כמה נקודות זיכוי מס יש לחייל משוחרר?

חיילים משוחררים, כמו גם מסיימי שירות לאומי–אזרחי, זכאים למגוון הטבות בתחומי חיים רבים. ביניהם, הם זכאים גם להטבות מס בצורת נקודות זיכוי מס. היקפן של ההטבות ומספר נקודות המס להם זכאים החיילים המשוחררים ומסיימי שירות לאומי–אזרחי תלויים במספר פרמטרים, בניהם סוג השירות ואורכו. 

 

מה הם בכלל מיסים?

ראשית, כדי להעמיק בנושא הטבות המס ובייחוד בנקודות זיכוי מס, צריך להבין מה הם המיסים. מה הכנסה הוא למעשה תשלום חודשי שהמדינה גובה מאזרחיה בעבור שירותים מדיניים וציבוריים. גובה המס נקבע על ידי הממשלה והוא משתנה בין עובד לעובד לפי רמת השכר, כך שעובדים שמרווחים שכר גבוה ישלמו יותר מיסים גם מבחינת הסכום הגולמי וגם מבחינת האחוז של המיסוי מכלל השכר.

כמו כן, האופן בו נקבע גובה המיסים יכול להוביל לגביית יתר של מס הכנסה, ישנם פלטפורמות מסוימות בהם ניתן לבדוק אם התבצעה גביית יתר ובהתאם לבצע תהליך של החזר מס – כך יוחזר הסכום העודף שנגבה.

 

מה הן הטבות המס לחיילים משוחררים?

ובכן, על פי פקודת המס נקבע כי ניתן זיכוי ייחודי לחיילים משוחררים ולמסיימי שירות לאומי – אזרחי. ההטבה מגיעה בצורה של נקודות זיכויי מס והיא תלויה בסוג השירות ובאורכו. בכל סוגי השירות – מסיימי "שירות סדיר" זכאים לזיכוי ייחודי למשך תקופה של 36 חודשים החל מחודש לאחר השירות.

 

מה ההגדרה לשירות סדיר?

שירות בצה"ל, במשמר הגבול, במשטרה כמו גם שירות התנדבותי במסגרת לאומית – אזרחית, כל אלו מוגדרים כשירות סדיר. כמו כן, שירות בקבע אינו נחשב לשירות סדיר בהקשר של זכאות לנקודות זיכוי מס.

 

מה הן נקודות זיכוי מס?

כאמור, נקודות זיכויי מס הן הביטוי להטבות המס אותן מקבלים החיילים המשוחררים וגם אחרים הזכאים להטבות מס. נקודות מס למעשה מהווה סכום הפחתה מתשלום המס שהמדינה מחייבת בו. שווי נקודת זיכוי מס חודשית עומד בימים אלו על 223 שקלים.

 

לכמה נקודות זיכוי מס זכאים חיילים משוחררים?

אחרי שהובהר מה הם מיסים, מה הוא שירות סדיר ומה הן הטבות המס בצורת נקודות זיכוי מס – נשאלת השאלה לכמה נקודות מס זכאים חיילים משוחררים. כאמור גובה ההטבה משתנה כפונקציה של משך השירות ושל סוג השירות:

  • חייל משוחרר ששירת לפחות 23 חודשים זכאי ל-4.25 נקודות.
  • חייל משוחרר ששירת 12 – 23 חודשים זכאי ל3.25 נקודות.
  • חיילת משוחררת ששירתה לפחות 22 חודשים זכאית ל4.75 נקודות.
  • חיילת משוחרת ששירתה 12 – 22 חודשים זכאית ל3.75 נקודות.
  • מסיימי שירות אזרחי ששירתו לפחות 24 חודשים זכאים ל4.25 נקודות.
  • מסיימי שירות אזרחי ששירתו לפחות 12 חודשים זכאים ל3.25 נקודות.
  • מסיימות שירות אזרחי ששירתו לפחות 24 חודשים זכאיות ל4.75 נקודות.
  • מסיימות שירות אזרחי ששירתו לפחות 12 חודשים זכאיות ל3.75 נקודות.

החזר מס

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
מוצרים בריאים
צרו איתנו קשר