איך בוחרים צבע לאיפור קבוע? תורת הקולוריסטיקה

כדי לדעת לבחור את הצבע המתאים לאיפור קבוע, צריך לעבור השתלמות בתחום ולדעת איך הצבעים משתלבים אחד עם השני, כדי שהלקוחות יקבלו את התוצאות הטובות ביותר. במאמר הבא נלמד מהם הגורמים החשובים שצריך לשים לב אליהם בבחירה של צבע לאיפור קבוע.

 

למה צריך לדעת איך לעבוד נכון עם צבעים לאיפור קבוע?

כשלקוחה מגיעה לקליניקה לטיפולי איפור קבוע, היא בוודאי מצפה מהעובדות לעבוד במקצועיות ולהיות בעלות כל הידע הנדרש כדי לעשות עבודה כזו. ידיעת חוקי תורת הצבע, או בשמה האחר – תורת הקולוריסטיקה, היא חשובה מאין כמותה, כי אם לא יודעים להשתמש נכון בצבעים השונים, על העור עלול להופיע צבע לא רצוי שמאכזב הן את הלקוחה, הן את המומחה.

 

הגורמים המשפיעים על התוצאה המתקבלת באיפור קבוע

  1. בחירה נכונה של גוון ופיגמנט

אם תעמידו בשורה אחת את בקבוקוני הצבע של האיפור אחד ליד השני, במראית עין ראשונה עלולים לחשוב שכל הצבעים מאוד דומים אחד לשני. אך למעשה, בכל בקבוקון צבע יש צבע יסוד אחד שהוא הדומיננטי ביותר. לכן, כשמעוניינים לקבל צבע מסויים באיפור, צריך קודם לכן להבין מה הצבע הדומיננטי, ולהתנסות בערבובים שונים על הפלטה כדי לקבל את הצבע הרצוי לפני שמחדירים אותו לעור הפנים.

 

  1. מהו גוון העור של הלקוחה

לכל לקוחה יש גוון עור אחר, יש כאלה עם גוון בהיר יותר ואדמדם, ויש כאלה עם גוון חמים יותר שנוטה לגווני החום. צבע העור תלוי בכמות המלנין שיש לכל אדם בעור, ולכן המומחה לאיפור קבוע צריך לדעת איך לערבב את פיגמנט המלנין עם פיגמנט העור כדי לקבל את הצבע הרצוי לאחר ההחלמה.

 

  1. העובי של העור

לכל עור יש עובי אחר שתלוי בשכבת האפידרמיס בגוף. ככל ששכבת האפידרמיס תהיה יותר עבה, העיוות של הפיגמנט שמוחדר יהיה גדול יותר, משום שבעור עבה יש יותר מלנין. לכן, לאחר החדרה של פיגמנטי הצבע, האיפור הקבוע יכול להפוך להיות ירוק או כחול, ולכן רק מי שלמד את תורת הצבע ידע איך להתאים את הפיגמנט לעובי העור כדי שיתקבל צבע איפור רצוי.

 

מה לומדים בתורת הקולוריסטיקה

עבודה עם מנטרלים – כדי למנוע איפור קבוע עם גוונים לא רצויים, המומחה לאיפור קבוע קודם כל צריכה להסיר כל פיגמנט ישן שכבר קיים בעור או בשערה, ורק אז להתאים את הצבע החדש לשערה או לעור הפנים.

התאמת הגוונים למראה החיצוני – מומחה לאיפור קבוע יודע לקחת בחשבון את כל הגורמים שישפיעו על גוון איפור נכון: גוון העור, צבע השיער והעיניים – כי לכולם יש השפעה על הפיגמנט הנבחר.

מציאת הגוון הדומיננטי בבקבוקון הצבע – בכל בקבוקון יש תערובת של צבעים, אבל הצבע שיש ממנו הכי הרבה – הוא הדומיננטי. עם הזמן, תלמדו לזהות את הפיגמנט הדומיננטי ואיך לשלב אותו עם צבעים אחרים כדי להתאים אותו לגוון הלקוחה.

 

לסיכום

ידיעה של תורת הצבע היא אלמנטרית לכל מי שרוצה לדעת לאפר לקוחות באופן קבוע. יש צורך להכיר את השפעת הצבעים על גוון העור, התאמת הפיגמנט למראה השלם של הלקוחה, ואיך להשתמש בצבעים הנכונים כדי שלא יתקבלו על העור צבעים מפתיעים ולא רצויים.

מברשות איפור

 

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
מוצרים בריאים
צרו איתנו קשר