לימודי רפלקסולוגיה לנשים

נשים רבות המעוניינות ללמוד מקצוע טיפולי, מעניין ומאתגר, בוחרות ללמוד רפלקסולוגיה בתחילת דרכן או כהסבה מקצועית.

בנוסף, מטפלת פרטית ברפלקסולוגיה יכולה להרוויח כ-200 ₪ לשעה.

משתלם, לא? המאמר יעסוק בלימודי הרפלקסולוגיה וביתרונותיה.

 

יתרונות הרפלקסולוגיה

את מקצוע הרפלקסולוגיה החלו לפתח בתחילת המאה ה-20 כשיטת טיפול הנעשית על ידי לחיצות, מגע ועיסוי. אך עוד בתקופות עתיקות יותר נעשה בה שימוש ברחבי העולם. הלחיצות על נקודות מסוימות הנמצאות בכפות הרגליים, בשוקיים ובכפות הידיים משפיעות על אברי גוף פנימיים, כאבים וליקויים פיזיים. באמצעותן ניתן לאבחן את המטופל ולהקל עליו. הטיפול מאוד מרגיע ונעשה בזמן שהמטופל שוכב על גבו או בישיבה. באמצעות הלחיצות ניתן להקל על מטופלים הסובלים מכאבי גב, מיגרנות, קשב וריכוז וכד'. לרפלקסולוגיה יתרונות נוספים. היתרון המרכזי הוא הפחתת מתח ולחץ נפשי בקרב המטופל. הטיפול אינו חודרני, אינו מזיק והאבחון מדויק. חשוב לדעת שהטיפול אינו מחליף התייעצות או עזרה רפואית סטנדרטית בעיקר כשיש מחלות כרוניות, אך בהחלט יכול לפתור בעיות רבות.

 

מה אפשר לאבחן באמצעות רפלקסולוגיה?

כאשר החלק התחתון של הבוהן אדום ניתן לאבחן התקררות. אם יש גבשושיות קטנות מתחתיה, כנראה שיש גם גודש בגרון. אם רואים אודם בין אצבעות הרגליים ניתן לשער שבלוטות הלימפה נפוחות. כף רגל אדומה ונפוחה מעידה על לחץ דם גבוה ונימי דם רבים על בעיות קרדיולוגיות. אלו רק חלק מהדוגמאות של אבחון רפלקסולוגיה. ניתן לאבחן גם דלקות אוזניים, דלקות בשלפוחית השתן, אסטמה, סכרת ועוד. הטיפול עצמו מצוין לאוכלוסייה עם בעיות רגשיות, נפשיות, עייפות כרונית ובעיות עיכול. למעשה הרפלקסולוגית מאבחנת את הבעיה ובמידה והמחלה עוד לא הפכה לקלינית, היא יכולה למנוע את התפתחותה באמצעות הטיפול. נשים בהריון ימצאו ענין רב בטיפול זה כיוון שהוא מקל על העומס, מרכך את הגוף ועוזר להכין אותו ללידה. האוכלוסייה הקשישה תמצא בטיפול הקלה לכאבים. ילדים הסובלים מקשב וריכוז ובעיות רגשיות יפתרו אותן באמצעות הטיפול. גם תינוקות עם קשיי נשימה, חוסר שקט, ליחה ובעיות עיכול יוכלו לקבל עזרה באמצעות הטיפול. לפיכך, הטיפול מתאים ותורם לכל שכבות האוכלוסייה.

 

לימודי רפלקסולוגיה

מכללת מעינות לרפואה משלימה פתחה מסלול לימודים האורך 3 שנים ומתאים לנשים אשר מאמינות באבחון וטיפול מסוג זה. נשים סקרניות, בעלות מוטיבציה ועם יחסי אנוש טובים בהחלט יתאימו למסלול זה. תכנית הלימודים עוסקת בטכניקות טיפול, לימודי המפה הרפלקסולוגית, אבחון פיזי, רגשי ואישיותי, התאמת הטיפול והתנסות בקהילה. לומדים רפלקסולוגיה כשיש יכולת טיפולית והכלה ולפיכך צריך לבדוק את ההתאמה ללימודים. המכללה עורכת לנרשמות אבחון גרפולוגי הבודק התאמה זו. חשוב לציין שהלימודים משתלמים מאוד. בסופו של דבר הסטודנטיות משתלבות במרכזי הרפואה המשלימה בקופות החולים ובבתי החולים והן בקליניקות הפרטיות. זהו מקצוע מבוקש ומשתלם גם מבחינת השכר.

 

מחטים בעור

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
מוצרים בריאים
צרו איתנו קשר