מתכנתים את המוח – הכל על NLP

לתכנת את המוח – האם זה באמת אפשרי? שיטת ה-NLP המבוססת על הבנה סובייקטיבית של ההתנהגות, התחושות, הרגשות והחשיבה שלנו, מאפשרת לנו את הדבר הקרוב ביותר לכך. באמצעות שיטה זו ניתן להתגבר על חסמים ומכשולים רבים בחיים שלנו, תוך כדי שאנו מקנים לעצמנו כלים משמעותיים לחיים.

 

NLP – מה זה אומר בעצם?

ישנן כל מיני שיטות שמאפשרות לנו להתמודד עם חסמים ועם מכשולים, שחלקם מובנים אצלנו וחלקם סביבתיים. NLP היא אחת מהשיטות הללו. ראשי התיבות של NLP הן Neuro Linguistic Programming, כלומר ניתוח נוירולוגי-לשוני.

שיטת ה-NLP יוצאת מתוך נקודת הנחה שלכל אינדיבידואל יש את דרך החשיבה שלו, את הרגשות האישיים שלו, את הצורה בה הוא מגיב לגירויים ואת מאפייני ההתנהגות הייחודיים לו.

באמצעות הבנה מעמיקה וניתוח של אלו, יכול כל אדם לשלוט בצורה טובה יותר בצורה החשיבתית שלו, כדי להגיע למטרה מסוימת או ליצור שינוי בעצמו. NLP לילדים או NLP למבוגרים מבוססים על אותה הנחה כזאת.

NLP לילדים

הבנה ופעולה

אחד הדברים החשובים ביותר שיש לציין אותם בכל מה שקשור לשיטת ה-NLP, היא ששיטה זו מחייבת אותנו קודם כל להבין ואחר כך לפעול.

ללא הבנה של הצורה בה אנו חושבים, מתנהגים ומרגישים, לא נוכל לנקוט בפעולה שתיצור אצלנו שינוי חשיבתי, מעיין "תכנות של המוח", ובכך לפעול להשגת יעד מסוים או ליצירת שינוי פנימי. קורסים NLP מאפשרים זאת בין היתר, גם לאנשים שלא מכירים ולא מיומנים ברזי השיטה.

 

למי זה מתאים?

שיטת ה-NLP, שעוזרת לנו "לתכנת את המוח", יכולה להתאים לכל אדם. בסופו של דבר, לכולנו יש מחשבות, רגשות, תחושות ורצונות. כל אחד, באמצעות הטכניקות של שיטת ה-NLP, יכול לשלוט באלו ולתרגם את השליטה לפעולה.

 

למידת השיטה

שיטת ה-NLP כוללת טכניקות ומיומנויות שונות. את השיטה ניתן ללמוד מאנשי מקצוע שונים או ממרכזים ייעודיים, שמתמחים בלימוד השיטה, על שלל הטכניקות והמיומנויות שהיא מציעה. קורסים מסוימים מיועדים גם לקהלי יעד ספציפיים, כמו הורים צעירים למשל או ילדים.

NLP לילדים

התגברות על חסמים

שיטת ה-NLP מאפשרת למי ששולטים בה להתגבר על חסמים שונים. החסמים עשויים להיות סביבתיים או מובנים. למשל, בישראל כיום יש הרבה מאוד ילדים עם הפרעת קשב וריכוז, שיכולה להפריע להם באופן משמעותי בחייהם. השיטה מאפשרת להם להתגבר על חסם זה ולהכיל אותו בצורה מותאמת.

 

הקניית כלים לחיים

המטרה של שיטת ה-NLP היא לא לטפל בבעיה אחת נקודתית, בצורה שתפתור אותה וזהו. המיומנויות והטכניקות שמלומדות בשיטת ה-NLP מסייעות בכל תחומי החיים השונים בהם אנו נדרשים לשלוט בחשיבה, בהתנהגות או ברגשות שלנו.

 

הדרכה באמצעות שיטת ה-NLP

ניתן להדריך אוכלוסיות שונות ומגוונות באמצעות שיטת ה-NLP. הורים למשל לומדים טכניקות ומיומנויות בקורסים ייעודיים. טכניקות ומיומנויות אלו עוזרות להן להתמודד בצורה נכונה יותר וטובה יותר עם הילדים שלהם.

NLP לילדים

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
מוצרים בריאים
צרו איתנו קשר