כיצד תתאימו שגרת אימונים לסגנון החיים שלכם?

המאה ה-21 מביאה עימה קונפליקט פנימי מעניין: מצד אחד, אנשים רוצים להתמיד בשגרת אימונים, כדי לשמור על אורח חיים בריא, אך מהצד השני הם מתקשים לעשות זאת עקב סגנון חיים המשתנה בין כל אדם ואדם. התאמה בין שגרת האימונים שלכם לסגנון החיים היא לא פשוטה, אך בעזרת תכנון מקדים היא אפשרית. ככה תוכלו לעשות זאת.

 

הקושי בהתאמה

התאמת שגרת האימונים לסגנון החיים שלכם היא לא עניין פשוט כל כך. סגנונות החיים של מתאמנים יכולים להקשות על כך. יש כאלו שמבלים את רוב היום בעבודה, אחרים בלימודים. אנשים מסוימים נמצאים בשלב הרווקות, אחרים כבר נשואים ועם ילדים.

ישנם עוד דברים שיכולים להשפיע על הקושי בהתאמת שגרת האימונים לסגנון החיים, כמו תחביבים שונים שמצריכים זמן או יכולות כלכליות. כל אלו יכולים לגרום למתאמנים לזנוח מעט את שגרת האימונים, אך עם תכנון מקדים ניתן יהיה לשמור על שגרה קבועה יחד עם סגנון החיים שלכם.

 

הבדלים בין פעילויות

ישנם הבדלים בין הפעילויות הגופניות השונות. הפעילויות מתחלקות לפעילויות גופניות אירוביות ופעילויות גופניות אנאירוביות. פעילויות אירוביות למשל הן ריצה, שחייה ואופניים, בעוד שפעילויות אנאירוביות הן הרמת משקולות ותרגילי משקל גוף.

חלק עיקרי מהתאמת שגרת האימונים לסגנון החיים היא ההבנה של הפעילויות אותן נרצה לעשות. החלטה על סוגי פעילויות קבועים יכולה לאפשר לנו להבין מה כמות הזמן שנצטרך להקציב בשבוע לצורך קיום אימונים.

 

תדירות

אחד הדברים החשובים ביותר בקביעת שגרת אימונים היא הבנת התדירות של האימונים. לרוב, אימון גופני אמור להשפיע באופן חיובי על הגוף כאשר הוא מבוצע בין שתי פעמים לשלוש בשבוע.

קביעת התדירות של האימונים שלכם היא השלב השני בהתאמה בין שגרת אימונים לסגנון החיים שלכם. כמובן שמוטב לקבוע ימי פעילות שמתאימים למצב האישי שלכם, לסוגי הפעילויות הגופניות שאתם רוצים לבצע ולשאיפות שלכם, אך תצטרכו לסנכרן ימים אלו עם סגנון החיים שלכם.

 

התאמת שגרת אימונים לקריירה

רוב האנשים כיום מנהלים קריירות. במקרים רבים הקריירה תובענית ודורשת הרבה וויתורים מהעובד. הדבר גורם לעובדים רבים לזנוח את שגרת האימונים שלהם. אם אתם מנהלים קריירה שלוקחת מכם את רוב הזמן ביום, תנסו לשאוף לאימונים קצרים. כמו כן, בחרו בפעילויות שניתן לעשות אפילו מתחת לבית ולא בפעילויות שיצריכו מכם נסיעה לחדר הכושר. בדרך הזאת תוכלו להמשיך להשקיע בקריירה ועדיין למצוא זמן לאימונים.

 

ההיבט הכלכלי

אחד המיתוסים הגדולים בתחום האימונים הוא הצורך להוציא כסף על כושר. במידה וסגנון החיים שלכם לא מאפשר לכם לבזבז כסף על מנוי חודשי לחדר הכושר או על הליכון לבית, אתם יכולים להתאים את האימונים שלכם לכך. בצעו אימוני ריצה מתחת לבית או אימוני כוח בספורטק הקרוב, מה שיאפשר לכם להתאמן מבלי להוציא על כך כסף.

משקולת

 

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
מוצרים בריאים
צרו איתנו קשר