הדרך לחיים בריאים מתחילה בבשר – איך כדאי להכין בשר

אין ספק שאכילת בשר מאחדת לא מעט אנשים. ערבי על האש עם החברים, ארוחות משפחתיות או ארוחות משותפות בעבודה – הם רק חלק קטן ממגוון האפשרויות העומד לפניכם על מנת שיהיה לכם "תירוץ" לקחת חתיכת בשר ולשים אותה על האש. כעת נשאלת השאלה – כיצד נכון וכדאי להכין בשר?

בשר מוכן על צלחת

ערב על האש

החלטתם לקחת על עצמכם ערב על האש לכל החברים או ערב מפנק עבור בני המשפחה. על מנת שתוכלו להוציא את הערב בצורה יוצאת דופן ומוצלחת, חשוב שתכירו מעט כללים וטיפים מעולם הבשר. לא הרבה אנשים יודעים איך כדאי להכין בשר בצורה טובה ואיכותית, ויודעים מה ההבדלים והמשמעויות של כל סוג בשר. רוב האנשים בוחרים להתעסק עם "האזור הבטוח" – כזה שמכיל קבבים, המבורגרים, שיפודים ואולי כנפיים. הכנת בשר, דורשת מעט יותר ידע והכרה של עולם הבשר – וזה מטרת העמוד הקרוב. לתת לכם טיפים ועצות כיצד תוכלו להכין בשר בצורה טובה ואיכותית.
כל הטיפים והעצות הגיעו אלינו היישר ממשרדי חברת D&S – החברה היא אחת מהחברות המובילות בארץ בתחום המכירות של המנגלים והציוד הנלווה בתחום.

איך להכין בשר

ובכן, השלב הראשון הוא שלב הדלקת האש. חשוב לציין שרוצים להכין בשר על מנגל גז היא עדיפה על פני הכנת בשר על פני גריל פחמים, מסיבות רבות ומגוונות כאשר המרכזית שבהם נובעת בעקבות טעם – בשר שנצלה על גריל גז אינו מקבל את טעמי הפחמים הנשרפים לאיטם. לאחר שהדלקתם את האש, חשוב לתת לאש להגיע לאחידות מלאה. מה הכוונה? חשוב לתת לאש כמה דקות להידלק בצורה אחידה, כך שלא יקרה מצב שתניחו חתיכת בשר זהה בחלקים שונים במנגל – והאחד יהיה מוכן לפני השנייה. לאחר שיש לנו אש אחידה על המנגל, אפשר להתחיל לעבוד.

כאן מגיע השלב של האבחנה בין סוגי הבשרים. אם אתם בוחרים לעבוד עם בשר אדום בצורת סטייקים – אנטריקוט, סינטה או נתח קצבים, כל שעליכם לעשות הוא להדליק את המנגל על אש בינונית, ולאחר שהאש יציבה בכל חלקי המנגל – להניח את הבשר על המנגל. דקה וחצי לכל צד, ייתן לכם מידה עשייה מושלמת של מדיום עבור הסטייקים. נתחים כמו אסאדו דורשים צלייה ארוכה יותר, ולכן חשוב להדליק אש נמוכה (אסאדו ובשרים אחרים כדוגמת צלי, נצלים במשך הרבה שעות ולכן חשוב להקפיד על אש נמוכה בשביל לא לשרוף את הבשר). שיפודים, קבבים, המבורגרים וכנפיים – זה הדברים שיותר קל להכין ולהוציא טעימים: מצריכים משחק של הפיכת צדדים בכל כמה רגעים, כאשר האש מודלקת על עוצמה בינונית ולא חזקה מדי (גם על מנת להימנע משריפת הבשר מבחוץ, כאשר החלק הפנימי עדיין חי למדי).

זום – תוסף מזון של חברת טבע – לקריאה על תוסף זום לחצו פה.

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
מוצרים בריאים
צרו איתנו קשר