האם צחוק בריא

צחוק הוא אחד האמצעים הנפלאים והטובים ביותר שהטבע העניק לבני האדם. הצחוק מאפשר לכל אחד מאיתנו, קטנים כגדולים, להתמודד עם מצבים שונים שחלקם מלחיצים וחלקם עצובים. צחוק מסייע להתמודדות במצבי לחץ וגם לשחרר אנשים הנמצאים בדיכאון או במתח. מנגד, הצחוק הוא ביטוי לשמחה ולאושר, הנגרמים לאדם הנמצא בקרב אנשים שהוא אוהב, בין אם מדובר בחברים ובין אם בבני משפחה. מה היתרון הגדול של הצחוק ומדוע הוא מהווה אמצעי כל כך חשוב להתמודדות במצבי לחץ? האם צחוק יזום מסייע להשיג את המטרות באופן דומה? בשורות הבאות נעסוק בנושא שכל אחד מכיר, אבל מעטים מבינים את היתרונות של הצחוק לאשורן.

פרצוף צוחק

מה היתרון הגדול של צחוק

היתרון הגדול ביותר שהצחוק מעניק לנו, בני  האדם,  הוא היכולת לשחרר באמצעותו לחץ נפשי ופיזי המצטבר עם הזמן, או בגלל מצבים מסוימים שכל אחד עלול להיתקל בהם מזמן לזמן. מצבים לחוצים כאלה יכולים להיות לחץ לפני בחינה, לחץ בעבודה או מצב אישי או משפחתי חשוב. לדוגמא, אישה שנמצאת בשלבים האחרונים לפני הלידה עלולה להיות במצב של מתח מתמיד. במקרים כאלה הצחוק, ואף אם מדובר בצחוק יזום, עשו לשחרר את אותה האישה מהלחץ שהיא מצויה בו ולסייע לה לעבור את תהליך הלידה בקלות.

מומחים לרפואה טוענים שהצחוק משחרר חומרים מרגיעים לגוף, וגורם לשרירים להתרפות באופן אוטומטי. על פי דעתם של המומחים האלה,  גם צחוק יזום משיג את אותה המטרה. על סמך המחקרים שנערכו בנושא, התפתחו בשנים האחרונות סדנאות צחוק ייחודיות, המסייעות למנהלים ולעובדים במקומות עבודה גדולים, במשרדי ממשלה וכן במפעלים ומקומות אחרים, לייצר באופן עצמאי מצבים מצחיקים, או להתכנס במקום ובזמן שנקבעו מראש ולצחוק באופן עצמאי, פשוטו כמשמעו.

האם צחוק יזום מסייע להפחתת לחצים

התשובה לשאלה הזאת הינה קצרה ופשוטה. הצחוק אכן משמש ערוץ להפחתת לחצים, גם אם מדובר בצחוק יזום. העובדה שיותר ויותר מקומות עבודה גדולים שולחים את העובדים שלהם להשתתף בסדנאות צחוק כמתואר לעיל, מצביעה על התועלת המרובה הטמונה בסדנאות הללו.  מדובר בסדנאות של מספר שעות, שמי שמעבירים אותן הם אנשים המתמחים בתחום. אלה יכולים להיות פסיכולוגים, או אנשים המתמחים בהומור. הסדנאות מסייעות לייצר וליזום צחוק גם במקום שבו ממש קשה למצוא אותו. ההוכחה הטובה ביותר לתועלת הטמונה בצחוק, הינה שאחת השיטות הנפוצות לטיפול באנשים הנלחצים בכל פעם שהם צריכים לעבור הליך רפואי כל שהוא, הינה טיפול באמצעות גז צחוק.

שיטה נוספת שאמורה להכניס את הצחוק בסערה לחיים שלנו, הינה השתתפות בהופעה מצחיקה והומוריסטית. אחד מסוגי ההופעות המתאימות לשם כך היא הופעה של סטנדאפיסט לאירועים. מדובר באמן המייצר מצבים מצחיקים ומנעים את זמנם של המשתתפים. הופעה של סטנדאפיסט יכולה לעמוד בפני עצמה, או להוות חלק מיום עיון או מפעילות חברתית בעסק או במפעל.

הקשר בין בשר לבריאות.

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
מוצרים בריאים
צרו איתנו קשר