להפיל את מגדל הקלפים – 3 דרכי התמודדות עם התמכרות להימורים

התמכרות להימורים היא אחת ההתמכרויות הקשות ביותר גם מבחינת ההשפעות החמורות שלה על סביבתו של המכור, וגם בקושי הגדול שיש בגמילה ממנה לעומת הטיפול בהתמכרויות אחרות. התמכרות להימורים יכולה להתבטא בהתמכרות להימורי ספורט, בקנייה כפייתית של כרטיסי הגרלה (כמו כרטיסי גירוד של מפעל הפיס), במשחקי פוקר ברשת ובמשחקים במכונות מזל או ברולטות.

 

הסכנות שבהתמכרות להימורים

התמכרות להימורים יכולה להביא לתוצאות קשות מאוד ואף הרסניות מבחינת המכור. ההשלכות יכולות להיות בפן החברתי, המשפחתי, הנפשי, הבריאותי, המקצועי, התעסוקתי, וכמובן גם הכלכלי. בין התוצאות הקשות שניתן למנות נמצאות הסתבכות עם גורמים עברייניים, כניסה לחובות גדולים ובור כלכלי עמוק, השפעות רגשיות קשות מאוד שיכולות להוביל לאובדנות, פיתוח התמכרויות נוספות כמו התמכרות לסמים על מנת לברוח מרגשות האשמה, משברים בזוגיות, בעיות פיזיות, הפרעות נפשיות ועוד.

 

אז איך מטפלים בהתמכרות להימורים?

השלב הראשון בתהליך של גמילה מהימורים הוא קודם כל הכרה והבנה שיש לנו בעיה. אדם שלא מוכן להודות שהוא מכור לא יוכל בכלל להתחיל לטפל בעצמו. רק נכונות לשים את האצבע על הבעיה ולהודות בה בקול יכולה להיות שלב ראשון בתהליך הטיפול. כפי שאומרים: זיהוי והכרת הבעיה הם כבר חצי הדרך לפתרון. בשלב הבא חשוב להבין שמדובר על דרך ארוכה וקשה, על התמודדות של חיים שלמים שיכולה להיות רצופה בנפילות ובפיתויים לא קלים. עם זאת, אם תצליחו למצוא את המניעים הטובים ותבינו שיש לכם על מה להילחם תוכלו לטפל בעצמכם ולצאת מההתמכרות להימורים שיכולה להרוס לכם את החיים.

אספנו כאן עבורכם 3 מהדרכים הטובות ביותר לטיפול בהתמכרות להימורים:

  1. כניסה למרכז גמילה מהימורים: תוכלו להחליט שאתם נכנסים למרכז גמילה מהימורים, אחד המרכזים המוכרים והמקצועיים ביותר הוא כמובן מרכז רטורנו. במרכז גמילה תקבלו סיוע, ליווי וטיפול מאנשי הצוות שמגיעים מכל עולמות הטיפול הרלוונטיים לסיוע במכורים: פסיכולוגים, מטפלים, עובדים סוציאליים ועוד. טיפול במרכז גמילה מתנהל במסגרת קבוצתית וגם ברמה האישית. מרכז גמילה מתאים למקרי התמכרות קשים במיוחד.
  2. טיפול פרטני: אחד הטיפולים היעילים לגמילה מהימורים הוא טיפול התנהגותי בדגש על התמכרויות. הטיפול הזה מסייע לאדם בהתמודדות עם הרגשות השליליים שמציפים אותו במקום לפנות להימורים כדי לברוח מאותם רגשות שליליים. הטיפול מסייע לאדם למצוא את דפוסי ההתנהגות והחשיבה שגורמים לו להמר ולהחליף אותם בדפוסים טובים יותר מבחינתו.
  3. טיפול קבוצתי: טיפול קבוצתי הוא גם כן טיפול טוב מאוד שמסייע להתגבר על התמכרויות שונות. לרוב מי שמכור להימורים סובל גם מבידוד רגשי ומפגיעה במערכות היחסים. בטיפול הקבוצתי המהמר מקבל אמפתיה ומפתח קשרים חברתיים, ובעזרת הניסיון של חבריו לקבוצה מצליח להימנע מלחזור ולהמר.

 

לסיכום

חשוב מאוד לזהות ולטפל בהתמכרות כמה שיותר מוקדם, זכרו – טיפול נכון יכול להציל חיים.

קלפים

 

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
מוצרים בריאים
צרו איתנו קשר