הורים לילד עם אוטיזם? גלו אילו זכויות באמת מגיעות לכם

אחרי האבחון של אוטיזם כולנו נופלים לבור עמוק חסר תחתית של "מה הולך להיות?", "מה נעשה?" ואיך אפשר בלי "איך מתמודדים עם הרשויות". חשוב לדעת כי אבחון ילד עם אוטיזם מקנה זכויות רבות. אנחנו כאן כדי להסביר לכם על הזכויות שמגיעות לכם כהורים לילדים מאובחנים באוטיזם. בואו נתחיל.

 

מי זכאי?

הורים לא תמיד יודעים מה הם זכויות הורים לילדים עם אוטיזם ועל הטבות שהם יכולים לקבל מן המדינה עבור היותם הורים לילדים על הספקטרום.  נתחיל בפירוט למי זכאי לגמלה מטעם ביטוח לאומי:

  • ילדים מגיל 91 ימים עד גיל 18 שנים ו-3 חודשים שאובחנו על רצף האוטיזם או מצב פסיכיאטרי דומה.
  • תינוקות ופעוטות שעדיין לא מאובחנים יכולים להיות זכאים לגמלה אחרי שתאובחן אצל הילד רמת תפקוד נמוכה.

 

איך מקבלים גמלה?

עבור הגמלה יש לעבור אבחון על ידי גורמים מקצועיים. מי שנמצא בתהליך האבחון עשוי להיות זכאי לגמלה מסיבות אחרות, ולכן מומלץ להגיש תביעה לביטוח לאומי כבר בשלב זה. לקראת התביעה יש להכין בדיקות רפואיות ומסמכים רפואיים רלוונטיים.

כגון דו"ח חינוכי מהמסגרת בה הילד לומד ודוח על טיפולים שעבר אצל אנשי מקצוע, כמו קלינאית תקשורת וכן הלאה. לפני הגשת התביעה ניתן לקבל ייעוץ חינם מחברות הפועלות מטעם המוסד לביטוח לאומי עבור עזרה לקראת התביעה.

 

זכויות ההורים במקומות עבודה

  • הורים לילדים עם מוגבלויות קבועות יכולים להיעדר מעבודתם עד 52 שעות בשנה לצורך סיוע אישי לילדם. במקרים מסוימים עד 104 שעות בשנה. זאת ללא ניכוי משכרם בגין שעות ההיעדרות.
  • הורים לילדים עם מוגבלויות קבועות זכאים להיעדר מעבודתם עד 18 ימים בשנה לצורך סיוע אישי לילדם. במקרים מסוימים ישנה זכאות להיעדר עד 36 ימים בשנה. במצב בו אתם מעוניינים להיעדר 36 ימים בשנה – ימי ההיעדרות יהיו על חשבון ימי המחלה של העובד או על חשבון ימי החופשה המגיעים לו על פי בחירתו. במידה ומדובר בימי מחלה, הזכאות לדמי מחלה תתחיל ביום הראשון להיעדרות.
  • הורים לילד קטין, החולה במחלה ממארת או מחלה המצריכה טיפול בדיאליזה זכאים עד ל-90 ימי היעדרות בשנה על חשבון ימי המחלה או ימי החופש שלהם – לפי בחירתם. במקרים מסוימים יכול המספר להגיע עד ל-110 ימים.
  • אסור לפטר ואו להפלות עובד בשל היותו הורה לאדם עם מוגבלות.
  • המעסיק מחויב לבצע התאמות לצרכיו של העובד כמו שינוי שעות העבודה וכן הלאה, זאת כל עוד ולא מדובר בנטל בלתי סביר.
  • עובד שהתפטר בשל המצב הבריאותי של הילד, עשוי להיות זכאי לפיצויי פיטורים.

 

משיכת כספים

במידה וילדכם המאובחן נמצא במצב רפואי קשה, ניתן למשוך את הכסף שנחסך עבורו בתכנית "חיסכון לכל ילד" לפני שיגיע לגיל 18, וזאת עבור לממן את צרכיו הרפואיים והליכי הטיפול.

ילד עם אוטיזם

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
מוצרים בריאים
צרו איתנו קשר