מהם טיפולי PRP ובמה הם מסייעים?

גוף האדם הוא מכונה חכמה ומופלאה ולכן אך טבעי הדבר שכוח הריפוי של הגוף יאפשר טיפול במגוון רחב של מצבים וישפר אותם. זאת בעזרת תהליך מואץ של ריפוי והצמחת רקמות חדשות, ושמירה על תפקוד ועל איכות ובריאות הרקמות. PRP הוא טיפול חדשני שמבוסס על הזרקת פלזמה עשירה בטסיות הדם של המטופל, אל העור באזור המטופל.

 

פלזמה עשירה בטסיות דם

היכולת המודרנית להשתמש במכשירים ולהפריד את הדם לרכיביו, מאפשרת יצירת פלזמה עשירה בטסיות דם מדגימת דם של המטופל עצמו. טסיות הדם הם הרכיב הדמי שבו מצויים גורמי צמיחה ביולוגיים, שתפקידם לרפא ולייצר מחדש רקמות בגוף האדם. שימוש רפואי בפלזמה עשירה בטסיות מכונה טיפול PRP ומאפשר להעביר את הכוח היצרני והמחדש של הגוף אל מקומות בהם פעילותו נדרשת.

פלזמה עשירה בטסיות דם

יתרונות טיפולי PRP

למרות שטיפולי PRP כוללים לקיחת דם והזרקת פלזמה אל העור, מדובר עדיין בתהליך טבעי משום שהחומר המוזרק הוא חלק מהגוף אליו הוא מוזרק. לכן יש סיכוי נמוך מאוד לתופעות לוואי, למעט תגובה מקומית וזמנית להזרקה.

טיפולי PRP הוכיחו את יעילותם גם בניסויים מדעיים וגם בטיפולים בשטח. על פי בדיקות, טיפול PRP מעודד צמיחה מחודשת של רקמות באיכות תפקודית גבוהה, ועל כן הוא יעיל למגוון רחב של מצבים רפואיים וצרכים קוסמטיים שונים.

 

PRP – שימושים רפואיים

  • ברפואת ספורט ופציעות אורתופדיות נעשה השימוש הראשוני והנפוץ ביותר לטיפולי PRP. הזרקה של פלזמה עשירה בטסיות למקום הפציעה מזרז החלמה של גידים, שרירים וסחוסים.
  • בנוסף לשיפור תהליכי הריפוי הטבעיים בגוף, טיפול PRP יכול לסייע גם בטיפול מקומי בדלקת פרקים וכן בשיכוך כאבי מפרקים.
  • טיפולי PRP הוכחו כיעילים גם בהליכים של ריפוי פצעים קשיי ריפוי, כמו פצעים כרוניים או פצעים שמאפיינים חולי סוכרת.
  • גם תחום רפואת השיניים נהנה מפלאי ה-PRP כאשר שימוש בו משפר מאוד את סיכויי ההצלחה של תהליכים שונים כמו השתלת שיניים.

 

PRP – שימושים קוסמטיים

  • טיפולי PRP משמשים פעמים רבות לטיפול בנשירת שיער על ידי הזרקת PRP אל עור הקרקפת במטרה לעודד את זקיקי השיער לפעילות.
  • טיפולי PRP יעילים גם בטיפול בצלקות, בעיקר בצלקות טריות. טשטוש סימני מתיחה ושיפור גמישות העור, גם הן תוצאות שמתקבלות, היות שטיפול PRP לעור הפנים מחדש גם תאי עור ומעודד ייצור של קולגן שאחראי על מרקם העור.
  • טיפולי PRP נחשבים גם לבטוחים וליעילים לטיפול בסממני הזדקנות העור ובהפחתת קמטים קיימים.

 

לסיכום

יש מגוון גדול של מצבים רפואיים וקוסמטיים שבהם הוכחה יעילותם של טיפולי PRP.  יש חשיבות רבה לעובדה שמדובר על חומר טבעי, שמופק באופן ספציפי עבור כל מטופל ומטופל מדגימת דם שלו. טיפולי PRP נחשבים לבטוחים יותר מטיפולים אחרים, ניתן לבצע אותם כמעט בכל מרפאה, וזמן ההחלמה מהם קצר באופן משמעותי.

טיפולי PRP

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
מוצרים בריאים
צרו איתנו קשר