2 מצבים בהם נרצה לבצע בדיקת שינה

לאחרונה פונים אלינו אנשים שמבקשים לדעת אם התסמינים שהם חווים מצריכים בירור במעבדת שינה. הפניות הרבות שמגיעות אלינו גרמו לנו להבין כי עלינו להוציא מדריך מסודר בנושא שיציג אחת ולתמיד את המצבים הנפוצים שבהם תרצו לבצע בדיקת שינה במכון מוסמך. הישארו אתנו ותגלו אם יש לכם צורך בבדיקה זו או שמדובר בקשיי הירדמות שעשויים לחלוף.

 

המצב ה – 1 שבו תרצו לבצע בדיקת שינה: אם אתם מתעוררים פעמים רבות בלילה

אם אתם מתעוררים מספר רב של פעמים במהלך כל לילה מסיבה לא ברורה, אתם צריכים לגשת לבדיקת שינה. חשוב לציין כי עליכם לבדוק שמדובר במצב שחוזר על עצמו למשך זמן רב. אם אתם לא מצליחים להירדם במשך יום יומיים בעקבות שינויים בשגרה (כמו למשל, לקראת מעבר דירה או בחינה משמעותית בלימודים), אין זה אומר שאתם צריכים להגיע למעבדת שינה.

הכוונה למי שמתקשים להתעורר בבוקר ומרגישים שלא ישנו אפילו דקה במהלך הלילה.

המצב ה – 1 שבו תרצו לבצע בדיקת שינה אם אתם מתעוררים פעמים רבות בלילה

המצב ה – 2 שבו תרצו לבצע בדיקת שינה: אם אתם מרגישים עייפות מוגברת

אם אתם מרגישים שאתם עייפים מאוד במהלך היום מסיבה שאינה ברורה, אתם צריכים לקבל הפנייה למטרת ביצוע בדיקות שינה שיבחנו ממה הדבר נובע. ראוי לציין כי הכוונה למקרים חריגים ביותר. כלומר, במצבים שבהם אתם מרגישים שהעייפות מגבילה אתכם ומקשה על התפקוד שלכם במקום העבודה, בנהיגה או בשיחות אקראיות עם אנשים.

ראוי לציין כי אם תתגלה בעיה כלשהי, אתם עשויים למצוא את עצמכם עושים שימוש עם מחוללי חמצן שיקלו עליכם בהמשך.

המצב ה – 2 שבו תרצו לבצע בדיקת שינה אם אתם מרגישים עייפות מוגברת

איך מקבלים הפנייה לבדיקת שינה?

חשוב מאוד שתדעו שלא כל אחד יכול להתייצב במעבדת שינה בכל עת ולהגיד כי הוא מעוניין לבצע בדיקת שינה. עליכם לגשת תחילה אל רופא המשפחה ולציין בפניו את הקושי שאתם חווים. הרופא יתשאל אתכם כדי לבדוק שאתם אכן זקוקים לבדיקה שכזו. במידה והרופא יראה שאכן ישנם קשיי שינה חריגים, הוא ימסור לכם הפנייה מסודרת שתאפשר לכם לתאם תור למעבדת שינה של הקופה או מעבדה פרטית לבחירתכם.

 

החשיבות הגבוהה שבביצוע בדיקת שינה

אם אתם מרגישים עייפות חריגה, עליכם לבצע בדיקת שינה בהקדם האפשרי. שכן, במצבים של עייפות כרונית, אתם עשויים לתפקד שלא כראוי. שמענו על מקרים שבהם אנשים נרדמו על ההגה במהלך נסיעה בעקבות קשיי הירדמות. אם לא די בכך, שמענו על מי שפוטרו ממקום עבודתם בעקבות קשיי ריכוז שנבעו משינה מועטה. ביצוע בדיקת שינה בזמן המתאים עשויה להקל על התסמינים ולאפשר לכם לחזור לשגרה בהקדם.

 

לסיום

אלו היו 2 המצבים הנפוצים ביותר שיגרמו לכם לבצע בדיקת שינה בהקדם. אנו מקווים שהמידע שנכתב לעיל יגרום לכם לפנות לקבלת טיפול, כדי שתוכלו לחזור לשגרת שינה טובה ואיכותית. נאחל לכם בהזדמנות זו שתישנו טוב בקרוב ושלא תחוו עוד בעיות שינה.

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
מוצרים בריאים
צרו איתנו קשר