מתי אדם יוכל לבקש פטור ממס הכנסה?

אם היו לכם שלוש משאלות, מה הייתם מבקשים? סיכוי לא רע שחלק גדול מהאזרחים היו מבקשים כבר במשאלה הראשונה פטור ממס הכנסה. חלק לא קטן מהכסף שאנחנו אמורים לקבל אל חשבון הבנק שלנו, באופן חודשי או שנתי למשל, הולך אל קופת המדינה באמצעות מס הכנסה.

פטור ממס הכנסה עשוי להשפיע באופן משמעותי מאוד על המצב הכספי שלנו, בעיקר עבור מי שמשתכר במדרגות המס הגבוהות או שנהנה מהכנסות נוספות. במאמר הבא נסביר מתי אדם יוכל לבקש פטור ממס הכנסה.

 

לא לשלם יותר מס הכנסה

אם לא הייתם צריכים לשלם מס הכנסה מהיום הראשון בו התחלתם לשלם את המס הזה ועד עכשיו, כמה כסף הייתם יכולים לחסוך? התשובה ככל הנראה תכלול לא מעט מספרים. בעולם אידיאלי אולי לא היה נגבה מאיתנו כלל מס, אך מכיוון שאנחנו חיים בתוך מסגרת של מדינה, שאמורה לספק לנו גם שירותים מסוימים ותשתיות, המס נגבה על מנת שהיא תוכל לבצע את כל אלו.

למרות שגביית מיסים היא עיקרון די מהותי במרבית המדינות המערביות, ישנם עדיין אזרחים מסוימים שפטורים מתשלום מיסים שונים. ישנם מיסים שיכולים לפגוש אותנו במקומות יותר ספציפיים בחיים, כמו מס רכישה, מס שבח או מס רווח הון, כאשר ישנם מיסים שאנחנו מתעסקים בהם באופן הרבה יותר תדיר, כמו מס הכנסה. אם אתם תוהים לעצמכם מי פטור ממס הכנסה דעו לכם שלא יותר מדי אזרחים זכאים לפטור זה.

מתי אדם יוכל לבקש פטור ממס הכנסה?

אז מי יכול לבקש?

לא כל אזרח יכול להגיש בקשה לפטור ממס הכנסה. קבלת הפטור לא עובדת בצורה שרירותית. כדי שאזרח יקבל פטור מתשלום מס הכנסה, הוא צריך לעמוד ברף מסוים. המדינה פוטרת רק אזרחים שהיא מוצאת הצדקה בכך שהם לא יצטרכו לשלם את המס הזה.

האזרחים שלא משלמים מס הכנסה, באמצעות קבלת פטור, הם אזרחים עם נכויות חמורות. נכויות שעשויות להיגרם בשירות הצבאי, בפעולות טרור ואפילו לאחר תאונות או מחלות, עשויות להקנות פטור ממס הכנסה, רק במידה ואחוז הנכות גבוה במיוחד – ברוב המקרים נדרש אחוז נכות של 90% ומעלה, כשבמקרים מסוימים נדרשים 100% נכות.

 

כיצד בא לידי ביטוי הפטור?

הפטור משתנה בין כל אזרח ואזרח שמקבל אותו. למשל, הפטור עשוי להיות פטור מלא מתשלום מס הכנסה, אך הוא עשוי להיות גם פטור חלקי. הדבר תלוי בגובה ההכנסה של מבקש הפטור. אם הוא מכניס מעל לתקרה הקבועה בחוק, הוא ישלם מס הכנסה, אך בצורה חלקית.

כמו כן, הפטור עשוי להיות קבוע או זמני. אם אחוזי הנכות של מגיש הפטור הם קבועים, הרי שהוא יקבל פטור לתקופת זמן קבועה. אחוזי נכות זמניים יאפשרו לו לקבל פטור גם כן, אך רק לתקופה שקצובה בזמן.

מתי אדם יוכל לבקש פטור ממס הכנסה?

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
מוצרים בריאים
צרו איתנו קשר