בדיקת PCR או אנטיגן – איך יודעים?

כולם שמחים ששדה התעופה נראה נגיש וזמין מתמיד במהלך השנתיים האחרונות מאז פרוץ המגיפה והשינויים הגדולים שהביאה איתה, אך עם השמחה מגיע הבלבול? איזה בדיקות צריך לעשות וכמה זמן לפני? למי אסור לטוס ומי צריך להיכנס לבידוד?

 

איזה בדיקה צריך לעשות לפני טיסה?

העניין הגדול והמבלבל ביותר הוא הנהלים השונים בין מדינה למדינה ולכן נדרש לבדוק את הדרישות של המדינה אליה אתם רוצים לטוס. הדרך הטובה ביותר לעשות זאת היא לבדוק באתר השגרירות של המדינה אליה אתם רוצים לטוס ואם המידע לא קיים ניתן ליצור קשר ולשאול שם. בדיקת PCR לפני טיסה הייתה הבדיקה המקובלת יותר ברוב המדינות אך עם השתנות המצב בכניסתו של האומיקרון לזירה מדינות רבות שינו את הדרישות שלהן לבדיקת אנטיגן בלבד.

 

מה ההבדל בין הבדיקות?

בדיקת PCR נחשבת האמינה והמדויקת יותר ולכן גם משך הזמן עד לקבלת התוצאות יהיה ארוך יותר מבדיקת אנטיגן ולכן צריך לתכנן את הבדיקה לפחות 24 שעות לפני הטיסה על מנת לקבל את התוצאות בזמן. לעומת זאת בדיקת האנטיגן היא בדיקה פשוטה יותר שניתן לעשות גם בבית אבל לקראת נסיעה לחול בזמן קורונה חובה לבצע אותה באחד מהמוסדות שמציעים אישורי בדיקת קורונה שמותאמים למעבר בשדות התעופה.

 

איפה ניתן להיבדק?

המוסדות הפרטיים המאושרים לבצע בדיקת קורונה מפוזרים ברחבי הארץ ויושבים בבתי חולים, קניונים או מוסדות רפואיים פרטיים אחרים כמו ביקור רופא. אין להיבדק בבית או במוסדות הציבוריים מפני שהתוצאה לא תוכל להחשב מול שדות התעופה, התוצאות שהמוסדות הפרטיים מספקים הינם בשפה האנגלית, כוללים את מספר הדרכון והשם כפי שהוא מופיע בו. חשוב לבדוק שגם מכילות את תאריך הבדיקה, תוצאה שלילית וחתימת המוסד.

 

מה עוד צריך לעשות לקראת טיסה?

קראו את כל הנהלים של המדינה שאליה אתם טסים ווודאו אם יש צורך בבידוד, בדיקה נוספת עם הגעתכם למדינה וטפסים שונים. רוב המדינות דורשות טופס PLF שניתן למלא בקלות דרך הטלפון הדורש הזנת פרטים אישיים בסיסיים, דרכי התקשרות ומקום הלינה הראשון שלכם במדינה על מנת להחזיק בבקרה טובה יותר על האורחים הנמצאים במדינה. בנוסף עליכם למלא טופס נוסע יוצא מישראל ולוודא שהינכם מרגישים טוב ללא תסמינים ולא שהיתם ליד מאומת ב14 ימים לקראת הטיסה.

 

חזרה הביתה

לפני חזרתכם לישראל מומלץ לקבוע תור לבדיקת קורונה ביציאה מהשדה, הזמנה מראש תפחית את עלות הבדיקה. לא ניתן לצאת מהשדה ללא בדיקה ולאחר מכן יש לשהות בבידוד עד לקבלת תשובות שליליות למשך עד 48 שעות.

 

לסיכום

אם אינכם בטוחים במה אתם צריכים למלא, לבדוק, להבדק וכו' מומלץ להיכנס לאתר השגרירות ולקבל את המידע בצורה ישירה מנציגי המדינה שאליה אתם רוצים לטוס שנמצאים כאן.

 

תוצאת בדיקה

 

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
מוצרים בריאים
צרו איתנו קשר