נעלי צעד ראשון – האם זה חובה להתפתחות הילד?

כשהוא נולד, כפות הרגליים של התינוק שלך מעוקלות כי הוא בילה חודשים ברחם.

כשהוא גדל ובועט, כפות הרגליים שלו יתיישרו, זה יכול לקחת כמה שנים. הרגע שהרגליים של הילד מתחילות להתפתח, יש לתמוך בכך באמצעות נעליים מתאימות.

נסביר כאן כל מה שצריך לדעת על נעלי צעד ראשון.

 

צעדים ראשונים

איפשהו בין 10-16 חודשים, התינוק שלך יתחיל לוותר על הרגל הזחילה ויתנסה בצעדים הראשונים. כאשר תינוקות מתחילים ללכת ייתכן שזה ייראה כאילו יש להם רגליים שטוחות, בין השאר בגלל באופן שהם זזים כדי לשמור על שיווי המשקל, או בגלל מצבורי שומן בכפות הרגליים. בשלב זה, כדאי לתת להם ללכת יחפים במידת האפשר. אך אם אתה מרגיש שהתינוק שלך זקוק למשהו על כפות הרגליים כדי להגן עליהן, בחר נעלי צעד ראשון רכות עם סוליה נגד החלקה, קלה וכפופה.

 

מתי לקנות נעלי צעד ראשון?

מומחים לכירופרקטיקה ורופאי רגליים אומרים כי פעוטות לא צריכים נעליים מתאימות עד שהם יכולים ללכת בצורה טובה. אז ברגע שהתינוק שלך הולך בנוחות במשך כשישה שבועות, הגיע הזמן לקנות את הנעליים הראשונות. בשלב זה כדאי למדוד את רגלי התינוק כדי לדעת איזה מידת נעליים תתאים לו. זה חשוב מכיוון שנעליים מתאימות עוזרות לילד לשלוט בכפות רגליו ולשמור עליו מאוזן בזמן שהוא הולך.

 

מדידת הנעליים הראשונה

ודא שאתה מרגיש בנוח עם החנות והצוות. תוכל למצוא רשימה מלאה של חנויות נעליים בעלת מומחיות בנעלי הילדים. המוכר ימדוד את אורך ורוחב כפות הרגליים של הפעוט. נעליים מתאימות כראוי צריכות להיות ארוכות בכ-12-16 מ"מ מהבוהן הגדולה של התינוק, ורחבות מספיק כדי שכל אצבעות רגליו ישכבו שטוחות, אך לא רפויות מדי. יש להחזיק את עקב התינוק שלך במקומו היטב – אם כף רגלו מחליקה החוצה כשהוא הולך או עומד על קצות האצבעות הנעל לא מתאימה כראוי.

 

מה לעשות כשהרגל של הילד גדלה?

ברגע שלתינוק שלך יש את נעליו החדשות, הקפד לבדוק אותן כל שישה עד שמונה שבועות כדי לוודא שהוא לא גדל, והן כבר לא מתאימות לו. כפות רגליו יגדלו בשתי מידות לפחות בשנה עד שהוא יהיה בערך בן 4, ובסביבות גודל אחד בשנה לאחר מכן. לחץ בעדינות על החלק הקדמי של הנעל ואם אתה יכול להרגיש את הבוהן של התינוק שלך כנגד האצבעות הגיע הזמן לזוג חדש.

 

בעיות בנעלי תינוקות

הרוב המכריע של התינוקות נולדים ללא בעיות, מדי פעם, כפות רגליים או הרגליים לא מתפתחות כראוי – ויש להיזהר מכמה מקרים:

  1. אם המחצית הקדמית של כף הרגל מעוקלת מאוד ולא מתיישרת.
  2. אם הילד מועד לעיתים קרובות כאשר הוא עם נעליים.
  3. אם כף הרגל נותרת שטוחה גם אחרי גיל 3.

 

ילד משחק

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
מוצרים בריאים
צרו איתנו קשר