ציפוי חרסינה לשיניים – המדריך המלא לשנת 2022

ציפויי חרסינה הן ציפויים של שכבות סופר דקות של חומר דנטלי המוצמד לקדמת השיניים שלך. הם משמשים כדי להוסיף צבע לבן לשיניים שלכם ולגרום להן להיות נעימות יותר לעין. בנוסף, ציפויי החרסינה יכולים לשמש גם לתיקון שן פגומה, סדוקה או פגומה הדורשת תיקון בסיסי מכיוון שניתן לעצב אותם ולחתוך אותם לגודל ולכסות כל נזק. 

 

האם זה כואב?

לא. למרות שרופאים רבים מעדיפים לאלחש או להרדים את האזור עליו עובדים לטובת מניעת אי נוחות כלשהי, הטיפול בחרסינה לעתים נדירות אינו נוח מכיוון שאנו מסירים כמות עצומה של אמייל מהשן לפני שאנו מתחילים בעצם לעבוד. הציפוי בעצם יושב כתחליף למשטח העליון של השן ולכן יכול להיות דק במיוחד.

 

האם פשוט לתחזק סוג כזה של ציפויים?

כן. ציפויי חרסינה פועלים בדיוק כמו שיניים רגילות בכל הנוגע לתחזוקה. הקפד לצחצח ולהשתמש בחוט דנטלי כרגיל, תוך שימוש במשחת שיניים עם פלואוריד שאינה שוחקת את השיניים. למרות שהציפויים עצמם לא ישנו את צבעם במהלך הזמן, יכולים להתרחש שינויים פיזיולוגיים טבעיים בשן הבסיסית, כגון התכווצות חניכיים או תזוזות שיניים קלות. בדרך כלל היינו מייעצים למטופלים שלנו לצפות לתוחלת חיים גבוהה של ציפויי החרסינה, בדרך כלל כעשר שנים.

 

האם זה מתאים לכולם?

למרות שההחלטה הסופית מצויה בידי הרופא שלך ובידיים שלך, עקרונית, כל אדם עם בריאות שיניים וחניכיים טובה יכול לשקול ציפוי אם הוא לא אוהב את מראה השיניים או החיוך הכללי שלהם. לאחר שקיבלת אור ירוק (במקרים מסוימים, יישור שיניים עשוי להיות נחוץ קודם לכן), אתה רק צריך לקבל את ההחלטות עם רופא השיניים שלך – מתי ואיך לבצע, ואיזו אפשרות תהיה הטובה ביותר עבור מגבלות התקציב שלך.

 

סוגים שונים

ישנם שני סוגים עיקריים של ציפויים לשיניים – חרסינה וקומפוזיט. ציפויי חרסינה הם ציפויים המתאימים אישית ומודבקים על השיניים עצמן. הם נוטים להיות חזקים ועמידים מאוד, וכך גם יקרים יותר. שני סוגי הציפויים כרוכים בנסיעות רבות לרופא השיניים, אך ציפויי חרסינה מעט יותר. ראשית רופא השיניים שלך ייצור ציפויים זמניים מחומרים נוזליים, כמעין שרטוט לשיניים שלך. הואיל והציפויים עמידים מאוד בפני כתמים, על הרופא לבצע את התאמת הצבע האופטימלית, כך שהם ישפרו את מרא ה המטופל אך לא יראו כעצם זה בחלל הפה.

 

איפה לעשות?

כבכל טיפול שיניים, גם הבחירה היכן לבצע את הציפויים היא בחירה הדרושה מחשבה. יש תחילה להבין האם ישנו צורך. שיחה זו צריכה להתקיים עם רופא שיניים מקצועי ומהימן. לאחר מכן, יש לבחון האם רף המחיר של המרפאה לסוג טיפול זה מקובל עלינו. בנוסף, יש לבחון האם במקרה של תקלה תוכל מרפאת השיניים להתמודד עם התרחישים האפשריים. לכן, רצוי לבחור מרפאות שינים מקצועיות היכולות לבצע שירותים אלו.

מראה שיניים יפות

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
מוצרים בריאים
צרו איתנו קשר