מה הן המחלות המקנות פטור ממס הכנסה?

פטור ממס הכנסה הוא הטבה שהמדינה מעניקה במקרים רבים. המטרה של הפטור הזה היא לייצב את ההכנסה של מי שזכאי אליו, לאור ההנחה שיש נסיבות שגורמות להכנסה שלו להיפגע. אחת הסיבות הנפוצות לקבלת פטור היא מחלה מסוימת. כאן נספר לכם על כמה מחלות שמאפשרות לכם לקבל פטור מתשלומי מס הכנסה על פי חוק. 

 

אחוזי נכות

פטור ממס הכנסה הנפוץ ביותר הוא עבור מי שזכאים לאחוזי נכות. המונח נכה במדינת ישראל כולל מגוון רחב של מצבים והוא נקבע על פי אחוזים שונים. החל מאחוז מסוים אדם נכה פטור מתשלומי מס, כך שהוא יכול לעבוד ולהרוויח לא מעט כסף. גם אם אחוזי הנכות שלכם טרם הוכרו באופן רשמי, ברגע שתקבלו את ההכרה הזו, תוכלו לקבל עליהן החזר רטרואקטיבי.

אחוזי נכות

בעיות כבד

בעיות כבד יכולות להתחיל מגיל צעיר, אולם החומרה העיקרית שלהן היא בעיקר כאשר אנשים מבוגרים סובלים מהן. תפקודי כבד לקויים משפיעים על מערכת הדם, העיכול ולפעמים גם על מערוכת נוספות בגוף. בשל המורכבות הרבה של הלקויות האלה, והעובדה שבמקרים רבים הן דורשות טיפול קבוע המדינה מעניקה פטור ממס למי שסובלים מרמה מסוימת של מחלות כבד.

 

סרטן

מחלת הסרטן היא כנראה המחלה המפורסמת ביותר בעולם, והיא גורמת בכל שנה למוות של אנשים רבים. מנגד, חולים רבים סוחבים איתם את המחלה במשך שנים רבות, שגורמות להם לחיות בסבל רב עם טיפולים צמודים. מתוך רצון להקל על הסובלים מהמחלה המדינה מעניקה פטור ממס לחולי סרטן, מה שמאפשר להם להמשיך לעבוד ולקבל משכורת טובה, גם עבור שעות מעטות של עבודה.

 

מחלות שלד ושרירים

מחלות כמו פרקינסון או ניוון שרירים שידועה גם בתור ALS, הן מחלות שפוגעות בגוף בצורה הפיזית ביותר. המערכות הללו תוקפות את היציבה, הדיבור, ההליכה והאחיזה והן משליכות בצורה מידית על כושר העובדה. לאור זאת הן מזכות בפטור ממס.

שִׁלדִי

מחלות נפש

סוג נוסף של מחלות שמזכה בפטור הן מחלות נפש. לא מעט אנשים חושבים שרק בשל מגבלה גופנית ניתן לקבל פטור מתשלום למס הכנסה, אולם למתמודדי נפש יש קשיים רבים, וכיום ברור לכולם שגם אותם יש לזכות בפטור ממס הכנסה. כדי לקבל את הפטור הזה יש צורך להציג אישורים של פסיכיאטר, בדיוק כמו שעבור פטור ממס בשל מחלה יש צורך להציג אישור של רופא מומחה.

 

לסיכום

פטור ממס הכנסה עבור חולים נועד לאפשר להם לשמור על הכנסה יציבה, גם בלי להגדיל את שעות העבודה שלהם. לאנשים חולים יש לא מעט הוצאות בלתי צפויות, והפטור הזה הוא ניסיון אחד להקל עליהם. רשימת המחלות המזכות בפטור ממס ארוכה, ופירוט מלא שלה ניתן לראות באתרים שונים ברשת. כאן קיבלתם סקירה קצרה על מספר מחלות שנכללות ברשימה של מחלות המעניקות פטור.

מחלות

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
מוצרים בריאים
צרו איתנו קשר