סובלים מהפרעות קצב לב? איך ניתן לטפל

אנשים רבים סובלים מהפרעות קצב לב.

זוהי לא תופעה נדירה.

המזל הוא שכיום יש דרכים רבות לטיפול בבעיות קצב לב.

לכן, חשוב לדעת איך לטפל כשיודעים שיש הפרעת קצב לב – לצורך שמירת חיים תקינה.

בדיוק בשביל זה הכנו עבורכם הסבר מקיף לטיפול בבעיות קצב לב.

 

מהי הפרעת קצב לב?

פעימות הלב של אדם ממוצע מגיעות בקצב רגיל לדקה. אדם עם הפרעת קצב לב הוא אדם שיש לו שינוי בקצב הלב הסדיר. דוגמאות לכך הן – החסרת פעימה, קצב לב איטי מהרגיל או קצב לב רגיל מהרגיל. כמובן שלכל אדם קצב לב שונה, אך יש טווח שנחשב לטווח קצב הלב שרצוי שיהיה לאדם.

 

מהם הסימפטומים להפרעת קצב לב?

אחד הסימפטומים הנפוצים ביותר להפרעת קצב לב הוא דפיקות לב מואצות. בנוסף, אנשים הסובלים מהפרעת קצב לב מדווחים שחשים תחושה של חוסר פעימה. בהפרעה חמורה במיוחד, כאשר קצב הלב מהיר מאד, ניתן לחוש כאבים בחזה, קוצר נשימה חמור ואף סחרחורת.

כשקצב הלב איטי גם מרגישים סחרחורת וחולשה. במקרים בהם קצב הלב איטי עד מאד ניתן לאבד את ההכרה.

מאחר שכיום יש טיפולים רבים להפרעת קצב לב, גם אם אתם חושדים שיש לכם אחת כזו, כדאי ללכת לבדוק. לא קשה למצוא הפרעת קצב לב במידה ויש לכם אחת כזאת במרפאה עם רופאים מוסמכים.

 

איך מטפלים בהפרעת קצב לב?

טיפול בהפרעות קצב לב הינו נפוץ בעולם המערבי. הרפואה המודרנית מצאה מספר פתרונות להפרעות קצב הלב. הפתרונות כיום מותאמים לסוג הפרעת קצב הלב שחווה האדם ולרמת חומרתה של ההפרעה.

 

טיפול תרופתי

הטיפול התרופתי נועד לטפל בבעיה של קצב לב מהיר. התרופות מאטות את קצב פעימות הלב כך שהדופק חוזר לטווח הנורמלי. התרופות המומלצות הן  קרדילוק, דימטון, לופרסור ואיקקור. כמובן שכדאי להתייעץ עם רופא טרם הנטילה. ייתכן שרופא יאפשר לכם ליטול מספר תרופות במקביל.

 

היפוך חשמלי

טיפול זה הינו חד פעמי – זהו טיפול חירום. בטיפול נותנים לאדם שוק חשמלי שאמרו להחזיר את קצב הלב למצבו התקין. לאחר השוק החשמלי קצב הלב של האדם צריך לחזור למהירות הרגילה.

 

השתלת דפיברילטור

זהו מכשיר שהומצא על ידי קרדיולוג ישראלי והוא יכול להציל חיים. הדפיברילטור מושתל אל תוך החזה. דרך הפעלת המכשיר הינה פשוטה – בעת זיהוי הפרעת קצב לב המכשיר נותן שוק חשמלי קטן כל הלב חוזר לקצב הרגיל שלו. השוק אינו מסוכן שכן הוא מותאם לטיפול האינדיבידואלי של האדם על ידי הרופא שהשתיל את הדפיברילטור.

 

צריבה

כשלא מצליחים לשלוט בקצב הלב באמצעות דפיברילטור או באמצעות תרופות, ניתן לבצע ניתוח. בניתוח צורבים את המוקד אשר גורם להפרעת קצב הלב בצורה נקודתית.

 

רופא

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
מוצרים בריאים
צרו איתנו קשר