הוצאת כספי פנסיה לצורך טיפול רפואי

כספי הפנסיה שלכם הם החיסכון שלכם לעתיד. כספי הפנסיה הם חיסכון המופרש מהמשכורת החודשית של כל אזרח בישראל, ויושב וצובר ריבית בקרן אותה הוא בחר. הזכאות לפדיון הכספים הפנסיוניים מגיעה רק לאחר יציאה לגמלאות, וכפרס על הסבלנות, המדינה מאפשרת לקבל את הכספים הללו ללא מס. מאמר זה יפרט על השיקולים שיש לקחת בחשבון לפני שימוש מוקדם בכספי פנסיה.

 

מהו המחיר של הוצאת כספי הפנסיה לפני הזמן?

ככל שהקדמתם לחסוך ולהפריש סכום קבוע לטובת החיסכון הפנסיוני, כך הוא יגדל משמעותית ויהפוך להיות סכום אדיר, שיוכל לכלכל אתכם כשתהיו מבוגרים.

העובדה שישנו סכום כסף כה גדול שרק יושב ומחכה לכם, יכולה להיות פיתוי אדיר עבור אנשים הנאבקים בקשיים כלכליים. חשוב מאוד להדגיש, הוצאה של כספי הפנסיה לפני הזמן, היא מהלך מסוכן, אשר רבים יכנו אותו לא אחראי ולא חכם בטווח הארוך.

כספי הפנסיה שלכם הם הערובה שתסיימו את חייכם בכבוד, עם בגד לגופכם וגג מעל הראש. למרות זאת, ניתן להוציא את כספי הפנסיה לפני הזמן.

המחיר של המהלך הזה הוא כבד מאוד. הוצאת כספי הפנסיה לפני הזמן, מבטלת את זכאותכם לביטול מס רווחי ההון.

מס זה כולל עשרות אחוזים מהרווחים אשר הקרן שלכם צברה לאורך השנים, מה שאומר שתקבלו סכום כסף קטן בהרבה. בנוסף, יתכן ותאלצו לשלם סכום מסוים אל קרן הפנסיה, בשל הפרת החוזה עמה.

 

חשוב לוודא שאין דרך אחרת לזכות בהחזר הוצאות על הטיפול הרפואי

חלק מהבירור שיש לעשות לפני פתיחת קרן הפנסיה, כולל מעבר מסודר על כלל הנכסים הפיננסיים אשר ברשותכם.

הר הכסף הוא אתר ממשלתי, שנבנה בדיוק כדי לתת לכך מענה. יתכן מאוד ויש חשבון בנק אשר רשום על שמכם, שפשוט שכחתם ממנו.

בין אם בגלל שהוא חלק מירושה נשכחת מדוד רחוק, או פשוט בגלל שהפסקתם להפריש אליו כספים אחרי הנישואין. הר הכסף יעניק לכם מידע על כלל החשבונות הללו בלחיצת כפתור, בלי שתצטרכו לצאת מהבית.

למידע נוסף על הר הכסף כדאי להיכנס לאתר, ופשוט לקרוא את הוראות השימוש בו. כדאי מאוד לשלב בחיפוש גם בדיקת ביטוחים מקיפה, אשר תספק לכם מידע על ביטוחים שונים להם אתם משלמים פוליסה.

מי יודע, יתכן ואחד מהביטוחים הללו חייב לכם תשלום בשל מצבכם הבריאותי.

 

בדקו אלטרנטיבות אפשריות עם הרופא המטפל

כמעט לכל טיפול רפואי, קיימת אלטרנטיבה זולה יותר.

למרות שמדובר בעניין של חיים ומוות לעיתים קרובות, יתכן והתרופה הזולה יותר תוכל לספק לכם פתרון ברמה דומה לתרופה היקרה יחסית. כדאי מאוד להעלות את השיקול הכלכלי בשיחה עם הרופא המטפל.

העלאת הנושא בשיחה פתוחה, תאפשר לרופא להרגיש בנוח, ולהציג בפניכם אלטרנטיבות לטיפול, כך שתוכלו לבחור את דרך הפעולה המתאימה לכם ביותר.

 

רופאים בניתוח

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
מוצרים בריאים
צרו איתנו קשר