3 צעדים שחובה לעשות בתזונה קטוגנית

עולם הבריאות, התזונה הנכונה והדיאטות הינו אחד מהעולמות אשר מתיישנים ומתחדשים בקצב משמעותי ביותר.

נדמה שמדי חודש אנו שומעים על דיאטה או שיטה חדשה שהופכת לטרנד עולמי.

אחת מן השיטות הפופולריות ביותר הינה דיאטה קטוגנית.

במאמר שלפניכם נדון בשיטה זו ונפרט עליה, וכן נתייחס לשלושה צעדים חשובים שמומלץ לעשות כאשר מתחילים דיאטה קטוגנית.

 

מהי דיאטה קטוגנית? 

את תחילת דרכה עשתה הדיאטה הקטוגנית בשנות ה-20 וה-30 של המאה הקודמת, כמעין דרך טיפול באפילפסיה, אך לאחר פיתוח תרופות ייעודיות לכך, היא נזנחה כשיטת טיפול. בשנות ה-90, היא זכתה לעדנה מחודשת ומאז צוברת פופולריות בעולם.

דיאטה קטוגנית מגיעה במספר וריאציות, אך בבסיסה נמצאת תזונה עתירה בשומנים, עם כמויות בינוניות של חלבונים ומעט מאוד מזונות עתירים בפחמימות, בכדי להביא את הגוף למצב של קיטוזיס, בו הגוף מפיק אנרגיה בעיקר משריפת תאי שומן ולא משריפת גלוקוז. כיום, ישנם תזונאים ותזונאיות שמתאימות וריאציה כלשהי של דיאטה קטוגנית לכל אדם ואדם בהתאם למאפייניו השונים.

בחלקי המאמר הקרובים נדון בשלושה צעדים חשובים במיוחד במהלך דיאטה קטוגנית.

 

צעד ראשון – תכננו את התפריט

אמנם זה לא נשמע יותר מדי מורכב, בסך הכל להגביר צריכה של שומנים וחלבונים ולצמצם את צריכת הפחמימות. בפועל, זה לא פשוט כיוון שמהלך דיאטה קטוגנית תיאלצו לוותר על מזונות שאתם אוכלים באופן תדיר מזה שנים, כמו לחם, פירות וכל מוצר שעשוי מקמח לבן ככלל. לכן, כדי להימנע ממצב שבו אתם נתקעים בלי אוכל שמותר במהלך הדיאטה, כאשר מזונות עתירים בפחמימות הינם זמינים ונוחים להשגה גם בבית וגם בסופרים – תכננו מראש את הארוחות, בררו מה מותר ומה אסור, מה מומלץ ומה פחות מומלץ, על מנת להימנע ממצבים שבהם אין לכם אופציה ואתם מתפתים לחזור לתזונתכם הרגילה.

 

צעד שני – מה עושים עם החטיפים והנשנושים?

מי לא מכיר את תחושת המאנץ’ בשעות הערב והלילה מול הטלוויזיה, או את הצורך במשהו מתוק במהלך היום יחד עם כוס תה או קפה. דיאטה קטוגנית לא אוסרת על חטיפים ונשנושים, אלא פשוט מצריכה התאמה לכאלו שמותר לפיה. לכן, מומלץ מאוד להכין כמות חטיפים מפנקים וטעימים שתוכלו להנות מהם באותם רגעים שתרצו לנשנש משהו, וכך לא תצטרכו לשבור את הדיאטה. בין החטיפים המותרים בדיאטה ניתן למנות שלל אגוזים ופיצוחים, חמאת בוטנים, ועוד.

 

צעד שלישי – יד על הדופק

בדומה לכל שינוי אחר באורח החיים ובמיוחד בתזונה שלנו, הגוף שלנו עובר שינויים ומתאים את עצמו לסביבה החדשה. צריך לזכור שאנו משנים אורח חיים שהיינו רגילים אליו לאורך כל חיינו, והגוף יכול להגיב בדרכים רבות. לעיתים, הגוף יכול להגיב בצורה של חולשה, עייפות וכד’, כחלק מתהליך ניקוי, ועוד, כאשר כל אדם מגיב אחרת. לכן, חשוב מאוד לשים לב לשינויים קטנים, להרגשה, לתחושה, ולדעת לפנות לאיש מקצוע, רופא או דיאטן, בשביל להתמודד עם זה כמו שצריך.

 

תזונה נכונה

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
מוצרים בריאים
צרו איתנו קשר