אילו הכנות צריך לעשות לפני ניתוח כפתורים

כתוצאה מהצטברות, נוזלים בעיקר אצל ילדים, הרופאים ממליצים לנתח באמצעות כפתורים על מנת לשפר את השמיעה.

המאמר יפרט אילו הכנות יש לעשות לפני הניתוח וכיצד מחלימים ממנו.

 

מהו ניתוח הכפתורים?

ילדים מגיל חצי שנה הסובלים מנוזלים באוזניים מופנים על ידי רופא אף אוזן גרון לניתוח כפתורים כדי שלא יצטברו נוזלים גם באוזן התיכונה ושמיעתם תיפגע. ניתוח כפתורים נעשה באמצעות החדרת צינוריות אוורור זעירות מפלסטיק שהן למעשה הכפתורים. המטרה שלהם היא ליבש את הנוזלים ולשפר את השמיעה. על הניתוח ממליצים גם במקרים של דלקות חוזרות ונשנות ואתלקטזיס של עור התוף. חשוב לדעת שהימצאותם של הכפתורים באוזניים אינם מכאיבים או מורגשים.

 

אילו הכנות צריך לעשות לפני הניתוח?

עוד לפני שמדברים על ניתוח יש להיבדק אצל רופא אף אוזן גרון ולעבור בדיקות שמיעה. במידה ויש ירידה של 25-30 דציבלים בשמיעה לאורך שתי בדיקות שנעשו בהפרש של 3 חודשים זו מזו, הרופאים ממליצים על הניתוח. כאשר ישנה ירידה בשמיעה גם התפתחות הדיבור יכולה להיפגע ולכן בזמן הבדיקות יש לעקוב אחר הצטברות הנוזלים. אם הנוזלים אינם נספגים באופן טבעי וישנה ירידה בתפקוד הילד חייבים לנתח. ביום הניתוח יש להיות בצום של 6 שעות ולא לאכול מזון מוצק יום או יומיים לפני המועד. ניתן לשתות מים עד שעתיים לפני הניתוח. הניתוח מתבצע באשפוז יום ועל מנת לעבור אותו הילד חייב להיות בריא. כלומר, ללא נזלת, שיעול או חום. הניתוח עצמו קצר ומתבצע בהרדמה מלאה. המנתח שואב את הנוזלים, מנקה את התעלה, מנקב את עור התוף ומחדיר את הכפתור. לאחר מכן מטפטפים טיפות אנטיביוטיות.

 

תהליך ההחלמה מניתוח כפתורים

לאחר הניתוח הילד אינו אמור לסבול מכאבים אלא אם הסירו לו גם שקדים באותה הזדמנות. לאחר השחרור מהניתוח באותו היום על הילד לנוח בביתו ולמחרת הוא יכול לתפקד כרגיל ולהגיע למסגרת הלימודית. בתהליך ההחלמה ייתכנו הפרשות מהאוזניים שהן תקינות לחלוטין אלא אם הן מוגלתיות. הפרשות כאלו מעידות על דלקת אך הפעם המוגלה מופרש החוצה בשל הכפתורים. המעקב של הרופא חשוב כדי לוודא שהדלקת לא נוצרה מזיהום חיצוני שחדר דרך הכפתורים. לאחר כחצי שנה מהניתוח הכפתורים נפלטים לבד מהאוזניים והנקב בעור התוף נסגר.

 

האם ישנם סיבוכים בעקבות הניתוח?

עלולות להיות הפרשות מהאוזניים, נקב שלא התאחה או פגיעה בשמיעה שהיא יותר נדירה. כמו כן, סיבוכים העלולים לקרות כתוצאה מההרדמה המלאה. לעומת זאת, ההצלחה של הניתוח היא משמעותית והשמיעה משתפרת כבר כשיוצאים מהניתוח. במידה והצטברות הנוזלים מתחדשת יש לבצע ניתוח נוסף. כחודש לאחר הניתוח יש להגיע לביקורת כדי שהרופא יבדוק אם מיקום הכפתורים תקין וכיצד האוזניים מתפקדות. לפני הביקורת צריך לעבור שוב בדיקת שמיעה על מנת שהרופא יעריך את שיפור יכולת השמיעה.

 

רופאים

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
מוצרים בריאים
צרו איתנו קשר