אין דבר יותר טבעי מחלב אם

חלב אם הוא אחת המתנות הראשונות אשר האם יכולה לתת לתינוקה. מדובר במפגש של רפלקסים טבעיים משני הצדדים. רפלקס היניקה של התינוק מופיע מיד עם הלידה, ורקמת השד האימהית מתחילה בהפרשת חלב כאשר היא אוחזת אותו בידיה. חלב אם והנקה הם אחד הרגעים המיוחדים ביותר בחוויה האנושית, רגע טבעי ושלם.

 

ממה מורכב חלב אם?

חלב אם נוצר באופן ספציפי להזנתו של תינוק אנושי. בשונה מחלב פרה או עז בהם נעשה שימוש נרחב בעבר, חלב אם מכיל בדיוק את הערכים התזונתיים הדרושים לתינוק. בשונה מחיות אחרות, תינוק אנושי איננו זז, ולכן דורש כמות פחמימות קטנה יותר. נוסף על כך, חלב אם חייב להכיל כמויות שומנים גבוהות יחסית, שיאפשר לתינוק האנושי לפתח ולבנות את רקמת המוח שלו. נוסף על כל אלו, חלב אם מכיל הגנה חיסונית, חיבוק אימהי ששומר על התינוק גם מבפנים. ההגנה החיסונית מגיעה בדמות נוגדנים אימהיים המופרשים אל תוך החלב, ושומרים על התינוק מפני זיהומים שונים, חיידקים ווירוסים. הנוגדנים וההזנה של החלב, מאפשרים גם לחיידקי המעי הטובים לצמוח, וגם להם חשיבות בשמירה על בריאות התינוק.

 

לתת לתינוק את הטוב ביותר ועדיין לשמור על הקריירה

היום, חשיבות ההנקה היא ידועה, ואימהות רבות שואפות להמשיך ולהניק את תינוקם עד שייגמל. למרות זאת, אימהות היום מחזיקות פעמים רבות קריירה אשר עמלו רבות על בנייתה, והן חייבות לחזור לעבודה זמן קצר לאחר הלידה. כדי להמשיך ולהניק, ויחד עם זאת לשמור על ההצלחה התעסוקתית, כדאי מאוד להשתמש במשאבת חלב כמו מדלה פריסטייל. מדובר במשאבת חלב קומפקטית, נוחה וקטנה, אשר ניתן בקלות לקחת בתיק אל מקום העבודה, לשמור את החלב ולתת לתינוק לאחר מכן. המשאבה גם מאפשרת לשמור מפני גודש של חלב, ולא להיות תלויה ברעבו של התינוק לשם כך.

 

בעבר הנקה הייתה לא פופולארית

בימים עברו, ההנקה לא הייתה פופולארית באירופה, ובשכבות העשירות יותר של האוכלוסייה. התינוקות הוזנו פעמים רבות בחלב של בעלי חיים, או שבמקרים מסוימים נשכרה מינקת אשר הניקה את התינוק. השינוי התרחש עם החיבור המחודש של האדם אל הטבע, וההבנה של היתרונות האדירים של ההנקה ושל הקרבה להתפתחות התינוק.

 

גם אם אין יכולת להניק לא מדובר בסוף העולם

העלייה המטאורית בפופולאריות של הנקה, הובילה אימהות רבות אשר אינן מסוגלות להניק את ילדיהן לחוש הרגשת אשמה, ולעיתים אפילו בושה. התחושה שהתחליף איננו מושלם כמו חלב אם, היא קשה מאוד, מאחר והאם מתחילה את צעדיה הראשונים בתחושת כישלון. חשוב לזכור, התחליפים היום מספקים תזונה ברמה גבוהה מאוד לכל תינוק. ההנקה עצמה היא רק אחד מאלפי דברים והזדמנויות לטיפוח שיש לכל אם, ולמרות שיש לה חשיבות, היא בשום אופן לא כל התמונה. כל עוד הילד אוכל וגדל כיאות, הכול בסדר.

ילד אוכל מבקבוק

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
מוצרים בריאים
צרו איתנו קשר