האם בדיקת MRI יעילה כמו בדיקה בקופה?

בדיקה של MRI היא אולי בין הכי מוכרות, כאשר היא יעילה כל-כך ונוהגים להשתמש בה למטרות רפואיות שונות. הבדיקה היא אינה מסוכנת והיא נעשית בשל כל מיני סיבות, בהמלצת רופא כמובן. ניתן לעשות את הבדיקה אצל מקום פרטי או בדיקה דרך קופת החולים אליה אתם משויכים. רוצים לדעת מה ההבדל בין כל אחת מהן? כך ועוד מוזמנים ומוזמנות לקרוא בכתבה שלפניכם.

 

מהי בדיקת MRI

לפני שנעסוק בכל בדיקה ונציג את ההבדלים בניהן, חשוב שתדעו מה זה בכלל הבדיקה הזו ומה היא כוללת. בדיקה MRI היא לא פולשנית ויחסית פשוטה, הדרך בה היא בודקת את האיברים הפנימיים בגוף היא באמצעות תהודה מגנטית. כלומר, בכדי לבדוק את האיברים יש שימוש בשדה מגנטי וגלים של רדיו ואלה יוצרים תמונות של האיברים עצמם.

בעקבות התמונות ניתן לקבל מידע רפואי אודות האיברים וכלי הדם של הנבדק. כאשר האיברים מוצגים בפרוסות פרוסות וכך ניתן לראות את הדברים בצורה חדה מאד ולדעת לבחון אותם בצורה יעילה כמו שצריך.

בדיקת MRI

מתי צריך לעשות MRI

קודם כל חשוב לציין שזהו לא ייעוץ רפואי, ובאופן כללי צריך לקבל מרשם של רופא והפנייה שלו לבצע את הבדיקה מסוג זה. ניתן לומר שיש כל מיני מצבים בהם הרופא שולח את המטופל לבצע את הבדיקה כמו למשל כשיש רצון לאבחן דברים שקשורים לכאב פנימי, כמו פריצות דיסק וכדומה. ניתן לדוגמא גם לבצע בדיקה כזו כדי לבדוק את מצבו של העובר הנמצא בבטן של אישה הריונית.

 

בדיקת MRI בקופת חולים

בכדי לבחון איזה בדיקה יעילה, נציג את הדרך של שתיהן. בבדיקה מסוג זה דרך הקופה ילבישו אתכם בחלוק או לבוש מיוחד שיעזור לבחון את הדברים בבדיקה. תצטרכו לשכב על מיטה ותוך כדי לא לזוז. הבדיקה נמשכת בערך כ-45 דקות ולא אמורה לכאוב או להציק יותר מידי. לאחר הבדיקה יש צורך שרופא רדיולוג יפענח אותה בכדי לדעת לתת לכם את התוצאות המדויקות ביותר.

בדיקת MRI

בדיקת MRI בקופה פרטית

במידה ותשקלו לעשות mri פרטי תדעו שיש כל מיני מכונים שמאפשרים לעשות אצלם את הבדיקה. כך שגם פה בדיקה נעשית באופן יחסית דומה. קשה להגיד מה יותר טוב בכל אחת מהאופציות כי הבדיקה דומה. הבדל משמעותי יכול להיות מבחינת הזמינות של התורים בקופת חולים לעומת מקום פרטי. לכן, כדאי לכם לבדוק אופציות שונות לפני שתחליטו.

 

בסיכומו של דבר

בדיקה של MRI היא בדיקה לא חודרנית שנעשית באמצעות גלי רדיו ושדה מגנטי, אלה קולטים תמונות שונות מהגוף ובכך הרופא יכול לאבחן איברים פנימיים בגוף האדם. ניתן לעשות את הבדיקה הן במכון פרטי והן דרך קופת החולים. כאשר צורת הבדיקה יחסית דומה, אך ההבדל עשוי להיות בזמינות של התורים שיכול להשתנות בכל אחד מהמקומות.

בדיקת MRI

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
מוצרים בריאים
צרו איתנו קשר