אילו טיפולי שיניים הם טיפולים משמרים ואילו משקמים?

טיפולי השיניים מתחלקים לשתי קבוצות עיקריות – טיפולי שיניים משמרים וטיפולי שיניים משקמים.

הטיפולים המשמרים, תכליתם לשמור על שיניים בריאות ותקינות ולמנוע בעיות לפני שהן צצות.

המשקמים, נועדו כדי לפתור בעיות שכבר צצו ולהשיב את חלל הפה אל קו הבריאות.

אילו טיפולי שיניים נכללים בכל קבוצה?

 

טיפולים משמרים

נתחיל בקבוצת הטיפולים המשמרים. טיפולים אלו הם טיפולים שגרתיים, לרוב זולים באופן יחסי וגם לא כואבים במיוחד. על אף היותם פשוטים יותר ולא מסובכים, גם את הטיפולים המשמרים מומלץ לבצע במרפאה פרטית. אם אתם גרים באזור המרכז, מומלץ במיוחד להגיע אל מרפאת שיניים בפתח תקווה.

 

בדיקות שגרתיות

הטיפול המשמר הקלאסי ביותר הוא בדיקה שגרתית. מומלץ להגיע לבדיקה תקופתית אצל רופא השיניים מידי חצי שנה. בתחילת הבדיקה, הרופא יסרוק בעצמו את הפה, יוציא לכלוכים הדבוקים לשיניים ולאחר מכן יצלם את חלל הפה. הרופא יפענח את התצלום ויזהה אם קיימים חורים בשיניים.

 

שיננית

טיפול אצל שיננית נועד לניקוי יסודי של השיניים ושמירה עליהן. השיננית תשמש במכשור מקצועי שיוציא מהשיניים כל לכלוך שנדבק עליהם, יחזיר להם את הלובן והברק ויחדש את שכבת הפלואוריד המצפה את השן.

ישנה חשיבות קריטית להסרת הלכלוכים הדבוקים לשיניים. זאת, מאחר שלכלוכים אלו מהווים כר להצטברות חיידקים העלולים להוביל לזיהום בשן, לחורים ולריקבון. מכיוון שכך, רצוי להגיע לשיננית בין פעם לפעמיים בשנה. המגדילים לעשות יגיעו אף אחת לשלושה או ארבעה חודשים.

 

סתימות פשוטות

יש שיטעו לחשוב שסתימות הן טיפול משקם, אך למעשה מדובר בטיפול משמר. החורים הנסתמים לרוב קטנים, ועוד לא גרמו לשן נזק משמעותי. הטיפול מונע את התרחבות החור והידרדרות לכדי זיהומים וריקבון. כך, הסתימה משמרת את השן במצב טוב ושומרת עליה מפני פגיעות קשות.

 

טיפולים משקמים

קטגוריית העל השנייה של הטיפולים, טיפולים משמרים, מתחלקת לשתי תתי קבוצות עיקריות. טיפולים בריאותיים וטיפולים אסתטיים. נכון לדון בכל תת קבוצה בנפרד, שכן לכל אחת כזו מאפיינים ומטרות משלה.

 

טיפולים אסתטיים

טיפולים אסתטיים נועדו לשקם שיניים שהנראות שלהן לא טובה. בעיות קלות יחסית הן בעיות בלובן השן ובברק שלה. לשם כך, מטופלים עוברים טיפולי הלבנה או ציפוי שיניים, שנועדו להחזיר את הלובן לשן ולשמור עליה לבנה. ישנן שלל מתודות הלבנה וכדאי להתייעץ עם הרופא המטפל על המתודה בטובה ביותר עבורכם.

סוג נוסף של טיפולים אסתטיים, הוא טיפולי יישור שיניים. טיפולים אלו מתמודדים עם שיניים עקומות, שכידוע לכולנו נפוצות אצל רוב בני האדם. לרוב, יישור שיניים נעשה אצל אורתודנט אך לעיתים גם הרופא המטפל יכול לבצע טיפולי יישור. אופן הטיפול המדויק משתנה ממטופל למטופל. עבור חלק מהמטופלים די בפלטה ובקיבוע. אחרים יצטרכו גשר ואחרים אף רסן.

 

טיפולים בריאותיים

טיפולים אלו הם המורכבים ביותר וכוללים מגוון רב של טיפולים. החל מטיפולי שורש ועקירות וכלה בניתוחים לטיפול בדלקות חניכיים או בשורשי שיניים רקובים.

את הטיפולים הללו במיוחד, יותר מאת כל הקודמים, כדאי ורצוי לבצע במרפאות שיניים פרטיות אצל רופאים מומחים בתחום. לכל בעיה ולכל מטופל מתאים טיפול שונה ולכן אין זה המקום להאריך אודות הטיפולים הספציפיים. הגיעו לטיפולים שגרתיים אצל רופא השיניים, ובמידת הצורך הוא ימליץ לכם על טיפול משקם מסוים.

 

לסיכום

טיפולי שיניים מתחלקים לשתי קבוצות עיקריות. טיפולים משמרים וטיפולים משקמים. תחת כל קטגוריה ניתן למצוא מגוון טיפולים, כמפורט לעיל ואת כולם רצוי לעבור במרפאות שיניים פרטיות. בהצלחה!

הלבנת שיניים

 

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
מוצרים בריאים
צרו איתנו קשר