כאבי גב בהריון – מה מומלץ לעשות כנגדם?

הריון הוא אומנם מצב פיזיולוגי משמח, אך אם תשאלו כל אישה שחוותה הריון היא תפרט שלל תופעות פיזיות שתשעת החודשים המבורכים הביאו עימם.

שינויי מצב רוח עקב ההורמונים המשתוללים, בחילות, הקאות, צרבות, קשיי שינה, חולשה, תכיפות במתן שתן ועוד.

בשלבי ההיריון המתקדמים, יחוו רוב הנשים כאבי גב.

כאבים אלו מתסכלים ומקשים עוד יותר על התפקוד היומיומי הבסיסי.

הנה כמה טיפים שיוכלו להקל מעט על הכאבים.

 

מדוע הגב כואב?

כאבי גב בהריון יכולים לנבוע מסיבות שונות. הגורם העיקרי, הוא העלייה בלחץ המופעל על שרירי הגב עקב המשקל הקדמי של הגוף שהולך ועולה, והניסיון לשמור על שיווי משקל על ידי הטיית הגוף לפנים ושינוי היציבה. גורם נוסף הוא היחלשות שרירי הבטן שנמתחים עם גדילת התינוק ומאבדים את תפקודם הקשור בתמיכה בעמוד השדרה. גם להורמונים יש חלק בכאב הגב ,שכן בעת ההיריון משתחררים הורמונים שתפקידם לשחרר את מפרקי האגן ולהרחיבו כך שהתינוק יעבור בתעלת הלידה ובעקבותיהם גם המפרקים בגב יכולים להימתח ולכאוב.

 

מתי מרגישים כאב?

בדרך כלל כאבי הגב יתגברו בעת ביצוע מאמץ או פעילות ממושכת כמו הליכה ארוכה, הרמת חפצים, ניקיון הבית ובישול. ישנן נשים שכאבי הגב יופיעו דווקא בלילה והן יחוו קושי במציאת תנוחת שינה נוחה עבורן. על מנת להקל על הכאב מתמקדים בהפחתת הגורמים המגבירים כאב ובתרגילים שיחזקו את שרירי גב ויספקו תמיכה עבורו.

 

מנוחה

העייפות הרבה במהלך ההיריון, והמתח וההכנות לקראת בואו של התינוק מביאים לפעילות מוגברת במהלך היום והמאמץ כאמור תורם לכאב הגב. מנוחה במהלך היום תוך שכיבה על הצד, שמיעת מוזיקה מרגיעה ואפילו עיסוי עדין מבן הזוג,יכולים להקל מעט על הכאב.

 

יציבה נכונה ותמיכה

גם כאשר מבצעים פעולות שונות במהלך היום חשוב לשמור על יציבה נכונה. בישיבה למשל יש לשמור שהגב יהיה ישר וצמוד למשענת והרגליים על הרצפה. התכופפות יש לבצע באופן של ישיבה שפופה (סקוואט) תוך שמירה על גב ישר. פעולות ממושכות כמו שטיפת כלים ניתן לעשות בכריעה כאשר המשקל מוטה לכיוון הרגל הקדמית המונחת על שרפרף וכך יורד העומס על הגב. בזמן השינה ניתן להיתמך על ידי כריות בין השוקיים בשכיבה על הצד או מתחת לברכיים כאשר ישנים על הגב.

 

תנועה

ישנם תרגילים שונים המותחים את שרירי הגב ומחזקים את היציבה. ניתן למצוא באינטרנט סרטוני הדרכה שונים לתרגילים הללו שניתן לבצע מדי יום בבית, חלקם בעזרת כדור פיזיו וחלקם על מזרן התעמלות פשוט. יש לחזור על התרגילים כמה פעמים אך לא לעבור את הסף המביא לכאב.

לסיכום, כאבי גב בהריון הם תופעה נפוצה וזמנית עד הלידה אך ישנן דרכים שונות להקל עליהם ולעבור את התקופה עם פחות כאב. שיהיה בשעה טובה!

 

אישה עם כאבים

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
מוצרים בריאים
צרו איתנו קשר