מה ההבדל בין טיפול פסיכולוגי לפסיכיאטרי

רבים נוטים להתבלבל בין טיפול פסיכולוגי לטיפול פסיכיאטרי, אך האמת היא שמדובר בשני טיפולים שונים לחלוטין, עם מתודות ומטרות אחרות לגמרי.

השוני בין פסיכיאטר ופסיכולוג נוגע גם להכשרה האקדמאית שלהם, שכן כל אחד מהם נדרש למסלול לימודים שונה לגמרי, שמבדיל את מסלולם המקצועי זה מזה.

מעבר לכך, יש להם הכשרות שונות, כך שרק פסיכיאטר למשל רשאי לתת תרופות.

כדי להבין יותר על מה מדובר, מה ההבדלים בין השניים ולאן כדאי לכם לפנות – לפניכם הכל על מה ההבדל בין טיפול פסיכולוגי לפסיכיאטרי.

 

פסיכולוג ופסיכיאטר – למה אנחנו מתבלבלים?

הבלבול הכה נפוץ בין פסיכולוג וגם פסיכיאטר, נובע הן מהשמות הדמות של השניים, והן מהעובדה שבאמת יש להם קווי דמיון רבים, למשל שניהם החלו את דרכם המקצועית דרך תואר ראשון בפסיכולוגיה, ושניהם מהווים אנשי מקצוע שמקבלים למשרד שלהם לקוחות רבים. אך עם זאת – אל לנו להתבלבל שכן השניים נבדלים באינספור הבדלים קריטיים שחשוב להכיר בהם. כדאי להבין מראש, מה תפקידו של כל אחד, כדי שנוכל גם לקבוע תור אצל איש המקצוע שמתאים למטרות שלנו, ונבין יותר על עולם הטיפול והפסיכולוגיה.

 

מה ההבדלים בין פסיכיאטר לפסיכולוג?

הבדל אקדמי

הבדל משמעותי בין השניים הוא העובדה שהעבר והרפרטואר שאקדמי של פסיכולוג ופסיכיאטר, שונה לחלוטין, ודרישות הסף של להיות פסיכולוג ופסיכיאטר, שונות ודורשות תארים והתמחויות שונות לחלוטין. בפן האקדמי, בעוד ושני אנשי המקצוע לומדים תואר ראשון זהה לחלוטין, ההבדל הקריטי הנו שפסיכולוג הוא בוגר תואר שני לפסיכולוגיה קלינית, אך פסיכיאטר עובר תואר M.D שמתמחה ברפואת בריאות הנפש.

 

מתן תרופות

שוני נוסף וחשוב, הוא שמאחר ורק פסיכיאטר נחשב לרופא ולמד רפואת הנפש, הוא היחיד שיכול לתת תרופות ומרשמים. לכן, במידה ואתם עוברים טיפול פסיכולוגי אצל פסיכולוג – כדי להעניק לכם תרופות, הוא יצטרך לשלוח אתכם לסשן אחד לפחות אצל פסיכיאטר, שכן רק הוא יכול לתת תרופות ומרשמים קבועים.

 

משך הזמן והמטרה של הטיפול

מאחר והייעוד של טיפול פסיכיאטרי הוא מתן תרופות ומענה רפואי מתאים למטופל, הטיפול לרוב קצר, כן נדרשות ביקורות אך בגדול זה הוא לא טיפול מתמשך ומטרתו היא לתת מענה תרופתי ממוקד. לעומת זאת, טיפול פסיכולוגי נועד לקיום תהליך מסוים עם המטופל, שיכול לקחת שנים רבות.

 

אופן הטיפול

טיפול פסיכולוגי הוא טיפול הדרגתי שמתקיים באמצעות שיחה ושיתוף אינטימי. בין המטפל והמטופל נבנה קשר של אמון ושל שיתוף והקשבה, ועם כל פגישה ופגישה, המטופל נפתח, משתף, ומצליח לעבור תהליך ולשפר את התודעה שלו באמצעות קשר תדיר ותכוף עם הפסיכולוג. לכן מדובר בטיפול שככל שהוא ממושך, הוא תורם ומשמעותי. לעומת זאת, טיפול פסיכיאטרי נעשה באופן תרופתי ופיזי יותר. זוהי גם פגישה של שיחה, אך אופן הטיפול עצמו מכוון יותר לעולם התרופות והעזרה הרפואית.

 

מוח

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
מוצרים בריאים
צרו איתנו קשר