האם יש טיפול טבעי לאקזמה?

אקזמה נחשבת לאחת ממחלות העור הגורמות לאי נוחות משמעותית ולטרדה רבה בחיי היומיום. אקזמה הינה מחלה כרונית שצורת הביטוי שלה היא יובש חמור והיסדקות העור בנוסף לאדמומיות וגרד מציק. תופעות אלו עשויות לגרום להתפתחות זיהום חיידקי בעור וכן לדימומים המייצרים פגיעה משמעותית באיכות חיי החולה.

רבים מהסובלים מאקזמה המטופלים בטיפול רפואי קונבנציונלי, מעידים על שיפור זמני בלבד לצד תופעות לוואי שונות. הטיפול הטבעי באקזמה לעומת זאת מציע דרך טיפול מועדפת בשל היעילות ושיפור התסמינים לטווח הארוך.

 

ההגדרה המקצועית של אקזמה

אקזמה המכונה בשמה הנוסף 'אטופיק דרמטיטיס' היא מחלה אוטואימונית, מחלת עור בה נוגדנים מצד הגוף תוקפים את רקמות העור וגורמים לתסמינים אותם תיארנו בפתיחה. אקזמה הינה מחלה תורשתית כאשר ישנם גורמים מעוררי תגובה המעודדים התפרצות תסמינים מסוגים שונים. כך לדוגמה: סטרס, אכילת מזונות אלרגניים, הזעת יתר, שינויים במערכת ההורמונלית ועוד, עלולים להחמיר את התסמינים.

נציין כי אטופיק דרמטיטיס ניכר כבר בחודשים הראשונים לחייו של החולה. אקזמה מופיעה במקומות שונים בגוף: בבטן, בגפיים, בגב ובפנים. לאקזמה השלכות שונות בהיבטים הקשורים בדימוי עצמי ירוד, פגיעה בביטחון העצמי ושינויים במצב הנפשי עקב ביטוי בלתי אסתטי של המחלה המשפיע על האדם באספקט החברתי והאישי.

טיפול טבעי באקזמה – היתרונות

אחד מהטיפולים המומלצים מאוד עבור שיפור מצב האקזמה בעור הינו טיפול טבעי באקזמה בצורה הומאופתית. הטיפול כולל שילוב של מריחת משחות ושימוש בטיפות מצמחי מרפא טבעיים. לטיפול אחוזי הצלחה גבוהים במניעת האקזמה לצמיתות וצמצום סימני האקזמה עד להעלמות מוחלטת.

נציין כי קיים יתרון משמעותי בטיפול הומאופתי המאפשר שימוש בתכשירים טבעיים לאורך תקופה של מספר שבועות כאשר לאחר פרק זמן זה השפעת החומרים נשארת פעילה ואין צורך להמשיך בטיפול. חשוב לדעת כי אין מניעה לשלב טיפול הומאופתי עם טיפול רפואי בשיטה הקונבנציונלית וכן שטיפול טבעי אינו מלווה בתופעות בלתי רצויות.

טיפול טבעי באקזמה

מגרעות הטיפול התרופתי באקזמה

הרפואה המערבית מציעה תכשירים לטיפול באקזמה הכוללים תחליפים ומשחות המכילים סטרואידים המדכאים את הדלקת על רקמת העור, כאשר קיים זיהום חייקי וכן העור אדום ומגורה מאוד, תינתן המלצה על טיפול אנטיביוטי ובמקרים חמורים גם לנטילת כדורים המכילים רכיבים של סטרואידים. טיפול בסטרואידים גורר אחריו תופעות לוואי בלתי נעימות וכן אינו מהווה פתרון לטווח הארוך בטיפול באקזמה אלא פתרון נקודתי בלבד.

 

שיטת הטיפול ההומאופתית לטיפול באקזמה של העור

רבים הסובלים ממחלת אטופיק דרמטיטיס. מחלה זו מקשה מאוד על החיים השוטפים וגורמת לסבל רב לחולים בה. באמצעות טיפול הומאופתי, קצר, ממוקד וללא תופעות לוואי ניתן להתגבר על המחלה ולהעלים את התסמינים המעיקים. טיפול זה אפשרי לשילוב יחד עם טיפול תרופתי וכן מתאים לכל גיל. רבים מעידים כי בזכות טיפול טבעי באקזמה הם נפרדו מהתופעה הקשה תוך זמן קצר ללא השוואה ליעילות הטיפול התרופתי.

 

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
מוצרים בריאים
צרו איתנו קשר