3 תכונות טיפוליות של שמנים אתריים

אחת הדרכים הנפוצות כיום לטיפולים טבעיים שונים, אשר לא מעורבים בהם חומרים סינטטים ומעובדים, היא טיפול בשמנים אתריים.

שמנים אתריים אלו שמנים העשויים מתמצית הצמח, הנוצרת בתהליך הפוטוסינטזה, תהליך אשר עובר כל צמח.

תמצית זו מעניקה לשמן ריח ותכונות רפואיות שונות.

לשמנים האתרים תכונות טיפוליות שונות.

 

חוש הריח

חוש הריח הינו אחד החושים החיוניים ביותר בחיינו. מולקולות הריח של השמנים נשאפות דרך האף, ומגיעות אל בלוטות הריח. משם, הן עוברות על ידי דחפים עצביים אל אזור הנקרא פקעת הריח, האחראי על עיבוד ריחות. לאחר שמולקולות הריח הגיעו אל פקעת הריח, הן עוברות לאמיגלדה, שם מעובדות התגובות הרגשיות שלנו, ואל ההיפוקמפוס האחראי על עיבוד זכרונות. לכן, יש לשמנים האתריים תכונות רבות המשפיעות על האדם, אפילו על ידי הרחתם בלבד.

 

פתיחת דרכי הנשימה

דרך טיפולית נפוצה של שמנים אתריים היא דרך דרכי הנשימה. ניתן למרוח את השמנים על מצעים, בגדים, וחפצים. בנוסף, ניתן להוסיף את השמנים למבערי שמנים המפזרים את השמן בחלל החדר על ידי אדים.
אחד השמנים הנפוצים ביותר לשימוש זה הוא שמן אקליפטוס. שמן זה משמש בעיקר לפתיחת דרכי הנשימה על ידי טפטוף מספר טיפות שלו לתוך מכשיר מפזר אדים, או לחילופין לתוך סיר עם מים רותחים. דרך נוספת היא ערבוב שלו עם שמן שקדים, ועיסוי בית החזה.

 

הרגעה

בימים כאלה, אשר כל אפצ'י וכאב ראש קל גורם לנו לחששות מוגברים, הדבר החשוב ביותר הוא לשמור על רוגע ושלווה פנימיים. שמן הילנג-ילנג הוא שמן יוקרתי במיוחד, המופק מעליו של פרח הילנג ילנג. שמן זה משמש להרגעה ואיזון של מערכת העצבים המרכזית, משרה שלווה ורוגע, ומרומם את מצב הרוח. בנוסף, הוא תורם לשינה טובה ומעמיקה, דבר שמסייע לתפקוד היום יומי לאחר מכן.

 

שיקום העור

כיום, משאבים רבים מופנים על מנת להבין כיצד ניתן להאט את הזדקנות העור ושיקומו. ישנם שמנים רבים המשמשים לשיקום העור וטיפוחו, אך החדשני והיעיל ביותר הוא שמן האובליפיחה המופק מגרגיריו של הצמח. שמן זה עשיר בויטמין E, ויטמין C  וחומצון שומן המסייעים להזנת העור וטיפוחו. נוסף על כך, הם מסייעים בהאטת קצב הזדקנות העור ושמירה על לחותו. יחד איתו, נפוץ כיום שמן הרוז היפ המופק מורד הבר, שתפקידו העיקרי הוא הקלה על גירוי בעור, שיקום קמטים וטיפול בצלקות. כל זה בזכות חומצות השומן שבו, ויטמין C וויטמין A. שמן נוסף הוא שמן האבוקדו, שיחודו הראשון הוא שהוא אינו מופק מזרעי או עלי הפרי, אלא דווקא מציפת הפרי. שמן זה עשיר בלציטין, נספג בעור בקלות ובמהירות, ומעניק לעור לחות ומרקם רך ונעים. נוסף על שימושיו אלה, הוא יעיל במניעת סימני מתיחה הנגרמים במהלך ההריון.

 

בקבוקון של שמן

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
מוצרים בריאים
צרו איתנו קשר