איך ניתן להימנע מניתוח בחניכיים

החניכיים הן הרקמות העוטפות את השיניים שלנו ושומרות עליהן.

הן, למעשה, הרקמות המחברות בין השן לבין הגוף כולו.

פעמים רבות, מפתחות דלקות וזיהומים בחניכיים ולעיתים אין מנוס מפני ניתוח בחניכיים כדי להשיבן אל קו הבריאות.

עם זאת, ניתוח בחניכיים אינו גזירת גורל.

מה צריך לעשות כדי להימנע מניתוח בחניכיים?

 

מתי צריך לעבור ניתוח בחניכיים?

כדי להבין כיצד להימנע מניתוח, יש להבין תחילה מתי נצרכים ניתוחי חניכיים. יש לעבור ניתוח בחניכיים, כאשר הדלקת בחניכיים חמורה והיא גורמת לפגיעה ממשית ברקמות ובשורש השן. הזנחת הדלקת עלולה לגרום לריקבון של השניים, לריח רע מהפה באופן כרוני ולכאבי שיניים עזים. עקב כך, במידה ואתם כבר במצב בו דלקת השיניים שלכם חמורה אין מנוס אלא לעבור ניתוח כירורגי.

 

שגרת בדיקות

על אף האמור לעיל, ניתן להימנע מניתוחים בחניכיים. זאת, בעזרת איתור מוקדם של דלקות וטיפול ראוי בהן. כדי לאתר את הדלקות בזמן, יש להגיע לבדיקה תקופתית אצל פריודונט – רופא חניכיים מומחה, שידע לזהות דלקות בראשית הדרך ולהמליץ לכם כיצד למגר אותן עוד לפני שיש צורך בניתוח.

 

שמירה על היגיינת פה יום יומית

ייתכן שהאמור להלן ישמע לכם מובן מאליו. תופתעו לגלות, שעבור ישראלים רבים זהו לא המצב. כדי למגר את הדלקות וכן כדי למנוע את הופעתן מעיקרא, יש לשמור על היגיינת פה באופן יום יומי. אין להזניח את הטיפול בשיניים ולהשאירו לרופאי השיניים בלבד. האחריות לבריאות חלל הפה שלנו – מוטלת בראש ובראשונה עלינו!

הקפידו על צחצוח שיניים, לכל הפחות פעמיים ביום. הצחצוח צריך להיות בקו התפר שבין השן לחניכיים, בתנועה גלית וחזרתית, מבפנים ומבחוץ. בנוסף, יש לצחצח את החלק העליון של השן. השתמשו אך ורק במברשת שיניים רכה ובמשכה המומלצת על ידי רופא השיניים שלכם. אם אתם סובלים מדלקות, ייתכן שרופא השיניים ימליץ לכם על משחה ספציפית למיגור הדלקת.

לאחר הצחצוח, העבירו חוט דנטלי בין כל שן ושן. את החוט יש להעביר בצורת ניסור, מלמעלה למטה. חשיבות העברת החוט היא ניקוי לכלוכים המצטברים בין השיניים, היכולים להוות כר לחיידקים שיגרמו לזיהומים בחניכיים.

השלב האחרון של הטיפול היום יומי בשיניים, לאחר הצחצוח ולאחר העברת החוט, הוא גרגור מי פה. מי הפה יקטלו את החיידקים היוצרים את שכבת הפלאק וישמרו על השיניים שלכם ושלכן יפות ובריאות. כמו כן, מיגור החיידקים יסייע לשמירה על החניכיים.

 

ביקורים תקופתיים אצל השיננית

בנוסף לטיפול האישי בשיניים, יש להגיע בין פעם לשלוש פעמים בשנה לטיפול אצל שיננית. השיננית תבצע ניקוי יסודי במיוחד בפה שלכם, תנקה לכלוכים וחיידקים שלכם אין גישה אליהם ותיתן לכם עצות והדרכות לשמירה על היגיינת הפה.

 

לסיכום

החניכיים הן הרקמות האדומות העוטפות את השיניים שלנו. דלקות בהן, עלולות להוביל לצחנה, כאבים וריקבון שיניים. כדי להימנע מניתוח בחניכיים למניעת הדלקות, יש להקפיד על שגרת בדיקות אצל רופא חניכיים מומחה, לדאוג לטיפוח יום יומי של השיניים וכן לבקר אצל השיננית, לכל הפחות פעם בשנה. בהצלחה!

שיניים קדמיות

 

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
מוצרים בריאים
צרו איתנו קשר