איך מגישים תביעת אובדן כושר עבודה?

אדם שמבוטח בפוליסת ביטוח המכילה כיסוי על אובדן כושר עבודה, זכאי לקבל פיצויים בהתאם לפוליסת הביטוח שלו, במקרה בו הוא לא יכול לעסוק בעבודה שלו כרגיל. מדובר על מצבים רפואיים לא צפויים כמו פציעת עבודה, תאונה או מחלה, שכמובן מונעים מאותו אדם לעבוד במקצוע שלו – זאת בין אם מדובר על השבתה כללית של אותו אדם או פגיעה חלקית ביכולת שלו לעבוד.

 

שלב ראשון – קבלת עזרה משפטית

השלב הראשון בדרך להגשת תביעת אובדן כושר עבודה, הוא לפנות לקבלת עזרה משפטית, של עורך דין המתמחה בנושא של תביעות אובדן כושר עבודה. כפי שאולי כבר התברר לכם, תהליך ההגשה של תביעות בנושא אובדן כושר עבודה מתנהלות מול חברות הביטוח, הביטוח הלאומי ולעיתים גם מול בית הדין לענייני עבודה. בתהליך מעורבים מסמכים רבים עליהם תצטרכו לחתום. לעיתים גם יתבקש מכם לתת גרסה של האירוע שהביא לפגיעה בבריאותכם ולאובדן כושר העבודה שלכם.

 

שלב שני – המצאת המסמכים

כאמור, תביעת אובדן כושר עבודה דורשת המצאה של מספר רב של מסמכים מסוגים שונים, כגון:

 

אישורי משטרה

לרוב, יצטרכו להביא אישור משטרה אנשים שחווים אובדן כושר עבודה, חלקי או מלא, בעקבות תאונת דרכים שעברו. לעומת זאת, אם אדם נפגע עקב תאונת עבודה, הוא ככל הנראה לא יצטרך להמציא אישור ממשטרת ישראל, אלא להביא מסמך המכיל את החלטת המוסד לביטוח לאומי בעניינו.

 

דיווח על הכנסות השנה האחרונה

כאשר מגישים את התביעה, צריך להראות בדרך כלשהי את ההכנסות של המבוטח בשנה שקדמה לאירוע שהביא אותו אל מצב אובדן כושר העבודה. אם מדובר על מבוטח שעבד כשכיר בחברה או בכל עסק שלא נמצא בבעלותו, הוא יצטרך להראות כחלק מהתביעה את תלושי השכר שלו מ12 החודשים האחרונים.

מה יעשה אדם שעובד כעצמאי? אנשים שעבדו כעצמאיים לפני שחוו אובדן כושר עבודה יצטרכו להביא אישור מרואה החשבון שלהם על גובה הכנסותיהם באותם 12 חודשים. כך, גם אם עבדתם כעצמאיים, עדיין תוכלו להראות מה היו הרווחים שלכם ולקבל פיצויים הוגנים מחברת הביטוח לה אתם מגישים את התביעה.

 

מסמכים רפואיים

עליכם להמציא את המסמכים הרפואיים החשובים הקשורים באירוע שחוויתם. יש להביא את תוצאות הבדיקות שעשיתם(כמו רנטגן, סי-טי או אם-אר-איי), דוחות מאשפוז בבית החולים ואת התיק הרפואי שנפתח לכם כשהגעתם למיון. חשוב לוודא עם עורך הדין שיש בידיכם את כל המסמכים הנדרשים.

 

איך מגישים את הבקשה?

כיום, ברוב חברות הביטוח לא צריך להדפיס פיזית את המסמכים או להגיע ולפגוש נציג מטעם החברה פיזית. ניתן לצלם את המסמכים שנכתבו בכתב יד או שאין לכם העתקים דיגיטליים שלהם, ולהגיש אותם כקבצים באתר האינטרנט של חברת הביטוח, לאחר שווידאתם עם עורך הדין שאספתם את כולם.

איך מגישים תביעת אובדן כושר עבודה?

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
מוצרים בריאים
צרו איתנו קשר