רשלנות רפואית – מפרצת במוח

הכנה מוקדמת וגילוי מוקדם של מפרצת במוח, עשויים להקטין נזק רב ובמקרים לא מעטים אף להציל חיי אדם. לעיתים, כחלק מהטיפול במפרצת במוח, מתרחשת רשלנות רפואית. בואו וקראו פרטים נוספים על המחלה, תסמינים מקדימים, גורמים, וכיצד ניתן להתמודד עם רשלנות רפואית הקשורה לטיפול במפרצת במוח.

 

מהי מפרצת במוח?

מפרצת היא התרחבות בלונית מקומית של כלי דם הנגרמת כתוצאה מחבלה בהם או היחלשות דפנותיהם, אשר בהיעדר מתן טיפול רפואי מתאים גדילתה ממשיכה ללא הפסקה. בשלושה אחוזים מהמקרים המפרצת המוחית נקרעת, מה שמביא לידי דימום מסכן חיים במוחו של החולה.

 

שלד עם מוח

 

מהם הגורמים למפרצת מוחית?

ככלל, ישנם שני סוגי גורמים למפרצת המוחית. הגורם הראשון, כמו בלא מעט מחלות והתפתחויות רפואיות אחרות, הוא הגורם הגנטי. התפתחות מפרצת מוחית עלולה לעבור תורשתי מההורים ומדורות קודמים אחרים. גורם נוסף להתפתחות המפרצת המוחית אינו קשור דווקא לגנטיקה, אלא דווקא למאפיינים נרכשים בשל נסיבות חייו והתנהלותו היומיומית של האדם. בין הגורמים:

– עישון

– צריכת אלכוהול מופרזת

– השמנת יתר

– טרשת עורקים

– יתר לחץ דם

– צריכת קוקאין

– חבלת ראש

כמו כן, ישנן מחלות גנטיות שונות אשר הימצאותן מעלה את הסיכון להיווצרות מפרצת מוחית.

 

מהם התסמינים של המפרצת המוחית?

ברוב המקרים, הסובלים ממפרצת במוחם לא יבחינו בתסמינים מיוחדים ויחיו חיים ארוכים בלי לדעת על קיומה. יחד עם זאת, במקרים מועטים כגון מפרצת גדולה במיוחד, או מפרצת אשר ממוקמת במקום אסטרטגי, עלולים להופיע התסמינים הבאים:

– קשיים שונים בראיה (ראיה כפולה, קושי בהזזת העיניים, אובדן ראיה ועוד)

– כאבי ראש

– כאבי צוואר

– פרכוסים

– איבוד תחושה בפנים

– נימול בגפיים

– בעיות זיכרון

– בעיות דיבור

 

לעומת זאת, כאשר נוצר קרע של המפרצת המוחית, ומתחיל דימום במוח, יכולים להופיע בכל המקרים תסמינים קיצוניים במיוחד:

– בחילות והקאות

– כאב ראש חמור המופיע בפתאומיות

– פרכוסים

– נוקשות עורפית

– רגישות לאור

– בלבול

– שינויים במצב ההכרה (עד כדי אבדן הכרה)

 

כיצד מאבחנים את המחלה?

ניתן לאבחן את המפרצת המוחית במגוון דרכים:

  • בדיקת CT – סוג הבדיקה בו נוקטים ברוב הנסיונות לאבחון מפרצת מוחית. בבדיקה זו נעשה שימוש בקרני רנטגן, על מנת ליצור הדמיה תלת מימדית של כלי הדם באיזור הפגוע.
  • בדיקת MRI- בדיקה בה מנצלים שדות מגנטיים לטובת יצירת הדמיה של המוח בדיוק רב, מה שמאפשר למצוא את האיזור בו ממוקמת המפרצת המוחית.
  • בדיקת אנגיוגרם – בדיקה המבוצעת במקרים בהם תוצאות הבדיקות האחרות לא סיפקו את הרופאים המטפלים. בתחילת הבדיקה מוזרק חומר ניגודי לדם דרך צנתר הממוקם בעורק במפשעה. על ידי צילום  CT, בו ניתן לראות את החומר שהוזרק, ניתן לגלות את מיקומה המדויק של המפרצת ואת דרגת חומרת הפגיעה.

 

איזה עילות אפשריות לתביעת רשלנות רפואית?

ישנם אירועים שונים אשר יכולים להתפרש כרשלנות רפואית מפרצת במוח ומתקבלת בגינם תביעה בבית המשפט. אם אתם סבורים שרופא מסוים או מרכז רפואי כלשהו נקטו כלפיכם ברשלנות, בין אם מדובר בשלב מרכזי בטיפול או אפילו אם הרשלנות התרחשה בשלבים הנספחים לטיפול, לא כדאי לכם להזניח את המקרה. להלן מספר דוגמאות למקרים בהם יתכן שהצוות הרפואי או המרכז הרפואי נקטו ברשלנות במקרים של מפרצת במוח:

– רופא שנותן טיפול המגביר את הסיכוי לקרע במפרצת (כגון מתן מדללי דם או תרופות המעלות לחץ דם).

– רופא שאינו מטפל בגורמי סיכון למפרצת מוחית, על אף ההתרעות והסימנים המעידים על כך.

– רופא שאינו מתייחס או שאינו שם לב להופעת סימנים אפשריים לקיום מפרצת במוחו של המטופל.

– רופא שאינו עוקב בהתמדה וברצינות הנדרשות אחר חולה הנמצא בסיכון גבוה ללקות במפרצת מוחית.

– רופא שאינו עוקב בהתמדה וברצינות הנדרשות אחר חולה המאובחן כסובל ממפרצת במוחו.

– רופא המפרש בצורה שגויה את תוצאות בדיקות ההדמיה.

 

במידה ואתם חושבים שיש לכם, לקרוב משפחתכם או למכר שלכם, עילה לתביעת רשלנות רפואית כלשהי, פנו אלינו ונסייע לכם בניהול ההליך המשפטי בצורה המיטבית. באם אכן תוגש תביעה ויוכח בבית המשפט כי נעשה לכם עוול כתוצאה מרשלנות רפואית, תוכלו לקבל פיצויים כספיים נכבדים על הנזק שנגרם.

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
מוצרים בריאים
צרו איתנו קשר