מתמודד עם פציעות לאחר תאונת דרכים? 3  דברים שאתה יכול לעשות

תאונות דרכים הם מאורע נורא שנפוץ בארצנו הקטנה הרבה יותר ממה שהיינו רוצים או מקווים. תאונות אלו מפחידות מאוד עבור העוברים אותם לא רק בגלל רגע התאונה עצמו (רגע טראומתי לכל הדעות), אלא גם בגלל ההשלכות שהן מביאות איתן פעמים רבות – ביניהן פציעות קשות וכואבות שיכולות לפגוע משמעותית באורח חייו התקין של האדם. בכדי לעזור לכם להתמודד, ריכזנו כאן מספר טיפים משפטיים למצב הנורא הזה.

 

מהו ההסדר המשפטי שמסדיר את תחום פציעות הגוף בעקבות תאונות דרכים?

החוק שמסדיר את תחום פציעות הגוף בעקבות תאונות דרכים הוא "חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים", שחוקק ב1975 בעקבות הבנה של מדינת ישראל לפיה תאונות דרכים הן מכת מדינה של ממש, שחשוב להבין איך להתמודד איתה בכדי להגן על בריאות ושלום האזרחים.

חוק זה נועד להסדיר את המצב המשפטי שהיה קיים לפניו, לפיו לא היה חובה על האדם לבטח את רכבו, ואנשים רבים מצאו עצמם עם פציעות מתאונות דרכים נוראיות, ללא אפשרות לשלם על הוצאות הבריאות הנלוות להחלמה מהן.

חוק זה קובע באופן חד משמעי שכל מי שנוהג ברכב מחויב לפצות את הנפגע בתאונה על נזקי הגוף שנגרמו לו בתאונת דרכים שבה היה מעורב הרכב, גם אם לא הייתה שום אשמה מצד הנהג. מצב משפטי זה מוביל לכך שיש כמה דברים שכדאי לעשות וחשוב להבין אחרי תאונה כדי לוודא שתקבלו את כל מה שמגיע לכם.

 

מה כדאי לעשות כדי לוודא שאני מקבל את הכסף הנדרש לטיפול הרפואי שלי?

  1. לתבוע את ביטוח הרכב שלכם: אם אתם נהגתם ברכב כשנפצעתם, אתם צריכים לתבוע את ביטוח הרכב שלכם לתשלומים על הוצאות הבריאות, גם אם היה רכב אחר שהיה אחראי על התאונה!

כיסוי ביטוחי זה הוא חלק מ"ביטוח החובה" שכל נהג חייב לעשות על פי חוק, כאשר האחריות של כל נהג נקבעת לא לפי רמת אשמתו בתאונה, אלא מעצם קיום התאונה – כל נהג אחראי לפצות את הנפגעים שנסעו בכלי הרכב שלו.

  1. לתבוע את ביטוח הרכב של נהג הרכב: אם הייתם בתאונה כשלא נהגתם, אלא הייתם נוסעים ברכב של אדם אחר, אתם נדרשים לתבוע את ביטוח הרכב של הרכב שהייתם בו בזמן התאונה. גם כאן הקביעה הזאת תקפה גם במקרים בהם התאונה נגרמה באשמתו של אדם אחר, וזאת בשל החובה של כל נהג לפצות את הנפגעים שנסעו ברכבו.

תביעה זו רלוונטית גם במקרה שנפגעתם בתאונת דרכים כאשר הייתם הולכי רגל – אז לא נסעתם ברכב מבוטח בזמן התאונה והביטוח הרלוונטי הוא הביטוח של הרכב הפוגע.

  1. לאסוף כל מסמך רפואי שאתם מקבלים: אחד הדברים שמאוד חשוב להקפיד עליהם לאחר פציעה בתאונת דרכים הוא איסוף מסמכים רפואיים. חשיבות זו נובעת מכך שבית המשפט מקבל כראיה רק רשומות מוסדיות מוסדרות.

וחשוב מאוד לפנות לעורך דין לתאונות דרכים שיעזור לכם לקבל את הכסף הדרוש לכם לטיפול.

 

לסיכום

חשוב מאוד לדעת איזו חברת ביטוח אתם צריכים לתבוע לפיצויים על פציעתכם, כי התשובה לכך פחות פשוטה מכפי שנדמה.

אנשי משפט

 

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
מוצרים בריאים
צרו איתנו קשר