מה הוא תהליך קבלת פטור ממס הכנסה?

רוב המדינות בעולם מבססות את העורף הכלכלי שלהן על דמי המס שהן גובות מתושביהן. מדינת ישראל היא אחת המדינות הללו. החשיבות של הדבר באה לידי ביטוי ביתר שאת בין היתר בשל הוצאות הביטחון הכבדות. למרות החשיבות הגדולה של גביית מיסים, המדינה קבעה כי במקרים מסוימים ניתן לקבל פטור ממס הכנסה. אז איך זה עובד? מה הוא תהליך קבלת הפטור ומי עוסק במלאכה? כל התשובות בהמשך.

 

מס הכנסה – איך זה עובד?

רגע לפני שנפרט על פטור ממס הכנסה חשוב להבין מה הוא בכלל מס הכנסה וכיצד הוא נגבה. מס הכנסה הוא בעצם סכום כספי שנגבה מתושבי המדינה לצורכי מימון הוצאות ציבוריות. הוצאות ציבוריות הן למשל הוצאות ביטחון, בניית ואחזקת תשתיות, שכר לעובדי מדינה ועוד.

כמו כן, כשזה נוגע לשכירים מס הכנסה נגבה באופן אוטומטי ישירות מהשכר ואילו אצל לעצמאים קיים מנגנון גבייה נפרד. למרות החשיבות העצומה של דמי המיסים, ישנם מצבים בהם המדינה מזכה בפטור, זמני או קבוע, מתשלומי מיסים.

מה הוא תהליך קבלת פטור ממס הכנסה

הקלות ממס ופטור ממס הכנסה

כאמור, קיימות סיטואציות ייחודיות אשר במסגרתן ישנה זכאות לפטור תשלומי מיסים. פטור ממס יכול להיות חלקי או מלא, וכן יכול להיות גם זמני או קבוע.

כמו כן, בחלק מהמקרים הפטור ממס הוא מובנה ולא מצריך תהליך כלשהו, למשל בעת שירות חובה במערכת הביטחון, וכן מספר שנים לאחר תום השרות, ניתן פטור אוטומטי שלא מצריך שום תהליך. יחד עם זאת, ברוב המקרים יידרש תהליך כזה או אחר כדי לממש את הזכות הפוטנציאלית לפטור ממס הכנסה.

 

מה הוא התהליך לקבל פטור ממס הכנסה?

תהליך קבלת הפטור ממס הכנסה הוא תהליך שמשתנה כתלות בסיבה בגינה ניתן לקבל את הפטור. למשל, אם עולה צורך בקבלת פטור ממס הכנסה כתוצאה ממצב רפואי, תהליך יעשה מול הביטוח הלאומי.

במסגרת התהליך, יתקיימו מספר שלבים, כאשר החשוב בהם הוא קביעת אחוזי הנכות כתוצאה מהמצב הרפואי, לאחר קביעת אחוזי הנכות, יתקבלו הקלות ממס או פטור ממס בהתאם לאחוזים שנקבעו. כמו כן, קיימים מצבים רפואיים אשר במסגרתם התהליך הוא קצר ופשוט, זאת כתלות במצב הרפואי ובמחלה איתה מתמודדים.

מה הוא תהליך קבלת פטור ממס הכנסה?

איך מתחילים?

במידה והבנתם כי ייתכן ואתם זכאים לפטר ממס הכנסה, תצטרכו להתחיל בתהליך מול הגוף הרלוונטי למקרה הספציפי שלכם. כדי לבין למי לפנות ואיך לעשות זאת, מומלץ להיוועץ בגורם מקצועי שעוסק במלאכה, לדוגמה חברה ייעודית לסיוע בקבלת פטורים והקלות ממס, ובעזרתה לחשב את הצעדים הבאים.

 

לסיכום – בואו ותקבלו את מה שמגיע לכם

ברוב המקרים, פטור ממס הכנסה מגיע לאלו שבאמת זקוקים לו, כך שמדובר במצבים קשים ומורכבים. במידה ואתם מתמודדים מול מצב חיים שמזכה אתכם בפטור ממס, פנו לייעוץ והחלו את התהליך בהקדם האפשרי. בהצלחה!

מה הוא תהליך קבלת פטור ממס הכנסה

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
מוצרים בריאים
צרו איתנו קשר