גבר? הכתבה הזו בשבילך

אתה חושד שאתה מכור לפורנוגרפיה? אתה לא לבד. אנשים רבים הנאבקים בהתמכרות לפורנוגרפיה חשים בושה, מבוכה וחוסר תקווה. אך אל דאגה, החדשות הטובות הן שהתמכרות לפורנוגרפיה ניתנת לטיפול. במאמר זה, נחקור את הסימנים והתסמינים של התמכרות לפורנוגרפיה, הסיבות שלה ומה אתה יכול לעשות כדי להתגבר עליה.

 

בוא נסבר לך את האוזן 

התמכרות לפורנוגרפיה היא בעיה אמיתית והולכת וגדלה. ההערכה היא ש-30% מכלל הצריכה באינטרנט קשורה לפורנוגרפיה. ומחקר שנערך לאחרונה מצא שכמעט 70% מהגברים הצעירים ו-30% מהנשים הצעירות צופים בפורנוגרפיה לפחות פעם בחודש.

 

 מהי התמכרות לפורנוגרפיה?

התמכרות לפורנוגרפיה היא עיסוק מוגזם בפורנוגרפיה. זה יכול להתבטא כאובססיה לפורנוגרפיה, צפייה כפייתית בפורנוגרפיה ואוננות מרובה. התמכרות לפורנוגרפיה היא סוג של התמכרות למין. התמכרות למין היא כל פעילות מינית שמרגישה לא בשליטה, אשר מאופיינת בהתנהגויות כפייתיות, חוסר יכולת לעצור והשלכות שליליות. התמכרות לפורנו עלולה להוביל למצוקה ובעיות משמעותיות בחיי המכור, בין אם בחייו האישיים, המקצועיים והזוגיים.

 מהי התמכרות לפורנוגרפיה

מהם הסימנים והתסמינים של התמכרות לפורנוגרפיה?

קשה לזהות התמכרות לפורנוגרפיה, וזאת מכיוון שלעתים קרובות התמכרות זו מתחילה בתור הרגל סודי. האדם המכור לפורנוגרפיה עשוי להיות טוב בלהסתיר זאת מאחרים. אבל יש כמה סימני אזהרה לכך שאתה עלול להיות מכור לפורנו.  אלו כוללים:

  • תחושת בושה, מבוכה או אשמה לאחר צפייה בפורנוגרפיה. 
  • צפייה בפורנו לפרקי זמן ארוכים מהמתוכנן. 
  • הרגשת צורך לראות יותר פורנוגרפיה או פורנוגרפיה קיצונית יותר כדי להשיג ריגוש. 
  • הזנחת חובות עבודה, בית ספר או משפחה לטובת צפייה בתכנים מיניים. 
  • איבוד עניין בפעילויות בריאות, כגון פעילות גופנית, תחביבים או בילוי עם חברים ובני משפחה. 
  • תחושת כעס, עצבנות או מצב רוח כאשר אין אפשרות לצפות בפורנוגרפיה. 

מהם הסימנים והתסמינים של התמכרות לפורנוגרפי

מה גורם להתמכרות לפורנוגרפיה?

התמכרות לפורנוגרפיה עלולה להגרם על ידי מספר גורמים. 

  1. שינויים במוח – פורנוגרפיה משנה את המוח באופן דומה לסמים כמו קוקאין. חשיפה חוזרת לפורנוגרפיה עלולה להוביל לשינויים במוח שמקשים על התנגדות לצפות בו.
  2. חשיפה מוקדמת – ילדים ובני נוער הנחשפים לפורנוגרפיה בגיל צעיר נוטים יותר להתמכר לכך.
  3. התעללות מינית – אלו שעברו התעללות מינית נוטים יותר להתמכר לפורנוגרפיה.
  4. יחסים לא מתפקדים – מי שנוכח במערכות יחסים לא בריאות נוטה יותר לפנות לפורנוגרפיה לצורך אינטימיות וסיפוק מיני.
  5. גישה נוחה – באמצעות האינטרנט, פורנוגרפיה נגישה בקלות ואנונימית, מה שיכול להקשות על התנגדות לצפייה בה. 

 

כיצד מטפלים בהתמכרות לפורנוגרפיה?

קיימות מספר אפשרויות טיפול יעילות עבור התמכרות לפורנוגרפיה:

  • טיפול התנהגותי – סוג זה של טיפול יכול לעזור לך לזהות את הטריגרים המובילים לשימוש בפורנוגרפיה. הוא גם יכול ללמד אותך כישורי התמודדות ופתרון בעיות בריאה.
  • טיפול קוגניטיבי התנהגותי – סוג זה של טיפול יכול לעזור לך לשנות את הדרך שבה אתה חושב על פורנוגרפיה, הוא גם יכול לעזור לך לשנות את ההתנהגויות שלך הקשורות לשימוש וצריכת פורנו.
  • טיפול קבוצתי – סוג זה של טיפול יכול לספק תמיכה ואחריות. זה גם יכול לעזור לך ללמוד מאחרים שנאבקים בהתמכרות לפורנוגרפיה.
  • תרופות – במקרים מסוימים, ניתן להשתמש בתרופות לטיפול בהתמכרות לפורנוגרפיה.  תרופות המשמשות לטיפול בהתמכרות לפורנוגרפיה כוללות תרופות נוגדות דיכאון, תרופות נגד חרדה ותרופות אנטי פסיכוטיות.

 

אז מה היה לנו כאן?

לסיכום, אם אתה חושב שאתה מכור או מפתח התמכרות לפורנו, חשוב לבקש עזרה. התמכרות לפורנוגרפיה היא בעיה שניתן לטפל בה ואין כל סיבה להרגיש בושה, אשמה או חוסר אונים.  בעזרת טיפול, אתה יכול להתגבר על התמכרות זו ולהחזיר את השליטה על חייך.

גבר? הכתבה הזו בשבילך

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
מוצרים בריאים
צרו איתנו קשר