באילו שלבים ניתן להפסיק היריון

אין ספק שמדובר בסיטואציה שאינה נעימה, אך לעיתים יש צורך לבצע הפסקת היריון מסיבות שונות. בין אם את בוחרת לבצע הפסקת היריון באמצעות כדורים או בשיטה אחרת כמו גרידה, יש לצפות לתופעות לוואי מסוימות, המורגשות אצל נשים בעוצמות שונות.

אם את מרגישה שאת מעוניינת להפסיק את ההיריון שלך, זו בהחלט זכותך. ניתן לבצע הפלות והפסקת היריון במוסדות הציבוריים בישראל, אך את גם יכולה להפסיק את הריונך במוסדות פרטיים שונים. במוסדות פרטיים רבים ניתן לעבור הפלה בגרידה עד השבוע ה-12, וישנם מספר מצומצם של מוסדות פרטיים בהם ניתן לעבור הפלה בגרידה גם עד השבוע ה16.5. במידה ואת מעוניינת להפסיק את ההיריון באמצעות כדורים, בדרך כלל יהיה אפשרי לעשות זאת עד השבוע התשיעי. מעוניינת להפסיק את ההיריון לאחר השבוע ה-23? יש צורך באישורים הניתנים לאחר וועדות רלוונטיות.

אישה בהריון

הפסקה של היריון עם כדור

בין אם את בוחרת לעבור את הפסקת ההיריון בבית חולים פרטי או ציבורי, תוכלי לעשות זאת לאחר שתעברי ועדת היריון. כשאת מגיעה אל ועדת ההיריון, יש להצטייד מראש בצילום אולטרסאונד, במסמכים רפואיים אשר יכללו את בדיקות הגדם שלך וסוג דמך ובתעודה מזהה.

במשך יומיים (48 שעות), תצטרכי להגיע פעמיים אל המוסד בו את עוברת הפסקת ההיריון בכדור. בכל אחת מהפעמים בהם תגיעי אל המרפאה, את תבלעי כדורים מסוג שונה, הנקראים מפיגין וציטוטק. בתום שבועיים שלאחר נטילת הכדורים להפסקת ההיריון, יש להגיע שוב אל המרפאה בכדי לוודא כי הרחם נשאר נקי מתוכן ההיריון שהופל. בעוד שהפלות בעזרת כדורים צולחות ב-90% מהפעמים, הן אינן מומלצות לנשים אשר סובלות מבעיות אפילפסיה, אסטמה קשה ובעיות בקרישת הדם.

 

שבוע 5 עד שבוע 12 | הפסקת היריון

במידה ואת עומדת לעבור הפסקת היריון באמצעות גרידה או שאיבה, יש להיות מוכנה לכך שמדובר בהליך רפואי אשר בדרך כלל מתבצע תחת הרדמה מלאה. לאחר אישור וועדה להפסקת היריון, תוכלי לעבור הפלה באמצעות דריגה או שאיבה, ואילו יכולים להתבצע הן במוסדות הרפואיים הפרטיים והן בציבוריים.

בהתאם לגיל האישה אשר עתידה לעבור את ההפסקת ההיריון, יש לספק בדיקות רפואיות שונות. אם עברת את גיל 40, יש להמציא אישורים רפואיים מתאימים, לרבות בדיקת א.ק.ג. מסירת האישורים הרפואיים יימסרו במעמד וועדת הפסקת ההיריון.

 

הפסקת היריון בשבועות 12 עד 20

אמנם ניתן לבצע הפלה ניתוחית עד שבוע 12, אך ישנן דרכים בטוחות לבצע הפלות גם בשבועות מתקדמים יותר. למעשה, גם בשבוע ה-12 להיריון, ניתן לבצע הפלה במוסדות פרטיים וציבוריים (לרוב ציבוריים). בשבועות מתקדמים יותר של ההיריון, ניתן להפסיקו באמצעות הליך רפואי הנקרא "הרחבה וריקון",

כאשר ההליך הנ"ל דומה באופיו להפלה ניתוחית. במקרים בהם יש צורך להפסיק את ההיריון בשבועות מתקדמים אלו (20 שבועות), יתבצע הליך רפואי של הרחבה של צוואר הרחם (באמצעות מתן ציטוטק או החדרה של למינריות).

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
מוצרים בריאים
צרו איתנו קשר