סוגי תרופות לדיכאון והפתרון האלטרנטיבי להן

בשוק התרופות נמכרות עשרות סוגים של תרופות נוגדי דיכאון. במאמר הבא נתמקד בפתרונות האלט נרטיבים אשר מוצעים כיום בעבור מי אשר אובחן כסובל מדיכאון.

 

סוגי תרופות לדיכאון – מהן התרופות הנפוצות?

תרופות אשר משווקות לציבור כנוגדי דיכאון הן תרופות המבוססות על ויסות המולכים העצביים במוח: דופמין, סרוטונין ואדרנלין. המטרה של התרופות היא להקל על המצוקה אשר נגמרת כתוצאה ממחלת הדיכאון. ע"פ הערכות של ארגון הבריאות העולמי – מעל 350 מיליון אנשים בכל רחבי העולם דיווחו ואובחנו כסובלים מדיכאון, החל מרמה נמוכה ועד לרמה קלינית אשר פוגעת באופן ממשי באיכות החיים. קשישים לדוגמא נמצאים במצב סיכון לחלות בדיכאון כתוצאה מבדידות, ולכן ע"פ נתונים כמעט כל קשיש שלישי מקבל תרופות נוגדות דיכאון. התרופות הנפוצות הן תרופות המבוססות על משפחת SSRI המבוססת על חומרים פעילים אשר אינם גורמים לתופעות לוואי, ולכן מדובר בתרופות מומלצות לצורך טיפול אנטי דיכאון. התרופות המוכרות מתוך המשפחה הן ציפרלקס ופרוזק. בישראל נרשם זינוק בשנים האחרונות בקבלת מרשם לתרופות נוגדות דיכאון, אולם חשוב לציין כי הרשאים לקבל את התרופות הינם אלו אשר עברו אבחון פסיכודידקטי.

אישה במצב נפשי

מהם הפתרונות האלטרנטיביים לטיפול בדיכאון?

עולם הרפואה הטבעית התפתח בצורה משמעותית בעשור האחרון, זאת לאור שורה ארוכה של מחקרים אשר העלו ממצאים מפתיעים בכל הקשור לאחוז ההצלחה של טיפול אלטרנטיבי באמצעות צמחי מרפא. צמחי מרפא דיכאון נחשבים לטיפול אפקטיבי מאוד בעבור סובלים מדיכאון, אולם הם אינם מהווים תחליף לטיפול תרופתי, אלא רק במקרה של שיפור במצב המנטלי. צמחי המרפא הנפוצים לצורך טיפול בדיכאון הינם אומגה שלוש וכן היפרקום. מדובר בצמחי מרפא אשר נמצאו מחקרית כיעילים לשיפור היכולת הקוגנטיבית, העלאת מצב הרוח וכן שיפור ממשי בתחושה האישית. לאור העובדה כי הסובלים מדיכאון מדווחים לרוב על תחושה של בדידות, עייפות, רצון להתבודד ובמקרים קיצונים חוסר חשק לחיות, טיפול אלטרנטיבי אשר משלב טיפול בצמחי מרפא וכן דיקור סיני יכול להגדיל באופן ממשי את הסיכוי להחלמה מדיכאון, כל זאת כאמור בליווי מקצועי של אנשי מקצוע אשר מיומנים בתחום הטיפולי.

 

שילוב בין תרופות נוגדות דיכאון לטיפולים אלטרנטיביים

לסיכום, השילוב בין תרופות נוגדות דיכאון לבין אלטרנטיבות אותן ניתן לקבל באמצעות העולם ההוליסטי יכול לעזור באופן ממשי לסובלים מדיכאון, בדרגות שונות. עם זאת, חשוב לזכור כי תהליך טיפולי בדיכאון הוא תהליך מעמיק אשר נועד להוביל בסופו של דבר לא רק לשיפור במצב אלא גם להבנה מעמיקה בנוגע להתמודדות עתידית עם המחלה, ולכן יש לבחון את כל הדרכים הן באמצעות טיפול תרופתי הניתן באמצעות מרשם רופא והן באמצעות יצירת קשר עם מטפלים אשר מתמחים בסדרה של טיפולים אלטרנטיביים אשר נמצאו כיעילים לצורך טיפול בדיכאון בדרגה קלה ועד קלינית.

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
מוצרים בריאים
צרו איתנו קשר