לאילו אנשי מקצוע כדאי ללמוד עזרה ראשונה

הידעת? יש אנשים שהמקצוע שלהם מחייב אותם ללמוד קורס עזרה ראשונה. עבור מי מכם, הדבר עשוי להישמע כ"טרטור".

הרי למה צריך ללמוד קורס שכזה אם יש פרמדיקים ואפשר פשוט לחייג למד"א במקרה הצורך? האמת היא, שיש בעלי מקצועות מסוימים שלא יכולים להסתמך על השירות של מד"א והם צריכים לדעת לבצע פעולות עזרה ראשונה בסיסיות בעצמם.

אז מי אלו בעלי המקצוע האלה? כל זאת ועוד יופיע בשורות הבאות.

 

  1. אנשי חינוך

אנשי חינוך שעובדים במוסדות חינוך (ממשלתיים או פרטיים) ברחבי הארץ נדרשים לבצע קורס עזרה ראשונה. מדובר באנשי חינוך שעובדים בין היתר, במסגרות הבאות:

  • גני ילדים
  • בתי ספר יסודיים
  • בתי ספר תיכוניים ועוד

תדמיינו רגע גננת שרואה ילד שנחנק בעקבות בליעה של חפץ כלשהו או מורה שניגש אליו ילד שמעד במגרש המשחקים. המשותף לשני אנשי החינוך הללו זו העובדה שהם צריכים להעניק לילדים טיפול הולם באופן מידי. זו הסיבה שהם מחויבים ללמוד קורס שכזה.

 

  1. מאמני כושר

מכוני הכושר הפכו בשנים האחרונות לפופולריים מאוד, כך שלא מעט אנשים מתעניינים בלימודים להכשרת מאמנים בתחום. כל אדם שמתעניין בלימודים אלו מגלה כי הסילבוס של תחום זה כולל גם קורס עזרה ראשונה 28 שעות מהסיבה הברורה כי לעיתים קורים לצערנו תאונות במהלך האימונים בחדרי הכושר, כך שכל מאמן צריך להכיר את יסודות העזרה הראשונה ולסייע במקרים שבהם אירעה תאונה כמו נפילה של משקולת או קושי לנשום מצד מתאמן שעבר אימון מאומץ. ראוי לציין כי לאחר שנתיים מסיום הלימודים, על כל מאמן לקחת חלק בקורס רענון עזרה ראשונה כדי לרענן את כל המידע הנוגע לתחום.

 

  1. עובדי ביטחון

עובדי ביטחון וביניהם מאבטחים במוסדות ציבור, צריכים גם כן ללמוד קורס של עזרה ראשונה. הסיבה לכך היא שהם נחשפים ללא מעט אנשים מידי יום, ועם כך, עולה הסיכוי להיות עדים לתאונה כלשהי. לכן, עובדי ביטחון מתבקשים ללמוד קורס לעזרה ראשונה בתחילת העבודה ובהמשך הם כמובן יתבקשו לבצע רענון.

 

  1. עובדים בתחום הרפואה

על פניו הדבר נשמע לנו הגיוני שאנשי רפואי ילמדו קורס של עזרה ראשונה ובכל זאת בחרנו לציין זאת. אחיות, רופאי שיניים, מזכירות ועובדי קופות החולים באופן כללי צריכים ללמוד קורס עזרה ראשונה כדי שהם יוכלו להגיש סיוע לאנשים שזקוקים לכך במידה ואין רופא שעבר את הקורס בקרבת מקום.

 

סיכום

בכל רגע נתון עשוי לקרות מצב שבו אדם שנמצא בקרבתנו ימצא את עצמו כזקוק לטיפול רפואי קל. לכן, ישנם לא מעט אנשי מקצוע שצריכים ללמוד קורס עזרה ראשונה, כדי שתהיה סבירות גבוהה לקבלת טיפול איכותי ומציל חיים. אם אתם עובדים באחד התחומים לעיל או אם אתם מתכננים להתמקצע בהם, כדאי שתדעו שתתבקשו לעבור קורס עזרה ראשונה.

מזוודה

 

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
מוצרים בריאים
צרו איתנו קשר