איזה כיסא בטיחות מומלץ לקחת מבחינה בריאותית

ברור שאתם צריכים לבחור כיסא בטיחות מומלץ, כזה שקל ונוח לתפעל אותו והוא מוגדר כבעל רמת בטיחות גבוהה. במאמר הבא נציג לכם כיצד לבחור את כיסא הבטיחות הבא שלכם, כדי להבטיח לילדכם בריאות מיטבית, מה חשיבות הבד שנבחר לכיסא הבטיחות וטיפים כיצד לשמר את הכיסא לאורך זמן.

 

שעות בתוך הכיסא- יכולות להשפיע על בריאותו של הרך

בקניית כיסא תינוק לרכב, הבחירה נעשית לרוב על פי רמת הבטיחות של הכיסא ולפי גודלו. בתוך כל הדברים שצריך לזכור, כמו בטיחות הכיסא, המותג הנבחר, האחריות שמגיעה איתו וכו', לעתים אנחנו נוטים לשכוח את העובדה שהתינוק הולך להעביר בתוך הכיסא שעות על גבי שעות. אם התינוק עתיד לבלות זמן רב בתוך הכיסא, לאכול בו, להזיע בו וכדומה, הרי שמעבר לרמת הבטיחות הגבוהה, עלינו להבטיח כי גם בריאותו תישמר בתוך הכיסא.

 

סוג הבד

הדבר הכי בסיסי שאנחנו לפעמים נוטים לשכוח, הוא סוג הבד של הכיסא. כפי שלא הייתם יכולים להעביר שבועות בתוך אותה השמלה או בתוך אותו ג'ינס, כך גם נתייחס לתינוק. הוא עתיד לשבת שעות בתוך המושב הקטן והצפוף ועל כן, נרצה לבחור כסא בטיחות מומלץ שהבד שלו הוא בד נושם כמו למשל כותנה. בכיסאות הבטיחות פעמים רבות הבד שמרכיב אותם הוא עבה, התפירה היא של שכבות על גבי שכבות, ולכן נרצה לבחון את סוג הבד ואת היכולת שלנו לנתק את השכבה החיצונית ולכבס אותה. כך נמנע גם הצטברות של עובש וחיידקים.

 

עובש וחיידקים

כיסאות רבים צוברים לתוכם את החיידקים. זה קשור בין היתר, לכך שהכיסא נשאר בתוך הרכב, בחום או בקור, סגור במשך שעות מה שמאפשר ריבוי של חיידקים. הכיסא, לא זוכה להתאוורר כמו שצריך ועל כן, יכול לפתח עובש שלא נראה לעין או להוות קרקע פורייה לחיידקי מחלות, כמו וירוסים או נגיפים שונים שעלולים להזיק לילד ולהוביל לבעיות בריאותיות. על כן האידיאל, הוא למצוא בד שניתן להוציא ולכבס במטרה להסיר את החיידקים והלכלוך שמצטבר בכיסא. בנוסף, יש לדאוג לשאוב אותו ולנער אותו מדי פעם. נרצה גם להשאיר אותו באזור שמשי ומאוורר כדי לסלק את החיידקים.

 

מבנה הכיסא

כדי לבחור כיסא שיהיה טוב בריאותית לגב הילד, ולהתפתחות עמוד השדרה, עליכם לבחור כיסא שיאפשר לו לגדול בתוכו בנחת. הכוונה כאן היא לאופי גדילת הילד. הילדים גדלים בקצב מהיר מאוד. בעוד שנדמה לנו כי כעת הכיסא מתאים בצורה מדויקת לילד, הרי שבעוד חודש, חודשיים או שנה, הוא כבר לא יתאים למבנה גופו. לפיכך חשוב לרכוש כיסא שיתאים את עצמו לילד הגדל ע"י כוונון של רכיביו השונים. כיום יש כסאות בטיחות מתקדמים כאלה ש"גדלים עם הילד" ומספיקים למספר שנים.

תינוק יושן

 

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
מוצרים בריאים
צרו איתנו קשר