במה תדעו לטפל לאחר קורס עזרה ראשונה

יש מי שסבורים שקורס עזרה ראשונה מקנה ידע בכל הנוגע לחבישות ופציעות קלות, אבל האמת היא, שהקורס כולל תחומי למידה שונים ומגוונים שאינם כוללים אך ורק את תחום הפציעות.

רוצים לדעת מהם התחומים הנוספים ובמה תדעו לטפל לאחר שתיקחו חלק בקורס עזרה ראשונה? קראו את השורות הבאות ותגלו את כל התשובות.

 

מהם התחומים שנלמדים בקורס עזרה ראשונה?

התחומים שנלמדים בקורס זה הם מגוונים ביותר שנוגעים בתכנים עיוניים בנושא תפקוד הלב, מערכת הנשימה ומערכות נוספות שונות בגוף. בנוסף לכך, נלמדים גם התחומים הבאים:

  • גורמים להתמוטטות
  • לימודי החייאה למבוגרים, ילדים ותינוקות
  • לימודי הנשמה מפה לפה
  • עצירת שטפי דם
  • טיפול בכוויות קלות עד חמורות ועוד

 

לאחר הקורס תדעו לטפל באמצעות הדפיברילטור

במהלך לימודי  קורס עזרה ראשונה 30 שעות מכירים כל הנוכחים את מכשיר הדפיברילטור שנמצא במקומות ציבוריים שונים. הדפיברילטור נחשב למכשיר מציל חיים שבאמצעותו ניתן להחזיר את קצב הלב לפעולה סדירה במצבים שבהם הלב מפסיק לפעול. בנוסף, בעת לימודי קורס עזרה ראשונה בהיקף 30 שעות הנוכחים יכירו את המכשיר מקרוב וילמדו כיצד לתפעל אותו במידת הצורך. כך שאם מישהו מהם נתקל באדם שמתמוטט ואין לו דופק או שיש לו דופק נמוך – הוא יוכל לטפל בו באמצעות הדפיברילטור.

 

לאחר הקורס תדעו לטפל בהתקפי אלרגיה קלים וחמורים

במהלך קורס העזרה הראשונה, אתם תלמדו אודות התקפי אלרגיה שונים (קלים וחמורים) ותוכלו לדעת כיצד עליכם לפעול בכל התקף. במצבים שבהם מדובר בהתקף חריף שניתן להפחית את תסמיניו באמצעות שימוש במזרק ייחודי, אתם תדעו בדיוק איך להזריק וכמה, כך תוכלו להקל על האדם שסובל מההתקף ובמקרים מסוימים אף תוכלו להציל את חייו. בהמשך, כשהצוות הרפואי יגיע למקום, הוא ימשיך את הטיפול הרפואי שאתם התחלתם.

 

לאחר הקורס תדעו לטפל במקרי חנק

אנחנו נתקלים לא פעם במקרים של חנק. זה יכול לקרות לנו, לאנשים שקרובים אלינו או אפילו לאדם שאנחנו כלל לא מכירים במסעדה, באוטובוס או סתם כך באמצע רחוב. לאחר שתיקחו חלק בקורס עזרה ראשונה, אתם תדעו איך  לטפל במקרי חנק בקרב מבוגרים, ילדים ותינוקות. שכן, הטיפול בכל מקרה שכזה הוא שונה ויש לדעת איך לטפל בכל אחד מהם בהתאם. אצל מבוגרים למשל ניתן לבצע היימליך במקרים מסוימים בזמן שאצל ילדים צעירים, בלא מעט מהמקרים צריך לעודד אותם להשתעל כדי שיאפשרו לגורם שהביא לחנק, לצאת מקנה הנשימה.

 

לסיכום

ניתן לומר כי במהלך קורס עזרה ראשונה נלמדים תחומים שונים ומגוונים שיאפשרו לכל אחד מהנוכחים לטפל במקרים רפואיים שונים עד הגעת גורם רפואי מוסמך (טיפול באמצעות דפיברילטור, טיפול בהתקפי אלרגיה, מקרי חנק ועוד). לאחר סיום הקורס, הלומדים ידעו לטפל בהתקפים ובמקרים רפואיים שונים וגם יידעו להשתמש במכשירי עזרה ראשונה.

הדמייה על בובה

 

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
מוצרים בריאים
צרו איתנו קשר