מהם התסמינים לפריצת דיסק

פריצת דיסק היא תופעה אורתופדית שרבים חווים כאשר יש להם כאבי גב.

בעקבות השם המפחיד שלה, רבים מאוד חוששים מפריצת הדיסק ומן ההשלכות השונות שלה, על כל המשתמע.

במאמר זה יוצגו התסמינים השונים שיכולים להיות לפריצת דסק.

באמצעות אבחון מוקדם של התסמינים ניתן יהיה להעניק טיפול טוב ומדויק יותר כך שהוא יכול להקל מאוד על הכאבים של מי שחווה את פריצת הדיסק. עם זאת, חשוב ללכת לטיפול רפואי בהקדם ולהתייעץ עם רופאים מומחים שכן התסמינים יכולים להיות משותפים לעוד תסמונות אחרות.

 

מהו הדיסק?

על מנת להבין מהי פריצת דיסק צריך להבין מהו הדיסק שנפרץ. הדיסק הוא מבנה מעגלי שנמצא בין החוליות השונות בגב. הדיסק הוא בולם זעזועים טבעי של הגוף שמאפשר למנוע היהרסות של החוליות בגב כתוצאה מחיכוך ומתזוזות של הגוף במהלך התנועה השוטפת.

הדיסק בנוי מחלק פנימי שהוא רך ומזכיר ג'ל, הג'ל מוגן ברקמה קשיחה יותר על מנת למנוע את דליפת החומר הרך החוצה.

 

מהי פריצת דיסק?

פריצת דיסק היא התהליך שבו הסיבים החיצוניים שמרכיבים את הרקמה הקשיחה מסביב לדיסק, בין החוליות נחלשים במקרה הטוב או נקרעים במקרה הרע. במצב הזה, השכבה שאמורה הייתה להגן על החומר הפנימי לא מגנה יותר והוא פורץ החוצה.

בעקבות ההיחלשות של המעטפת הסיבית, יוצא מצב ושבו מרכז הדיסק בולט החוצה, מה שמכונה בפי הצוותים הרפואיים בלט דיסק, בלט הדיסק הוא השלב הראשוני, המקרים היותר חמורים הם אלו שבהם החומר הנוזלי יוצא ממש החוצה – זוהי פריצת הדיסק.

כלומר, ההבדל בין בלט דיסק לבין פריצת דיסק הוא המצב המדויק של סיבי המעטפת – כאשר הם שחוקים ובלויים מדובר בבליטת דיסק וכאשר הם קרועים לגמרי ויוצא החומר הרך מדובר בפריצת דיסק.

 

כיצד יכול הדיסק להיפרץ?

הדיסק יכול להיפרץ מכל מיני סיבות וטעמים, כלומר, הסיבים הקשיחים מסביב לחומר יכולים להיות בלויים כתוצאה מתהליך טבעי של הזדקנות הגוף או בעקבות חבלות ופעילויות מסוימות שנעשו לא נכון שהובילו לכך שהן הגיעו למצב הזה.

 

מהם התסמינים לפריצת דיסק?

רבים מן האנשים שיש להם פריצת דיסק לא מרגישים זאת באופן משמעותי. בנוסף, גם מי שמרגיש את פריצת הדיסק ויש לו תסמינים, זוהי לא אינדיקציה לכאב – כאבים חזקים יכולים להיגרם גם מבלט דיסק קטן יחסית.

במצב שבו ישנם לחצים שנוצרים בעקבות פריצת או בלט הדיסק, אם הדיסק לוחץ על השורשים העצביים שמשפיעים על איבר מסוים – יורגש בו הכאב, למשל כף הרגל.

 

מה משפיע על התסמינים?

התסמינים יכולים להיגרם בכל הגוף ולהיות במספר מרובה של איברים שכן עמוד השדרה שולט על מרבית הגוף. בהתאם למקום הבליטה יהיו הכאבים והם יחמירו ככל שהמאמץ הוא גדול יותר או שהגוף משנה את התנוחה שלו משמעותית.

 

גוף האדם

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
מוצרים בריאים
צרו איתנו קשר