כמה פעמים ביום מומלץ לצחצח שיניים

צחצוח השיניים היא אחת המטלות האגביות ביותר שאנו מבצעים במהלך היום ורובנו לא מקדישים לפעולה זו מחשבה כלל. עם זאת, פעולה זו היא מהפעולות הבריאותיות החשובות ביותר שאנו מבצעים והיא מועילה לבריאות הפה והגוף בדרכים רבות.

 

בשביל מה בכלל מצחצחים שיניים?

כאשר אנו אוכלים, שאריות מזון קטנות נשארות בחלל הפה. שאריות אלו יכולות להימצא על השיניים, ביניהן, על הלשון ובאזור החניכיים. החיידקים בפינו הופכים את שאריות המזון הללו לחומר הקרוי "פלאק", וכאשר הפלאק מתגבש הוא פוגע בציפויי השיניים (אמייל) ועלול לגרום לדלקת באזור החניכיים. פעולת צחצוח השיניים פועלת למניעת הצטברות והתגבשות הפלאק וכך שומרת על בריאות גופנו.

 

צחצוח שיניים – פעם אחת או פעמיים ביום?

ההמלצה הרשמית של רוב רופאי השיניים היא לצחצח פעמיים ביום – פעם אחת לפני השינה ופעם אחת לאחר ארוחת הבוקר. כ-15% מהרופאים ממליצים על צחצוח שיניים שלוש פעמים ביום, ואילו חלק מהרופאים מסתפקים בשטיפה במקום צחצוח אחד. חשוב לציין כי לכל הדעות צחצוח שיניים אחד איכותי עדיף על שני צחצוחים בינוניים, ועוד נרחיב על כך בהמשך.

פרטים נוספים ומידע שימושי נוסף אתם יכולים למצוא כאן: https://www.dr-tzohar.co.il.

 

איך לצחצח שיניים בצורה איכותית?

צחצוח שיניים בצורה טובה צריך לקחת כ-2 דקות. הקדישו לכל חלק בפה זמן ממושך שבמהלכו אתם עוברים ביסודיות על כל האזורים ומכסים את כל צדדי השן. הקפידו לצחצח גם את החלק הפנימי של הלסת, ויש הממליצים לצחצח גם את הלשון.

בסיום הצחצוח העבירו חוט דנטלי על מנת להסיר את שאריות המזון התקועות בין השיניים. זמן הצחצוח הוא מדד מצוין לאיכות הצחצוח – לא ניתן לצחצח את השיניים בצורה טובה תוך 40 שניות. צחצוח שיניים איכותי דורש זמן.

 

צחצוח השיניים בערב

בשעות הערב גופנו עובר למצב שינה על כל המשתמע מכך. אחת ההשלכות היא שגופנו מייצר כמויות רוק קטנות יותר. אחד מתפקידיו של הרוק שבפינו הינו לאזן את רמת החומציות בחלל הפה, ולמנוע מחיידקים לפעול בו ככל העולה על רוחם. כאמור, במצב שינה גופנו אינו מייצר רוק ורמת החומציות בפה עולה. כלומר, צחצוח השיניים לפני השינה נועד לנקות את הפה לפני כניסתו למספר שעות למצב ללא הגנה.

 

צחצוח השיניים בבוקר

תפקידו של צחצוח השיניים בבוקר הינו לרענן את הפה לאחר הלילה. במהלך הלילה החיידקים פועלים באופן מוגבר ומייצרים ריח וטעם רעים אותם אנו מרגישים בבוקר על הלשון. כדי לסלק ריח זה מומלץ לצחצח שיניים בבוקר.
כדאי לצחצח את השיניים לאחר ארוחת הבוקר, כדי שלצחצוח זה יהיה תפקיד גם בסילוק שאריות המזון ובשמירה על השיניים.

 

סיכום

פעולת צחצוח השיניים הינה חשובה מאד השומרת על בריאות פינו ומגינה על שינינו. אנשים רבים אינם משקיעים בצחצוח השיניים או מצחצחים בדרכים לא נכונות והדבר עלול להוביל לטיפולים יקרים וכואבים בהמשך. הקפידו על צחצוח נכון וקבוע והגנו על שיניכם בצורה הטובה ביותר.

משחה ומברשת שיניים

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
מוצרים בריאים
צרו איתנו קשר