מה משותף למשככי כאבים ואוכל?

משככי כאבים עוזרים לרבים מאיתנו כאשר אנו סובלים מבעיות רפואיות שלא ניתן לפתור, או בעיות פיזיות שגופנו מתקשה להתמודד איתם. משככי כאבים עוזרים לאנשים רבים לתפקד תחת כאב בלתי נסבל. את משככי הכאבים צריך לקחת אחרי ארוחה טובה ועל בטן מלאה ויש משככי כאבים שמומלץ לא לשלב אותם עם מזונות מסוימים. מה משותף למשככי כאבים ואוכל? ואיך נדע מתי השימוש במשככי הכאבים יכול להיות להתמכרות?

 

אוכלים לפני שנוטלים משככי כאבים

משככי כאבים עלולים להיות חזקים מאוד, כך שאם צורכים את המשככי כאבים על בטן ריקה, נוכל לסבול מתופעות לוואי של התרופה וגם לצרוך תרופה שללא מזון תהיה הרבה פחות יעלילה ולא תעשה את העבודה ותעזור לנו להעלים את הכאב.

אם אתם חושבים שצריכה של מזון היא בגדר המלצה בלבד, אז טעיתם. האוכל עוזר לכדורים להיספג, וכך גם למנוע מהם לפגוע ברירית בקיבה שלכם ולשמור על מערכת העיכול שלכם. חשוב מאוד לאכול לפני שאתם צורכים את התרופה וכך לשמור על הבריאות שלכם וגם למנוע צרות בריאותיות נוספות.

 

תרופות שאסור לשלב עם מאכלים

רבים לא יודעים זאת, אך מלבד שחשוב לקחת משככי כאבים על בטן מלאה, חשוב מאוד לדעת שיש מאכלים מסוימים שלא מומלץ לשלב עם משככי כאבים או תרופות. לעיתים שילוב של אותם מאכלים ומשככי כאבים עלולים להביא לתופעות לוואי קשות ואפילו לתופעות קטלניות.

חשוב מאוד לדעת איזה סוג תרופה או משכך כאבים אתם צורכים והאם יש מאכלים שאסור לכם לאכול, או שתייה שאסור לכם לשתות בעת הצריכה של התרופה או משככי כאבים. שאלו את הרופא שלכם או את הרוקח לפני שאתם שימושים בתרופות אלה.

 

התמכרות למשככי כאבים

יש לא מעט סיבות המביאות אנשים רבים לשימוש במשככי כאבים, מה משותף לכולם הוא הצורך של אנשים להפחית את הכאב, בין אם מדובר על כאב כרוני, כאבים לאחר ניתוח, התמודדות עם מחלה ועוד. יש לא מעט משככי כאבים כיום בשוק שיכולות להיות בעלת פוטנציאל להתמכרות.

התמכרות למשככי כאבים ידוע בגלל הרכבן, הדומה לסמים כמו הרואין ותרופות מוכרות כמו מורפיום למשל. התרופות הללו משפיעות על המערכת העצבים העיקרית וגורמת לשיכוך כאבים ומעין תחושה של אופוריה, אך גם גורמת לסבילות של הגוף לחומרים הכימיים בתרופה כתוצאה מההתמכרות. לא מעט פעמים נוצרת תלות במשככי כאבים בעקבות שימוש שמראש היה מתוכנן להיות קצר ונקודתי, לשימוש ארוך שיצא לגמרי משליטה.

 

לסיכום

חשוב מאוד לאכול לפני שצורכים משככי כאבים משתי סיבות עיקריות, הסיבה הראשונה היא אפקטיביות התרופה, שעובדת הרבה יותר טוב כאשר הקיבה מלאה. הסיבה השנייה היא כדי למנוע פגיעה של חומציות בקיבה שלנו, שעלולה להינזק משככי כאבים מסוימים. חשוב לדעת שיש משככי כאבים מסוימים שעלולים לגרום להתמכרות ולתלות בגלל שיש להם מרכיבים כמו סמים הנחשבים קשים ומסוכנים כמו מורפיום או הרואין.

קופסת כדורים

 

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
מוצרים בריאים
צרו איתנו קשר