קנאביס רפואי: האם אני זכאי?

בשנים האחרונות אנו רואים לא מעט אנשים מגישים בקשה לשימוש בקנאביס למטרות רפואיות, בין השאלות הנשאלות ביותר כחלק מהבקשה היא מה העלות של קנאביס רפואי, אנו רואים לא מעט משתנים המשפיעים על עלות הקנאביס הרפואי. 

 

יכול להיות שאתם זכאים: איך ניתן אישור לקנאביס רפואי?

בשנת 2019 נכנסה חוקק המחוקק רפורמת קנאביס אשר מקלה בעניין מתן קנאביס רפואי ופותחת את האפשרות עבור למעלה מ – 100 רופאים להנפיק רישיונות קנאביס על המקום בהתאם למספר קריטריונים שונים אשר נקבעו על פי החוק. המחיר אותו החוק קובע עבור רישיון קנאביס הוא מחיר של עד 278 ₪ לשנה בעולם הרפואה הציבורית.

יחד עם זאת, כאשר אנחנו מגיעים אל רופאים במגזר הפרטי אנו רואים כי לא מעט מהם "סוחרים" ברישיון הקנאביס ומוכרים אותו במחירים מופקעים בהתאם לכמות הצריכה הצפויה למטופל. אנו לא ממליצים לקחת חלק בזה מאחר והשוק מוסדר על פי חוק וממליצים לכם להוציא רישיון לקנאביס ברפואה הציבורית אצל רופא בעל ההיתרים הרלוונטיים.

 

קנאביס רפואי עלות: רפורמה במחיר הקנאביס הרפואי בישראל

בשנת 2019 הממשלה ישבה על רפורמה בתחום הקנאביס, אשר במהלך הרפורמה מפקחים על איכות הקנאביס, שרשרת האספקה, העלאת כמות הרופאים אשר יש באפשרותם להמליץ על קנאביס רפואי וגם שינוי של מחיר הקנאביס הרפואי אשר נקבע ב2009 ועמד על 370 שקל בחודש.

עד שנת 2019, המחיר היה אחיד לכל משתמשי הקנאביס בין אם אנחנו מדברים על כאלו המשתמשים במינונים נמוכים יותר וכאלו המשתמשים במינונים גבוהים יותר. המדינה לא סבסדה את הפרשי העלויות עצומים וכתוצאה מכך לא מעט אנשים שילמו יותר ממה שהם היו צריכים לשלם בפועל ואילו לא מעט אנשים קיבלו הרבה יותר וחברות כתוצאה מזה ספגו הפסדים רבים אשר היו מגולמים באיכות החומר בסופו של יום.

כיום, שוק הקנאביס עבר "רפורמה" ומעט השתנה מבעבר, עדיין לא קיים פיקוח ממשלתי על עלות הקנאביס בישראל אך ניתן לקנות קנאביס בהתאמה אישית לכמות אותה אתם צורכים. למעשה ניתן למצוא תפרחות החל מ – 100 שקלים לגרם. הכל תלוי בהתאם לסוג התפרחת, כמות הTHC והCBD, בהתאם לסוג התפרחת ולמוניטין החברה המגדלת. כמו כן, ניתן לקנות תפרחות, שמנים וגליליות בבתי המרקחת בשונה מבעבר. בנוסף ניתן לרכוש מוצרי קנאביס בחנויות שונות כמו אינטליקנה.

 

אוקטובר 21: האם יפתח פתח לרופאים נוספים?

נסיים בחדשות מעט חיוביות, בחודש אוקטובר 2021 עברה הצעת חוק חדשה הקשורה לרפורמה בשוק הקנאביס הרפואי. הרפורמה מבקשת להוסיף עוד אלפים רבים של רופאים העומדים בקריטריונים לתת רישיון קנאביס רפואי ולא אך ורק לרופאים אשר "זכו" במכרז וקיבלו את ההסמכה של משרד הבריאות.

קנאביס רפואי: האם אני זכאי?

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
מוצרים בריאים
צרו איתנו קשר