יוצאים מארון הבושה – כך תפטרו מפטרת הציפורניים!

פטרת ציפורניים, היא מצב שכיח המשפיע על אנשים רבים ברחבי העולם. מצב זה נגרם על ידי זיהום של הציפורניים על ידי קבוצת פטריות הנקראות דרמטופיטים, אשר משגשגות בסביבות חמות ולחות כגון החלק הפנימי של הנעליים והגרביים. המצב שכיח יותר אצל אנשים מעל גיל 60, אנשים עם נטייה לסוכרת או אצל בעלי מערכת חיסונית מוחלשת.

 

הקשיים שמציבה פטרת התיפורניים

פטרת ציפורניים, יכולה להיות מקור למבוכה ובושה עבור אנשים רבים, מה שמוביל אותם להסתיר את הציפורניים שלהם או להימנע ממצבים בהם כפות הרגליים עלולות להיות חשופות. עם זאת, חשוב לזכור כי פטרת ציפורניים היא מצב רפואי שניתן לטפל בו בצורה הנכונה ולהגיע לתוצאות מצויינות.

פטרת ציפורניים

הימנעות על ידי שמירה על היגיינה

אחד הצעדים הראשונים להיפטר מפטרת הציפורניים, הוא שמירה על היגיינה טובה. שמירה על היגיינה, תתבצע על ידי שטיפת כפות הרגליים באופן קבוע במים וסבון וייבוש יסודי לאחר מכן. כדאי גם ללבוש גרביים ונעליים נקיות, המאפשרות לרגליים לנשום, ולהימנע מהליכה יחפה במקומות ציבוריים כמו מלתחות או מקלחות.

 

טיפולים אנטי פטרייתיים

דרך מרכזית נוספת להיפטר מפטרת הציפורניים, היא שימוש בטיפול אנטי פטרייתי. יש הרבה אפשרויות לטיפול ללא מרשם, דוגמת קרמים, ג'לים ולקים. מוצרים אלו, פועלים על ידי הריגת הפטריות הגורמות לזיהום ומונעים מהן להתפשט. חשוב לעקוב בקפידה אחר ההוראות על המוצר, ולהמשיך להשתמש בו למשך הזמן המומלץ.

פטרת ציפורניים

טיפול על ידי רופא

אם טיפולים ללא מרשם אינם יעילים, ייתכן שיהיה עליכם לפנות לרופא לקבלת תרופות עם מרשם. הוא, ייתן לכם תרופות אנטי פטרייתיות דרך הפה, הנלקחות דרך הפה ופועלות מבפנים החוצה, או פתרונות אנטי פטרייתיים מקומיים, אשר מורחים ישירות על האזור הפגוע.

במקרים מסוימים, פטרת ציפורניים עלולה להיות מלווה בתסמינים אחרים כגון כאב או נפיחות. אם זה המקרה, הרופא שלכם ימליץ על טיפולים נוספים כגון משככי כאבים או תרופות אנטי דלקתיות.

 

דגשים נוספים

חשוב לציין שהיפטרות מפטרת הציפורניים יכולה להיות תהליך איטי והדרגתי. ייתכן שיחלפו מספר חודשים של טיפול עקבי לפני שתתחילו לראות שיפור. כמו כן, חשוב להיות סבלניים ועיקשים, ולהמשיך לעקוב אחר נהלי היגיינה טובים גם לאחר שהזיהום נעלם.

בנוסף לטיפולים רפואיים, ישנן גם כמה תרופות טבעיות שעשויות לעזור להפחית את הסימפטומים של פטריה בציפורן, ועליהם ניתן ללמוד בקלות מאתרים המוקדשים לכך באינטרנט.

 

לסיכום

פטרת ציפורניים יכולה להיות מצב מתסכל ומביך, אך חשוב לזכור שמדובר במצב רפואי שניתן לטפל בו. על ידי שמירה על היגיינה, שימוש בטיפולים אנטי פטרייתיים, סבלנות ומתמשכת, תוכלו להיפטר מפטרת הציפורניים ולהחזיר את הביטחון ואיכות החיים שלכם. כך, הרופא שלכם יכול לעזור לכם למצוא את תוכנית הטיפול הטובה ביותר עבור הצרכים שלך.

פטרת ציפורניים

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
מוצרים בריאים
צרו איתנו קשר