מהו טיפול פסיכולוגי ומה ניתן להשיג בו

ישנן מגוון גישות פסיכולוגיות, בעזרתן ניתן לסייע לאנשים אשר חשים במועקות כאלו ואחרות, בהפרעות המקשות עליהם לנהל את חייהם ועוד. בעזרת טיפול פסיכולוגי נכון ושיטות טיפול שמתאימות למטופל, אפשר להתמודד עם לא מעט נושאים שקשה לנו, נכון לעכשיו, אפילו לחשוב עליהם.

איך לוקחים נושא שמטריד אותנו עמוקות, והופכים אותו למשהו שנוכל להתמודד אתו? טיפול פסיכולוגי הוא למעשה סיטואציה בה המטופל והמטפל ישובים האחד אל מול השני. בנקודה זו, חשוב להדגיש כי ישנן גישות פסיכולוגיות מסוימות אשר דוגלות בישיבה מסוג זה, בעוד שישנם פסיכולוגים אשר מעדיפים שלא להיות ישובים ישירות אל מול המטופל. אם כך, למעשה, ההבדלים בין הגישות הפסיכולוגיות מתחילים עוד לפני תחילת הטיפול עצמו. אז איך נדע איזה פסיכולוג הכי יתאים לנו? מה הן שיטות הטיפול המומלצות עבורנו? כל המידע החשוב.

 

איך אני בוחר או בוחרת את הפסיכולוג שלי?  

פסיכולוגיה, בדומה לסוגי מדעים אחרים, היא אינה מדע מדויק. היות ואין מדובר במדע מדויק, הבחירה של פסיכולוג צריכה להגיע ממכם. משמע, אתם צריכים להקשיב לבטן שלכם. אם אתם ישובים אל מול פסיכולוג שאינו מקנה לכם את היכולת להיפתח, יש סיכוי כי מומלץ לנסות לאתר פסיכולוג אחר.

בשלב זה, מאוד חשוב להדגיש כי היכולת להיפתח מגיעה עם הזמן. אנשים רבים לא מסוגלים להיפתח בשבועות הראשונים של טיפול פסיכולוגי, לפעמים גם במשך חודשים ושנים. יחד עם זאת, כן חשוב להרגיש כי ישנה התקדמות כזאת או אחרת, גם אם קטנה. בפעמים רבות, הצעדים הכי קטנים יובילו לתחילת התהליכים הכי משמעותיים.

 

כל פסיכולוג יכול לטפל בי?

אמנם פסיכולוגיה היא אינה מדע מדויק, אך היא כן מצריכה כלים שאנשים לומדים שנים עד שהם מתמחים בהם ומתמקצעים בטיפול. סוג טיפול זה שאנחנו מדברים עליו, הוא בקטגוריה של פסיכולוגיה קלינית, המצריכה לימודים ארוכים כמעט כמו לימודי הרפואה.

בין אם אתם מחפשים אחר טיפול פסיכולוגי באזור המרכז או באזור אחר, חשוב לזכור שבשביל מטפל טוב, לפעמים כדאי להיכנס לרכב ולנסוע קצת. מה ז"א? מאוד פשוט. גם אם אתם גרים במרחק של כשעה נסיעה מהפסיכולוג שבחרתם, לפעמים הנסיעה הארוכה יכולה לעשות לכם טוב.

 

כדאי לבחור בפסיכולוג שממוקם רחוק ממני?

לאחר טיפול פסיכולוגי, לפעמים אנשים מוצאים תועלת אדירה בהרהורים. אם תחזרו הביתה מיד לאחר הטיפול, ישר אל תוך השגרה הלוחצת, לא תמיד יהיה לכם זמן להרהר במה שדיברתם עליו בטיפול. הנסיעה הביתה ארוכה לאחר טיפול פסיכולוגי? יכול להיות שיש בזה רווח אדיר!

אתם מוזמנים לזכור, טיפול פסיכולוגי הוא מסע של הנפש. לרוב, אנחנו לא נהיה מוכנים לכך באמת, גם אם נגיע לטיפול הפסיכולוגי במוכנות מלאה ומתוך רצון חופשי. בפעמים רבות, רק לאחר התבוננות עצמית ממושכת פנימה וטיפול נכון, ניתן להגיע לשינוי אמיתי. בהצלחה!

פגישה אצל מומחה

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
מוצרים בריאים
צרו איתנו קשר