שלושה סוגי קלנועיות – ומה ההבדלים בנהן

התפוצה של קולנועיות בישראל ובעולם מביאה לכך שגם מגבלות פיזיות לא יהוו מכשול בפני חיים מלאי סיפוק ופעילות.

הטכנולוגיות המתקדמות שמוטמעות בפיתוח קולנועיות כיום, מספקות מגוון של פתרונות לניידות מרבית.

בשוק הקולנועיות ניתן למצוא חלוקה לקטגוריות שונות על פי פרמטרים שונים.

כאן אנו נתרכז בחלוקה לשלושה סוגים מרכזיים על פי גודל וביצועים, קטנות ומתקפלות, בינוניות וגדולות ונעמוד על ההבדלים ביניהן.

 

פרמטרים שיש לקחת בחשבון

הדברים המרכזים שיש לקחת בחשבון בבחירת הקולנועית הם, טווח הנסיעה, יכולת התמרון, מערכת ההנעה והבטיחות של הדגמים השונים. מבחינת יכולת התמרון חשוב לבדוק את המפרט הטכני של הקולנועית ולוודא שרדיוס הפנייה מתאים. כאשר מדובר על קלנועית חשמלית חשוב להבין, שככל שהגלגלים רחבים יותר כך היציבות משתפרת והסיכון להתהפכות פוחת.

 

קולנועיות קטנות

בקטגוריה של קולנועיות קטנות ומתקפלות ניתן למצוא מיקרו קולנועית ומיני קולנועית. קולנועית מיקרו, היא הקטנה ביותר בממדיה והיא מתאימה במיוחד לתנועה בסביבה עירונית, על מדרכות צרות ובתוך מבנים. מיקרו קולנועית יכולה לנוע במהירות של עד 8 קמ”ש והסוללה שלה במלואה מאפשרת טווח נסיעה קצר יחסית, בדרך כלל של 15 קילומטר בנסיעה מישורית.

המיני קולנועית מיועדת אף היא לסביבה עירונית מצומצמת והיא אופטימלית בעיקר לנסיעה על מדרכות מרוצפות ובתוככי מבנים. מהירות המיני קולנועית המקסימלית דומה לזו של המיקרו אבל טווח הנסיעה גדול יותר ויכול להגיע גם ל-20 ק”מ תלוי בדגם הספציפי. בחלק מהדגמים הקטנים ניתן גם לקבל עבורם גם אישור העברה במטוס לשם תנועה בחו"ל בעת הצורך.

 

קולנועית בינונית

קולנועית בינוניות מיועדות לנוע בקלות גם בשבילי עפר ושטחים כפריים והן מגיעות למהירות מקסימלית של כ- 12 קמ”ש. טווחי הנסיעה משתנים מדגם לדגם והם נעים סביב ה-30 ק”מ. בגלל גודל הקולנועית לא תמיד היא תתאים למי שזקוק לנסיעה בתוך מבנים או למעבר בשבילים צרים. ניתן למצוא דגמים עם יכולות קיפול משתנות ויש לתת על כך את הדעת בעת הרכישה.

 

קולנועית גדולה או זוגית

הדגמים הגדולים של הקולנועיות מציעים מהירות של נסיעה מקסימלית של 12 קמ”ש בהתאם למותר בחוק. טווחי הנסיעה של הקולנועיות הללו ארוכים ויכולים להגיע גם עד 60 ק”מ בנסיעה מישורית. בקטגוריה זו ניתן למצוא מגוון רחב של דגמים שונים שנבדלים זה מזה במשקל, בגודל וביכולות התמרון. היתרון של הקולנועית הגדולה הוא בהתאמתה גם לנסיעה זוגית.

 

קולנועית בהתאמה לצרכים ולשימושים

לסיכום, הקולנועית מהווה פתרון ניידות יעיל וחסכוני ביותר, ללא הוצאות רישוי, ביטוח, דלק, או חנייה. את סוג וגודל הקולנועית, בין אם היא קטנה, בינונית או גדולה, יש להתאים לצרכי המשתמשים ולמקום השימוש בעיר או בכפר. הפעלת הקולנועיות הינה אינטואיטיבית ופשוטה ואינה מצריכה מיומנות מיוחדת וניתן למצוא דגמים במנעד מחירים רחב בהתאם ליצרנים.

כלי תחבורה

 

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
מוצרים בריאים
צרו איתנו קשר