפיעה על היכולת של האדם לעסוק בפעילות ספורטיבית.

צילום רנטגן

 

סיבות לפגיעה בברך

פגיעה בברך יכולה לנבוע מסיבות רבות, ביניהן פגיעות פיזיות כמו נעילה של העצם שגורמת לרסיסים בעצם או בסחוס להתנתק מהברך ומהסחוס ולפגוע בברך כמו כן פגיעה ישירה במהלך פעילות או ממקור חיצוני בברך יכולה להביא לפגיעה ברקמות, לשבר או לקרעים בסחוסים.

מקור אחר שמשפיע על כאבי ברכיים הוא דלקת, דלקת בברך יכולה להיגרם ממגוון סיבות, לרוב כדי לאבחן את הדלקות צריך לפנות לרופא שידע להגיד מהי הדלקת שפוגעת בברך.

 

כיצד למנוע כאבי ברכיים באופן טבעי

הדבר החשוב ביותר הוא להבין מי אתם ומה המגבלות שלכם, אסור לאמץ את הגוף בצורה קיצונית ברמה שעלולה לפגוע בו, חשוב להתאים את אורח החיים לרמה הבריאותית של הבן אדם ושלמור על משקל תקין שימנע לחץ תמידי ומוגבר על הברכיים.

אחת הדרכים הטובות ביותר למנוע כאבים היא לתת לברך מנוחה, אם הפעלתם את הברך באופן אינטנסיבי תנו לה לנוח, לחץ תמידי ומתמשך על הברך יכול להוביל לפגיעה קשה, כמו כן, במקרה של רגישות תוכלו לחבוש את האזור הפגוע עם תחבושות אלסטיות שעוזרות לייצב את הברך.

חזקו את הברך באמצעות פעילות ספורטיבית מוכוונת מטרה, התאימו בסיוע מאמן כושר אישי או מדריך חדר כושר תוכנית אימון שתחזק את השרירים שתומכים בברך, שרירים אלה הם השריר הארבע ראשי ושרירים הירכיים.

השקיעו ברכישת זוג נעליים מתאימות, אם אתם רוצים להימנע מכאבי ברכיים כדאי לקנות נעליים נוחות שיתמכו ברגל בצורה טובה, הנעליים המומלצות ביותר הן נעלי ספורט, אולם אם זה בלתי אפשרי מסיבות אסתטיות או אחרות ניתן לקנות נעלים מותאמות אישית.

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
מוצרים בריאים
צרו איתנו קשר