מהי מרפאת כאב ומתי מומלץ ללכת להיבדק בה?

הטיפול בכאבים תפס מאז ומעולם מקום חשוב במיוחד בעולם הרפואה.

כיום, ישנם רופאים המתמחים בטיפול בכאבים שונים, והטכנולוגיה הרפואית לטיפול בכאבים הופכת למתקדמת יותר ויותר.

מרפאות הכאב הפזורות ברחבי הארץ, מאפשרות לאנשים רבים הסובלים מכאבים כרוניים לטפל באותם כאבים ולהקל משמעותית על הסבל שפוגע באיכות חייהם.

אם גם אתם סובלים מכאבים, המאמר הזה הוא בדיוק בשבילכם.

 

מה זה בעצם מרפאת כאב?

ראשית, נרצה להסביר מה הוא בכלל כאב. תחושת הכאב נגרמת כתוצאה מפעילות תאי העצב שבאים להתריע על פגיעה או בעיה באחת מרקמות התאים המרכיבות את גופינו. סביר להניח שכל אדם חווה כאב ברמה מסוימת במהלך חייו, אך כשמדובר על כאבים המצריכים טיפול במקום כמו מרפאת כאב מקצועית, מתכוונים לרוב לכאבים ממושכים שאינם עוברים גם לאחר טיפולים רפואיים ותרופתיים במחלה או בפגיעה שגרמה לכאב מלכתחילה.

מרפאות כאב למעשה נועדו על מנת לטפל בכאבים עצמם, ומשתמשות במגוון רחב של טכנולוגיות רפואיות מתקדמות על מנת להקל על חיי המטופל. ישנן לא מעט בעיות רפואיות הגורמות כאב כה רב, עד שהפגיעה באיכות החיים של המטופל מקשה על הטיפול בבעיה הרפואית עצמה.

 

מתי מומלץ להיבדק במרפאת כאב?

כפי שציינו, מרבית המקרים המצריכים טיפול במרפאת כאב נוגעים לכאבים כרוניים הנמשכים לאורך זמן רב. בנוסף, מומלץ מאוד להיבדק אצל רופא כאב אם אתם מרגישים כאבים שאינם עוברים זמן ממושך לאחר שהבעיה שגרמה לכאבים חלפה.

הכאבים הנפוצים ביותר בהם מטפלות מרפאות הכאב השונות הינם:

  • כאבים בגב התחתון
  • כאבי ראש כרוניים
  • כאבי צוואר ומפרקים
  • שלבקת חוגרת
  • כאבים הנגרמים כתוצאה מסרטן
  • כאבים עצביים ופגיעות בעמוד השדרה

ישנם מקרים בהם הכאבים נגרמים ללא סיבה נראית לעין, כשגם טיפול במשככי כאבים לא מביא הקלה ואף מחריף אותם. אם גם אתם סובלים מכאבים מסוג זה, אנו ממליצים בחום ללכת להיבדק במרפאת כאב מקצועית.

 

אילו טיפולים ניתן לקבל במרפאת כאב?

כפי שציינו למעלה, מרפאות הכאב השונות משתמשות במגוון רחב של טיפולים וטכנולוגיות רפואיות על מנת להקל על כאבי המטופלים שלהם. הנה כמה מהשיטות הנפוצות והיעילות ביותר לטיפול בכאבים כרוניים:

  • טיפול באמצעות פולסים אלקטרו מגנטיים: טיפולים מסוג זה מהווים את חוד החנית של הטכנולוגיה הרפואית לטיפול בכאבים כרוניים. כיוון שמרבית התהליכים הביולוגיים בגופינו, בדגש על פעילות עצבית שאחראית על תחושות כאב מתבססות על תגובות חשמליות, ניתן לטפל בכאבים באמצעות מניפולציה חשמלית של מערכת העצבים. השימוש בטכנולוגיה זו אינה מצריכה נטילת תרופות או ניתוחים, ומתבססת על הסדרה של הפעילות החשמלית במערכת העצבים וברקמות הפגועות.
  • טיפול במשככי כאבים: הטיפול בכאבים באמצעות משככי כאבים הניטלים ככדורים או באמצעות זריקה הינה נפוצה במיוחד בעולם הרפואי. עם זאת, היעילות של תרופות אלה הינה מוגבלת והמטופלים אף עשויים לפתח התמכרות למשככי הכאבים עצמם.
  • טיפול בגלי רדיו: השימוש בגלי רדיו נפוץ אף הוא לטיפול בכאבים עצביים באמצעות מניפולציה וגירוי חשמלי של תאי העצב בגוף.

 

 

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
מוצרים בריאים
צרו איתנו קשר