שלא נדע – מתי נצטרך לגשת לניתוח החלפת מפרק ברך?

ניתוח החלפת מפרק ברך הוא הליך לא רק מורכב, אלא הליך שנבחר בד"כ בתור פתרון אחרון עקב מורכבותו והקשיים המלווים בהחלמה. עם זאת, בימינו ישנן שיטות מתקדמות להליכים כירורגיים אלו, מה שישליך כמובן גם על ההחלמה מהתהליך. הנה כל המידע.

אם אתם שוקלים לעבור ניתוח החלפת ברך, ראשית, חשוב להבין מהי מטרת ההליך. במילים אחרות, חשוב להבין כי הליך זה נועד עבור הניסיון של הפחתת כאבים כרוניים ולמען השיפור הכללי של הניידות. כאשר מבוצע במטופלים בגילאים שונים, ניתוח החלפת ברך כולל את ההחלפה של החלקים הפגועים של המפרק. כאשר תחפשו מנתח להליך, שימו לב לדגשים האלו:

  1. ניסיון: חשוב לבדוק את רמת הניסיון של הרופא עם הליכים מורכבים אלו.
  2. שיטה: בימינו מבצעים אפילו ניתוחים רובוטיים, כך שחשוב לבדוק מה השיטה הנבחרת לניתוח שלכם.
  3. קליניקה: כדאי לבדוק את המוניטין הכללי של הקליניקה הרפואית.

 

במה מוחלפים חלקי מפרק הברך ומתי?

ברוב המקרים החלקים המוחלפים יוחלפו ברכיבי מתכת ופלסטיק הפועלים יחד. זאת כדי לייצר תנועתיות של מפרק ברך בתנועה טבעית. אלו הם 2 המקרים הנפוצים בהם החלפת מפרק ברך עשוי להידרש:

  • פציעה: לעיתים אין מנוס מאשר להחליף את מפרק הברך שנפגע עקב חבלה או פציעה.
  • גיל: עם הזמן המפרקים שלנו נחלשים, מה שעשוי להוביל לביצוע ההליך.
  • דלקות: בד"כ יהיה מדובר בדלקות פרקים אשר מובילות לחיכוכים ושחיקה של מפרק.

בנוסף, לעיתים ההליך נדרש עקב שחיקה של הסחוס עצמו, מה שיכלול את ההחלפה של המפרק כולו בחלק מהמקרים.

החלפת מפרק ברך

האם החלפת ברך פותרת את הכאבים ב-100%?

חשוב לחדד את הנושא הזה, כי לעיתים ההליך הנ"ל לא מאפשר לפתור ב-100% את כל נושא הכאבים הכרוניים שאנשים חווים. עם זאת, הליך החלפת ברך כן יכול להפחית משמעותית את הכאבים שאנשים מרגישים במהלך היום והלילה.

אם אתם מעוניינים לעבור את ההליך, חשוב שתשבו לפגישת ייעוץ מקיפה עם הרופא המנתח, ותשמעו מה יש לו או לה להגיד בנושא. תשאלו את הרופא לגבי מצבכם הספציפי, ועד כמה מומלץ עבורכם לעבור את ההליך בהתחשב בסוג הבעיה שאתם סובלים ממנה.

 

לסיכום, לא להתבייש לבקש המלצות מהקליניקה

בין אם תבחרו לעבור את ההליך אצל ד"ר ירון בר זיו או בקליניקה אחרת, קחו בחשבון גם את הנושא של הפניות והמלצות. אם מדובר בקליניקה פרטית, רוב הסיכויים שאותה קליניקה תוכל לספק לכם המלצות ואפילו מספרי טלפון של מטופלים קודמים.

השתדלו לשוחח טלפונים עם המטופלים השונים, להבין איזה הליך הם עברו ולשמוע את חוות דעתם על אותה קליניקה שאתם בוחנים. באופן הזה, תוכלו למצוא את הקליניקה הנכונה ביותר עבור ההליך שלכם. ככל שהקליניקה תהיה מנוסה יותר בשיטות עבודתה, כך סביר שהיא תוכל לספק לכם יותר המלצות ע"י מטופלים.

החלפת מפרק ברך

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
מוצרים בריאים
צרו איתנו קשר